نگاهی عمیق تر به بهینه سازی و سئو سایت

بهینه سازی و سئو

بهینه سازی و سئو سایت چیست؟

آیا سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو  با  بهینه سازی سایت برای کاربران انسانی رابطه ای عکس دارند ؟آیا بین این دو( بهینه سازی و سئو سایت) رابطه ای خطی برقرار است یا رابطه ای عکس ؟ در این مقاله خواهیم کوشید تا حد توان پاسخی شفاف و قابل فهم ارائه دهیم . متاسفانه خیلی ها به غلت سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور جستجو را نافی  ایجاد وبسایتی یوزر پسند میدانند.

تفاوت بهینه سازی سایت برای کاربران و موتور جستجو ( سئو)

شکی نیست که این دو با هم متفاوتند ولی دلیلی بر قبول یکی و نفی دیگری نیست . شما زمانی میتوانید ادعا کنید که وبسایت موفقی دارید که هم در رنک های بالای موتورهای جستجو باشید و دیده شوید و هم سایتی داشته باشید که این میزان بازدید زیاد را به مشتری و گردش مالی تبدیل کند . در نگاه اول نزدیکی این دو مبحث دور از ذهن مینماید ولی با کمی صبر و کوشش میتوانید محتوایی ایجاد کنید که هم تگ های مورد نظر ربات ها را داشته باشد و هم بتواند کاربران را به ورق زدن سایت و تماس با وبمستر ترغیب نماید . باور کنید این کار خیلی هم سخت نیست .نزدیکی بین بهینه سازی و سئو سایت لااقل در اکثر موارد و کلید واژه های راحت و متوسط کار آسانی است .

تاثیر کلید واژه بر بهینه سازی و سئو سایت چیست؟

بدون تردید کلید واژه است که کیفیت محتوای یک سئو کار را تعیین میکند ولی برای کیفیت محتوایی که برای کاربران تهیه میشود کلید واژه اهمیتی ندارد و سعی میشود از تکرار کلید واژه پرهیز کنند . اما یک سئو کار خیلی تمایل به تکرار مکر کلید واژه دارد . اولین تضاد اینجا روی میدهد . سئوکار نیاز دارد تا از کلید واژه ها استفاده کند ولی با استفاده زیاد متن کیفیت نگارش و زیبایی و اصالتش را از دست میدهد

دومین تضاد در روش های بهینه سازی و سئو سایت

دومین تضاد در اینجا روی میدهد که یک سئو کار برای افزایش رنکینگ سایت خود و رسیدن به رتبه های بالا احتیاج به افزایش محتوا ی نوشتاری سایت دارد . در خیلی از موارد و وبسایت ها افزایش زیاد و استفاده از متن زیاد میتواند از نظر ظاهری و کارایی سایت بسیار مضر باشد و نرخ تبدیل کاربران انسانی را بشدت کاهش دهد . برون رفت از این بهران نیازمند داشتن دانش روز توسط سئو کار میباشد . صد البته باید مقداری متن در محتوا استفاده شود ولی با راهکارهای بسیار ساده ولی علمی میتوان ضریب استفاده از محتوای را تا 10% مدنظر سئو کار کاهش داد . برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله اصول تولید محتوای گوگل پسند یا به مقاله راهنمای سئو مراجعه نمایید

تضاد سوم در بهینه سازی سایت برای کاربران و سئو سایت

این تضاد عمدتا در وبسایت های فروشگاهی , وبسایت های مبتنی بر گالری تصاویر و … که نیاز دارد تا تقریبا هیچ محتوای نوشتاری در صفحه نداشته باشند رخ میدهد . راه حل رسیدن به نقطه ای بینابین در این موارد استفاده از لینک های استاندارد میباشد . البته تمام مشکل حل نخواهد شد و ما تاکنون راه حل اساسی برای سئو مناسب و قوی برای این قبیل وبسایت های آلبوم محور پیدا نکرده ایم و از مشاوره دوستان استقبال میکنیم .از نظر ما بهینه سازی و سئو سایت بدون محتوای نوشتاری برای کلید واژه های سخت ممکن نیست امیدوارم که مطالب برای شما مفید بوده باشد

با تشکر فراوان از حضور شما و مطالعه این مطلب

میر امیر ( آقای سئو) – آذر ماه 94

بهینه سازی و سئو سایت
بهینه سازی و سئو سایت

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید