موتور جستجوی بینگ/ الگوریتم و معیارهای رنکینگ سایت در bing.com

معیارها و الگوریتم موتور جستجوگر بینگ bing search engin

مایکروسافت در ویندوز خود اینترنت اکسپلورر را به صورت پیشفرض نصب دارد و موتور جستجو و صفحه پیشفرض اینترنت اکسپلورر موتور جستجوگر بینگ میباشد . فکر میکنم کمی در توضیحات اولیه داده شده دقت کرده باشید دلیل اهمیت ویژه بینگ را برای وب مسترها و آمار بازدید سایت میتوانید درک کنید . همچنین بطور متوسط حدود 16% از کاربران اینترنت همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند پس حداقل در ایران اهمیت موتور جستجوی بینگ بعد از گوگل در رتبه دوم قرار داردحال باید ابتدا بفهمیم معیار های موتور جستجوگر بینگ یا به عبارتی الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو چه گونه و با چه الگویی وبسایت ها را رتبه بندی میکند . فهمیدن این موضوع چراغ راه شما خواهد بود در درک بهتر از موتور جستجوی بینگ یا همان bing search engin  و آنگاه میتوانید اقدام به ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ کنید

شناخت اولیه از موتور جستجوی بینگ

 

ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ

ثبت نام و ایجاد بینگ وبمستر تولز

گام اول در ثبت سایت و ثبت نام در بینگ وبمستر تولز

اکانت رسمی متصل به بینگ یا همان سیستم ایمیل دهی بینگ هاتمیل میباشد . اولین گام ایجاد اکانت هاتمیل میباشد . برای ساخت اکانت هاتمیل hotmail کلیک کنید

ما سعی میکنیم بصورت تصویری ادامه آموزش را ادامه دهیم . امید که بتوانید یاد بگیرید…. برای انجام مراحل ثبت سایت در بینگ مشکلی نخواهید داشت.

آموزش ساخت اکانت در موتور جستجوی بینگ

بعد از ساخت اکانت هاتمیل یا outlook به این آدرس بروید

 

آموزش ثبت سایت و وبلاگ در موتور جستجوی بینگ
آموزش ثبت سایت و وبلاگ در موتور جستجوی بینگ

سپس برای مطابق تصاویر زیر اطلاعات خود را در پنل وبمستر تولز بینگ ثبت کرده و ادامه دهید

ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ
bing search engin ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ

 

ورود به اکانت هاتمیل و ساخت بینگ وبمستر تولز

پیش از ورود به اکانت وبمستر خود در سایت بینگ بر روی دکمه Add a Site کلیک کرده و آدرس سایت خود را وارد کنید، سپس دکمه Add را بفشارید. برای تکمیل فرآیند معرفی سایت به وبمستر بینگ باید هویت خود را بعنوان صاحب اصلی سایت تایید کنید. برای اینکار سه راه پیش رو خواهید داشت که در ادامه هریک را جداگانه بررسی می کنیم:
تایید هویت با فایل XML: در این روش وبمستر بینگ یک فایل حاوی کد شناسایی را برای دانلود به شما پیشنهاد میدهد. فایل مورد نظر را دریافت کرده و بر روی هاست خود بارگذاری کنید، توجه داشته باشید که این فایل در ریشه اصلی باشد و در هیچ فولدر خاصی قرار نگیرد.تایید هویت با Meta tag: کد متای پیشنهاد شده از وبمستر بینگ را کپی کرده، در کدهای سایت خود و بلافاصله قبل از بسته شدن تگ <head/> قرار دهید. بعنوان مثال برای سایت های وردپرسی این تگ در فایل header.php معرفی شده است. فایل را ذخیره کرده و به صفحه وبمستر بینگ بازگردید.تایید هویت از طریق DNS دامنه: برای این روش باید به پنل مدیریت دامنه خود دسترسی داشته باشید و کد معرفی شده از طریق بینگ را بعنوان CNAME به اکانت خود اضافه کنید. به دلیل پیچیدگی این روش نسبت به سایر روش ها پیشنهاد میکنیم که از گزینه های اول یا دوم استفاده کنید.روش های معرفی سایت و تایید هویت در وبمستر بپس از انتخاب هریک از این روش ها و انجام مراحل مربوط به آن بر روی دکمه Verfiy در پایین صفحه کلیک کرده و منتظر مشاهده پیام تایید باشید. اگر با پیامی قرمز رنگ با عنوان “We weren’t able to verify your site” مواجه شدید یعنی یکی از مراحل کار را به درستی انجام نداده اید.برخلاف گوگل که تنها فایل های XML را بعنوان نقشه سایت میپذیرد، وبمستر بینگ گزینه های بیشتری برای معرفی صفحات جدید سایت در اختیار کاربران قرار داده است. مهمترین و بهترین روش همان استفاده از فایل های XML است که در مقاله ای با عنوان آموزش ساخت نقشه سایت بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین شما میتوانید با معرفی خبرخوان RSS 2 یا Atom 0.3 نیز وبمستر بینگ را از صفحات جدید سایت خود آگاه کنید. آخرین روش معرفی یک فایل TXT بر روی هاست است که شامل آدرس هر صفحه از سایت در خطی جداگانه باشد. به این ترتیب که شما در هر خط از این فایل آدرس یک صفحه از سایت را قرار میدهید که البته این کار برای سایت های بزرگ و بصورت دستی کمی مشکل خواهد بود.معرفی نقشه سایت ر وبمستر موتور جستجوی بینگبعد از قرار دادن فایل نقشه سایت خود بر روی سرور یا هاست برای معرفی نقشه سایت از بخش sitemap-related information بر روی گزینه Submit a Sitemap کلیک کرده و آدرس نقشه سایت خود را در فیلد مربوطه وارد کنید. در نهایت بر روی دکمه SUBMIT کلیک کنید.

کنسول بینگ دوولوپر

bing devoloper consol

راهنمایی بیشتر برای ثبت سایت و بهینه سازی سایت مطابق با الگوی بینگ

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید