ستاره دار کردن مطالب و سایت در گوگل با متا دیتا

ستاره دار کردن سایت در گوگل

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که وقتی در نتایج گوگل وبسایت هایی را مشاهده میکنید که ستاره دارند . به فکر پیدا کردن راهی برای ستاره دار کردن سایت در گوگل و ایجاد تمایز در نتایج گوگل باشید . شاید باورتان نشود از برنامه نویس و طراح سایت تا افراد معمولی برای ستاره دار کردن سایتشان به من مراجعه کرده اند . این را گفتم تا متوجه شوید که این مساله در عین اینکه کار راحتی است . ولی بخاطر اینکه آموزش های جامع فارسی زبان در این باره کم است از اینرو برای بعضی ها کار پیچیده ای به نظر میرسد.

ماهیت ستاره دار شدن سایت در نتایج گوگل

متا دیتا آن چیزیست که در نهایت منجر به ستاره دار شدن سایت در نتایج گوگل میشود . متا دیتا در اصل یک پروتکل برای معرفی کوتاه سایت به موتورهای جستجو میباشد . و البته ساختار متا دیتا برای یک پیج تعریف شده است . یعنی ستاره دار شدن یک سایت وقتی کاملا اصولی انجام میشود که هر برگه متا دیتای متناظر خود را داشته باشد.

ولی با برخی متد های دیگر یعنی با اضافه کردن یک اسکریپ متا دیتا به تگ هید سایت هم میتوان صفحات سایت را در گوگل ستاره دار کرد . که نسبت به روش اول بسیار راحتر است و البته به همان نسبت تاثیر اندکی روی سئو دارد و شاید در سئو برخی صفحات هم در تضاد باشد.

روش های ستاره دار کردن سایت در نتایج گوگل

روش های زیادی برای ایجاد متا دیتا و ستاره دار کردن سایت در گوگل وجود دارد . البته منظور از روش ها بیشتر افزونه ها و نرم افزارهایی هستند که متناسب با زبان برنامه نویسی سایت وجود دارند . در یک سایت وردپرسی میتوانید با نصب افرونه ای مانند Google Rich Snippets  که امکان اضافه کردن متا دیتا را در انهای نوشته های وردپرس میدهد.

اشتباهات اساسی در استفاده از متا دیتا و ستاره دار کردن سایت

هر زبان برنامه متا دیتا خاصی دارد . 4 تیپ متا دیتا وجود دارد که موتورهای جستجو قادر به شناسایی آنها هستند . و بسته به اینکه سایت شما با کدام زبان برنامه نویسی ساخته شده است بایستی متا دیتا مناسب با زبان برنامه نویسی سایتتان را انتخاب کنید . در غیر اینصورت نه تنها هیچ تاثیری ندارد و سایت شما در گوگل ستاره دار نمیشود بلکه ممکن است گوگل آن را با بدافزار اشتباه بگیرد.

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید