سیر تحول 15 ساله گوگل

تاریخچه تاسیس گوگل

گوگل از حدود 15 سال قبل راه اندازی شد . در طی این 15 سال شاید نتوان حتی یک لحظه را پیدا کرد که این شرکت گامی به جلو بر نداشته باشد . گوگل الگوی زنده ای از یک شرکت موفق و مدیران لایق و مدبر میباشد .این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام مردان گوگل شناخته می‌شدند.
توسعه روزانه موتور جستجوی گوگل

روند توسعه گوگل

گوگل هم در ظاهر و هم در کلیه ساختارها و الگوریتم ها توسعه غیر قابل وصفی داشته است . موتور جستجوی گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند. علی‌رغم محبوبیتی که این نوع جستجو دارد، توسط سازمان‌های زیادی مورد انتقاد گرفت.

الگوریتم ها موتور جستجوی گوگل در سال 2003

در سال ۲۰۰۳ نیویورک تایمز از گوگل شکایت کرد و ادعا می‌کرد که ذخیره محتویات سایت‌ها نوعی تخلف در حق تکثیر محسوب می‌شود. تصویر زیر صفحه اصلی گوگل را در 15 سال پیش نشان می دهد. . مطمئنا کمترین تغییر در ظاهر آن ایجاد شده است . و این موتور جستجو بی دلیل تبدیل به ستاره دنیای وب نشده است
گوگل 15سال پیش +عکس

گوگل در سال 2016

هم اکنون سال 2016 به نیمه راه رسیده است و گوگل با آنچه در سالهای ابتدایی فعالیت خود بود هم در ظاهر و هم در محتوا تغییرات بنیادینی داشته است . 7 سال من با گوگل گام به گام و هم نفس بوده ام و با تمام وجودم این شرکت و مدیران آن را تحسین میکنم.

 

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید