,

تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت جوملا

سئو جوملا

بهینه سازی سایت موتورهای جستجو فرایند بهبود در مشاهده وب سایت و صفحات وب در موتورهای جستجوست بدون آنکه بابت نمایش صفحات هزینه ای پرداخت شود. یعنی صفحات به روش طبیعی،‌ سازمان یافته و یا الگوریتمی نتایج نشان داده شوند.بهینه سازی سایت و سئو جوملا فرایند بهبود در مشاهده وب سایت و صفحات وب در موتورهای جستجوست بدون آنکه بابت نمایش صفحات هزینه ای پرداخت شود. ‌یعنی صفحات به روش طبیعی،‌ سازمان یافته و یا الگوریتمی نتایج نشان داده شوند.در کل، نزدیکترین (‌یا بالاترین لینک)،‌ و یا سایت هایی که با تناوب بیشتری در لیست نتایج ظاهر می شوند،‌ بیشترین بیننده را دارند. SEO انواع مختلف جستجو شامل جستجوی تصاویر، جستجوی محلی، ‌جستجوی ویدیو و  SEO‌ را در برمی گیرد و می کوشد تا وب سایت های مرتبط را ارائه دهد. در واقع SEO در نظر می گیرد که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و مردم در جستجوی چه چیزی هستند. بهینه سازی یک وب سایت ممکن است شامل اصلاح محتویات و کدهای HTML و کدهای مرتبط دیگر باشد تا هم ارتباط نتایج یافت شده را با کلمات کلیدی افزایش دهد و هم موانع موجود شاخص گذاری فعالیت های موتور جستجو را از بین ببرد. پیشرفت دادن سایت به منظور افزایش تعداد لینک های ورودی به سایت و یا لینک های موجود درسایت از دیگر تاکتیک های SEO می باشد.

استفاده ازتیتر سایت و تیتر  بهینه سازی شده برای صفحات

در بالای کد هر وب سایتی، شما می توانید متا تگ های بسیاری را پیدا کنید. برخی از این تگ های استاندارد، title, Description و keyword می باشند. تگ title‌ به صورت تکنیکی meta tag نیست،‌ با این وجود اغلب مقداری به آن اختصاص داده می شود. تگ عنوان نقش بزرگی را در شاخص گذاری سایت شما ایفا می کند و بنابراین از سه تگ دیگر مهمتر است.عنوان صفحه اولین چیزیست که موتور جستجو دنبالش می گردد چرا که مشخص می کند صفحه در مورد چه چیزیست. این تگ اولین چیزیست که کاربران آن را در لیست نتایج موتور جستجو مشاهده می کنند. آنچه مهم است اضافه کردن یک یا دو کلمه کلیدی به تگ عنوان است. بیشتر افراد نام شرکت و یا عنوان صفحه خاصی از وب را نیز اضافه می کنند که این کاری مفید است.

شرایط استفاده از تگ های متا در جوملا

دو متاتگ اساسی در بهینه سازی سایت وجود دارد. بر سر این موضوع بحث هایی مطرح است که آیا موتور جستجو از برای رتبه بندی سایت استفاده می کند یا خیر. به هر حال، ‌ یکی از مهمترین تگ ها می باشد چرا که وقتی لینک سایت شما در میان نتایج دیگر نشان داده می شود، این توضیحات‌ توسط کاربران خوانده شده و کاربران طبق آن تصمیم می گیرند که روی لینک کلیک کنند یا خیر. بنابراین اطمینان حاصل نمایید که کلمات کلیدی مناسب و محدودی را در این تگ قرار می دهید.از تعداد کلمات زیاد بپرهیزید چون این تگ باید همانند جمله خوانده شود نه یک لیست پر از کلمات کلیدی. هنگامیکه لیست کلمات کلیدی را ایجاد می کنید، ممکن است در مورد اصطلاح خاصی که دیگران هنگام جستجو تایپ می کنند نگران باشید.مثلاً ‌اگر سایت شما در مورد طراحی وب باشد می توانید کلمات کلیدی رو به رو را انتخاب کنید: “طراح وب ،‌ طراحان وب،‌ طراح حرفه ای وب،‌ طراح وب با زبان  ‌اما به هر حال کلمه اصلی “طراحی وب” ‌است. پس از آنجا که همه این کلمات کلیدی شبیه هم هستند یک یا دو کلمه که بیشتر استفاده می شوند را انتخاب کنید.

تگ های html  و نحوه استفاده از آنها در صفحات جوملا

تگ ها را به شکل مناسبی به کار برید. استفاده از تگ ها به کاربران، مرورگرهای وب و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند نقاط کلیدی و اصلی سایت شما در کجا قرار دارند.عنوان صفحه اصلی سایت شما باید با تگ <h1> نوشته شود. این تگ نشاندهنده آن است که صفحه شما در مورد چه چیزیست. از تگهای <h2> و <h3> نیز که اهمیت برابری دارند استفاده کنید تا سایت خود را بخش بندی کنید. موتور جستجو به صورت اتوماتیک می فهمد کدام بخش از متن، ‌عنوان را تشکیل می دهد. بدین ترتیب Heading tag های گوناگون اولویت های متن را مشخص می کنند و به ایندکس کردن مناسب سایت شما کمک می کنند.

استفاده از تصاویر با توضیحات و تیتر

بهینه سازی تصاویر در سیتم مدیریت محتوای جوملا خیلی راحت است و تاثیر زیادی در رتبهخ سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دارد .افزودن ویژگیalt‌ به تصویر در حقیقت برای دو منظور صورت می گیرد. در زمینه SEO برای قرار دادن یک توضیح مختصر بر روی تصویر،‌ باید آن متن را در کد برنامه وارد کنید که این باعث می شود موتور جستجو در هنگام شاخص گذاری سایت شما را مشاهده کند. توضیحی که ارتباط بیشتری با تصویر داشته باشد شانس شما را در داشتن رتبه بندی بالاتر در موتور جستجو،‌ بیشتر خواهد کرد. علاوه بر آن،‌ قرار دادن ویژگی alt‌ روی تصویر به کسانی که با استفاده از screen reader وارد سایت می شوند کمک می کند. آن ها نمی توانند تصویر را ببینند اما با مشاهده توضیحات تصویر متوجه می شوند تصویر سایت شما در چه مورد است.

ویژگیهای لینک های موجود در صفحه را مشخص نمایید

افزودن ویژگی عنوان به لینک، یکی دیگر از گام های مهم است که هر وب سایت خوبی باید آن را داشته باشد. هنگامی که ماوس خود را روی لینک می برید، ‌این ویژگی به صورت یک ‘tool tip’‌روی عنوان نمایش داده می شود. این امر به ویژه برای لینک های تصاویر مهم است اما به همان اندازه برای لینک های متنی نیز اهمیت دارد.یادآوری می کنیم که شما باید از یک متن توضیحی برای لینک های خود استفاده کنید. “اینجا کلیک کنید”‌ به افراد – و مهمتر از آن به موتورهای جستجو- نمی گوید لینک در مورد چه چیزی می باشد. حداقل ،قرار دادن یک تگ عنوان که “اینجا کلیک کنید” را توضیح دهد که برای مثال توضیح آن عبارت از “مستندات طراحی وب”. از آن بهتر- ساختن یک لینک متنی مانند “مستندات طراحی وب مرا مشاهده نمایید”‌- مقادیری را به لینکی که نمایش دهنده صفحه نتایج است،‌ می دهد.

 بهینه سازی نقشه سایت در جوملا

بهینه سازی نقسه سایت در سیتم مدیریت محتوای جوملا یکی از مهمترین آیتم های بهینه سازی وبسایت جوملا میباشد . موتورهای جستجو از XML Sitemap به منظور شاخص گذاری سایت شما استفاده می کنند. این لیست که شامل تمامی صفحات / postها و … می شود، شامل اطلاعاتی مانند تاریخ آخرین باری که صفحه اصلاح شده است به علاوه اولویت هایی که شما در مورد صفحات خود قائل می شوید، می باشد. همه این عناصر به موتور جستجو کمک می کنند تا محتویات صفحه شما را یافته و به آن ها لینک بزنند.

استفاده از محتوای بهینه سازی شده مرتبط در صفحه جوملا

بهینه سازی وبسایت جوملا بدون ایجاد محتوای مناسب و بهینه شده امکان پذیر نیست . داشتن محتویاتی که با صفحه اصلی سایت و یا عنوان آن ارتباط داشته شاید مهمترین عاملی باشد که SEO یک صفحه را بپذیرد. شما می توانید کلمات کلید که می خواهید در تگ meta و تگ image قرار دهید. اما اگر متن اصلی که در صفحه است متناسب با کلمات کلیدی نباشد, تمامی این کار ها تلاشی بیهوده خواهد بود. در حالیکه داشتن کلمات کلیدی زیاد، تاحدی که ممکن باشد، امری مهم است به همان اندازه مهم است که صفحه خوانده شده و مورد توجه قرار گیرد.ما همگی دیده ایم انبوه کلمات کلیدی که توسط شرکت های دارای SEO نوشته شده اند به طور کامل از نقطه نظر بیننده مورد توجه نبوده اند. هنگامی که محتویات سایت خود را می سازید آن را کاملاً طبیعی بنویسید. اطلاعات مورد بحث را به خوبی توضیح دهید. این کلیدیست که باعث می شود مطالب شما مرتبط بوده و مورد توجه خواننده قرار می گیرد. حتی اگر بتوانید به گونه ای موتور جستجو را فریب دهید که فکر کند سایت شما فوق العاده است! هنگامیکه کاربر به سایت شما می رسد نمی تواند منظور اصلی محتویات را بفهمد و احساس می کند صفحه ای بیهوده است. بنابراین مطمئن باشید که سایت شما را رها کرده و سایت بعدی را کلیک می کند.

تاثیرات بک لینک در بهینه سازی جوملا

همه ما احتمالاً در مورد رتبه بندی صفحات توسط گوگل چیزهایی شنیده ایم. به نظر می رسد آرزوی هر کسی که سایت دارد آن است که بالاترین رتبه ممکن را داشته باشد. به هر حال الگوریتم های تعریف رتبه بندی صفحه، عناصر بسیاری را شامل می شود که مرتباً در حال تغییر هستند اما یکی از این عناصر داشتن تعداد زیادی لینک به صفحه وب شماست.با داشتن محتویاتی درست، بویژه اگر یک بلاگ داشته باشید قادر خواهید بود لینک های دیگری را توسط سایت ها و بلاگ ها درست کنید. این یک نوع داد و ستد است، که اگر شما سایت های دیگری را به سایت خود لینک کنید، سایت هایی را پیدا خواهید کرد که لینکشان به سایت شما بر می گردد، می توانید امیدوار باشید که رتبه سایت شما به خوبی بالا می رود.

صفحات اجتماعی و تاثیر آن در بهینه سازی سایت جوملا

اگرچه از نظر تکنیکی ربطی به SEO ندارد اما رسانه های جمعی فاکتور در حال توسعه ای هستند که می توانند سایت شما را مورد توجه قرار دهند. رسانه های جمعی از Twitter ،Facebook LinkedIN گرفته تا سایت های نشانه گذاری بوک مارک (bookmarking) جمعی همانند Delicious ،Digg ،StumbleUpon و بسیاری دیگر می باشند. ساختارهای ارتباطی بسیاری درگیر این مورد هستند اما شما همینکه شبکه خود را می سازید و کیفیت محتویات سایت و وبلاگتان را خودتان تعیین می کنید، خواهید دید که ترافیک سایت تان افزایش می یابد.

۱۰٫از موارد زیر پرهیز  در بهینه سازی وبسایت جوملا نمایید

به همراه هر لیست از باید ها، نبایدهایی نیز وجود دارد. تا آنجا که به SEO مربوط است، دو مورد وجود دارد که صفحات وب را خراب می کند (صحفاتی که اغلب حاوی انیمیشن های فلش هستند). بله ، فلش بسیار زیباست. سایت هایی که به طور کامل با فلش کار شده اند به خاطر کارهای هنری رویشان انجام شده، بسیار حیرت انگیز به نظر می رسند. اما متاسفانه موتورهای جستجو فلش را به خوبی دریافت نمی کنند. و اگر موتور جستجو نتواند محتویات سایت شما را به طور کامل ببیند احتمال زیادی وجود دارند که کاربران نیز متوجه نشوند شما چه چیزی در سایت خود ارائه کرده اید. صفحات splash نیز به همان اندازه بی فایده اند. با آنکه splash بسیار متداول بوده اما دیگر از ویژگی مهم سایت ها نمی باشد. هرچند صفحات splash برای این به کار می رفتند که وب سایت را معرفی کنند (اغلب به وسیله انیمیشن فلش) اما خیلی مفید به نظر نرسیدند و اغلب اوقات موجب رنجش بینندگان می شدند. یک جایگزین خوب برای هر دو مورد استفاده از flash header است. چراکه هیچ مشکلی وجود ندارد اگر انیمیشن فلش در بالای صفحه اصلی سایت و یا به عنوان یکی از امکانات در بخش محتویات و … افزوده شود. به دلیل آنکه این یک عنصر افزوده شده در سایت است به عنوان یک چیز متضاد، عنصر کاملا مجزایی به شمار می رود.

اگر مفید بود با امتیاز دادن ما را مطلع کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید