حذف سایت از صفحات و نتایج گوگل – کاهش رتبه ناگهانی سایت

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

حذف سایت از گوگل

به دلایل مختلفی ممکن است تمام یا یکی از صفحات یک سایت از گوگل حذف شود . حذف سایت از گوگل دلایل مختلف را میتواند داشته باشد و بررسی علت و رفع مشکل کاری پیچیده و کاملا تخصصی است .

 حذف سایت از گوگل

اگر شما هم درگیر بحران و مشکل حذف سایت از گوگل هستید ما سعی میکنیم تجربیات خودمان را با شما در میان بگذاریم تا در مواجه با مشکل حذف سایت از گوگل , حذف ناگهانی سایت از گوگل و حذف سایت از نتایج گوگل ابتدا بتوانید وجود یا عدم وجود این مشکل را بدرستی متوجه شوید , در مرحله بعدی دلایل آن را شناسایی کرده و در نهایت علت ها را مرتفع کنید . که در مواردی کاملا تکنیکی است و این مطلب برای افراد مبتدی فقط میتواند در حد خیلی کمی مفید باشد.

نظر MIR AMIR در خصوص حذف سایت از گوگل

تجربیات شخصی و نکته نظر های مدیر سایت سئو میــــر و کارشناس سئو کار MIR AMIR

من تا به امروز چندین حالت و دلیل افت ناگهانی جایگاه سایت و حذف سایت از گوگل را در سایتهای مختلفی که کار میکردم تجربه کردم . من ( MIR AMIR ) حاصل تجربیات خودم را چند جمله قصد دارم با شما در میان بگذارم.

حذف از گوگل بخاطر عدم رعایت اصول لینک بیلدینگ

لینک سازی شدید و در بازه زمانی کوتاه ( تقریبا 100 دامین یا 500 بک لینک در 10 روز )   این مورد رایج ترین دلیل افت ناگهانی سایت و حذف از نتایج گوگل میباشد .. افزایش اتوریتی سایت سئوموز زیاد در بازه های زمانی کم از علائم زیاده روی در بک لینک گیری میتواند باشد. از نظر من

حذف سایت از گوگل بخاطر رعایت نکردن کپی رایت

استفاده از مطالب کپی سایت های دیگه و مورد شکایت قرار گرفتن از سوی سایت های منبع در سایت Digital Millennium Copyright Act  – این مورد حذف از گوگل اگر رخ دهد رفع مشکل سخت و زمانبر خواهد بود.

حذف بخاطر ارتباط با دامنه های اسپم

اتصال دامنه هایی با اسپم رنک خیلی بالا بصورت ریدایرکت یا پارک دامنه : این مورد کاملا تکنیکی است و سایت های رقیب هم میتوانند برای تخریب و حذف سایت همدیگه اینکار را بکنند.

حذف سایت از گوگل بخاطر هک یا ویروسی شدن سایت

وجود ویروس یا فایل مشکوکی در سرور که گوگل احتمال میدهد هاست ویروسی شده یا هک شده باشد. موجب حذف ناگهانی سایت از گوگل میشود. این مورد اگر پیش بیاد در گوگل وبمستر سایت ارور قرمز میگیرد.

حذف سایت از گوگل بخاطر استفاده از میکرو دیتا نامناسب

استفاده از میکرو دیتا ( استراکچر دیتا ) نا معتبر  , نامرتب یا ناسازگار با سیستم مدیریت محتوای سایت هم میتواند باعث حذف سایت از گوگل شود.

بسته شدن در متا ربوت یا حذف از وبمستر

این مورد هم در میان وبمستر های آماتور و مبتدی خیلی رایج میباشد . گاها بصورت اتفاقی و بدون توجه به عواقب متا ربوت بسته میشود . یا حتی موارد زیادی داشته ایم که نیرو هایی که قبلا روی سایت کار میکرده اند و به نوعی دسترسی داشته اند اقدام به حذف عمدی سایت از نتایج گوگل میکنند.

رفع مشکل حذف ناگهانی سایت از نتایج گوگل

این 6 مورد در طی سالیانی که من کار بهینه سازی سئو سایت انجام میدهم مواردی بودم تنها مواردی بوده اند که باهاشون برخورد داشته ام . که موجب حذف سایت از گوگل بصورت ناگهانی یا با اخطار های قبلی میشوند .

در برخورد با مساله حذف سایت از گوگل ابتدا نام برند و سایت مورد نظر را در گوگل سرچ کنید .اگر حتی با جستجوی نام سایت هم در نتایج نیستید قطعا مشکلی پیش آمده است و برای رفعش ابتدا به پنل وبمستر تولز خودتان مراجعه نمایید . اگر در وبمستر ارور قرمز و زرد گرفته اید پیام را باز کنید و دلیل را بررسی کرده و برای رفعش اقدام شود .. ولی اگه در وبمستر سایت هیچ پیغامی دریافت نکرده اید توصیه میشود چند روزی ( تا یک هفته ) هیچ کاری نکنید .. اگر مشکل خود بخود حل نشد آنگاه باید دنبال کشف علت و رفع مشکل حذف ناگهانی سایت از نتایج گوگل باشید.

آیا رفع مشکل حذف از گوگل تخصص خاصی نیاز دارد؟

قطعا رفع مشکل حذف سایت از گوگل تخصص میخواهد و در مواردی مانند زیاده روی در لینک سازی نیازی به تخصص خاصی نیست و باید صبر کنید و چند روزی کاری روی سایت انجام ندهید . در بقیه موارد کشف علت و رفع مشکل قطعا نیاز به تخصص دارد.

سئو میـــر در کنار شماست

اگر در این زمینه مشکلی دارید سئو میـــر میتواند متناسب با سطح مشکلی که پیش آمده آن را حل نماید . برای این منظور میتوانید با واحد پشتیبانی ما در تلگرام به شماره 09332978858  مشورت کنید .

در این بابت 2 تا مطلب نسبتا خوب هم تو اینترنت وجود دارد که میتوانید از آنها هم استفاده کنید . این مقاله شش پرسش و پاسخ را به ترتیب اهمیت ایجاد نموده تا شما دلیل یا دلایل افت ناگهانی سایت خود در موتورهای جستجو را بیابید. ما این مقاله را تماما در ادامه کپی کرده ایم و اعلام میکنیم تمامی محتوایی پایین تر از این پاراگراف کپی از سایر منابع هستند و سئو میـــر در نگارش یا کیفیت آنها نقش و مسئولیتی ندارد.


[/av_textblock]

[av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=”]
[av_toggle title=’مقاله کپی شده از سایر سایت ها : پرسش و پاسخ دلایل حذف سایت از نتایج گوگل’ tags=”]


سوال دوم : آیا تغییر ناگهانی در وب سایت رخ داده است ؟

گاهی اوقات پیش می آید که سایت خود را مجددا طراحی می نمائید (طراحی دوباره)، یعنی چند روزی سایت به نمایش گذاشته نمی شود و همچنین آدرس دیگری را در این چند رو فراهم نکرده اید که ، سایت شما در این مدت به آدرس دیگری redirect شود ، این عمل یاعث نابودی رتبه سایت شما می شود ، علاوه بر این ، این تغییرات ممکن است فقط به طراحی مجدد قالب محدود نشود ، بلکه اگر شما محتوای سایت خود را حذف کرده باشید یا اینکه به گونه  ای حذف شده باشند  یا ساختار سلسله مراتبی سایت خود را تغییر داده باشید ، این کار عواقب چندان جالبی را برای شما نخواهد داشت ، برای حل این مشکل نیز یک راه گریزی نیز وجود دارد ، برای این کار شما می توانید از پایگاه Wayback Machine استفاده نمائید ، این پایگاه ، Archive مطالب سایت شما را نگهداری خواهد کرد .

نکته :
 این پایگاه از دامنه های ir پشتیبانی نمی کند.!

در ضمن اگر شما از یک CMS خاص برای مدیریت سایت خود استفاده می نمائید ، در صورتی که یک تغییر ناگهانی ناخواسته در سایت شما پیش آید ، این CMS ها Log هایی را ذخیره می کنند که دلیل این کار را برای شما بیان خواهند کرد.

سوال سوم : آیا سایت شما هک شده است؟

همیشه هک کردن یک وب سایت به معنای از بین بردن آن نیست ، هکرها ممکن است بدون این که شما متوجه شوید ، سایت شما را به یک اسپم تبدیل کنند ، حتی می توانند یک دایرکتوری پر از اسپم در سایت شما ایجاد نمایند ، بدون اینکه شما متوجه شوید ، و زمانی که موتورهای جستجو به سراغ سایت شما می آیند ، سایت شما را به عنوان یک سایت اسپم تشخیص داده و بدین گونه رتبه سایت شما ویران می شود.
نصب ابزار  وب مستر گوگل و بینگ مایکروسافت کمک بسزایی در امر تشخیص آسیب پذیری سایت خواهند نمود ، همچنین استفاده از کلمه کلیدی links برای وب سایت ها همانند links:yoururl در گوگل شما را در شناسایی اسپم ها راهنمایی می نماید.
مراحل جلوگیری از هک شدن سایت بستگی به CMS مورد استفاده توسط سایت دارد ، این موارد می تواند شامل ، Backup گیری از اطلاعات و محتویات سایت ، تغییر پسورد FTP ، کلمه عبور سایت و پایگاه داده باشد.
به صورت عمومی برای حفظ امنیت بیشتر  سایت خود سعی کنید :

  • همواره از آخرین نسخه CMS سایت خود استفاده نمائید
  • از کلمات عبور (Passwords) پیچیده و ترکیبی استفاده نمائید
  • از ورژن های مختلف سایت خود به صورت اتوماتیک Backup بگیرید.
  • از ابزارهای وب مستر بینگ و opt-in در ایمیل ها استفاده نمائید.

نکته :
Opt-in به معنای جمع آوری ایمیل ها می باشد البته نه برای سوء استفاده به عنوان اسپم

سوال چهارم : آیا موتورهای جستجو ، الگوریتم خود را آپدیت کرده اند ؟

زمانی ممکن است سایت شما در عین بروزرسانی ، انجمن خوب ، وبلاگ خوب و… به طور ناگهانی دچار افت قابل توجهی از سوی موتورهای جستجو شود ، اگر وب سایت شما نیز قربانی یک به روزرسانی الگوریتم می باشد ، در ابتدا باید تجزیه و تحلیل کنید که موتورهای جستجو در الگوریتم جدید خود ، نسبت به چه استراتژی هایی حساس شده و ان را تقلب به حساب می آورد ، اگر این مسئله تغییر الگوریتم به صورت عمده باشد ، ممکن است لازم باشد شما نیز ساختار سلسله مراتبی سایت خود را از قبیل محتوا ، لینک ها و … تغییر دهید.

سوال پنجم :آیا شما در رتبه بندی توسط موتورهای جستجو مجازات شده اید؟

اگر موتورهای جستجو الگوریتم خود را آپدیت کنند و شما همواره خود را به صورت متقابلی بروزرسانی نکنید ، شما دچار یک افت قابل توجه از لحاظ رتبه بندی خواهید شد ، به طور خلاصه ممکن است که شما  در گذشته از لینک های خراب یا محتوای اسپم در سایت خود استفاده کرده باشید و با الگوریتم جدید موتورهای جستجو مواجه شده باشید ، این الگوریتم های جدید ، لینک ها و محتوای اسپم شما را شناسائی نموده اند ، و اینگونه سایت شما با افت رتبه بندی مجازات خواهد شد ، برای حل این مشکل بهتر با  یک مشاور سئو مشورت نمایید.

سوال ششم : آیا سایت شما قربانی سئو منفی نشده است ؟

اگر شما هیچکدام از ۵ مشکل قبلی را نداشته اید ، و هنوز هم شما دچار افت ناگهانی در موتورهای جستجو می باشد ، ممکن است که شما قربانی سئو منفی شده باشید ، سئوی منفی مجموعه فعالیت‌هایی است که معمولاً رقیبان کاری شما در اینترنت برای کاهش رتبه سایت شما و نمایش سایت خود در رتبه های بالاتر صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر انجام می‌دهند.
برای کمک به حل این مشکل ، ابزارهایی طراحی شده  که می توانید از آن ها برای حفاظت سایت  خود در برابر سئوی منفی استفاده نمائید . به زودی در بخشی دیگر به معرفی این ابزار ها می پردازیم.

[/av_toggle]
[/av_toggle_container]

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید