الگوریتم گوگل - الگوریتم مرغ مگس خوار - سئو میر

بررسی تحلیلی نقاط تاریک الگوریتم های گوگل – سئو میر

بررسی تحلیلی نقاط تاریک الگوریتم های گوگل - سئو میرReviewed by Seomirseo on Dec 1Rating:

در این مقاله قصد داریم گام به گام الگوریتم های گوگل را تحلیل کرده و شناخت کلی از اصول و قواعد رتبه بندی وبسایت ها توسط موتور جستجوی گوگل را در حد شناخت و دانش خودمان ارائه دهیم .

بررسی دو الگوریتم اخیر گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا به نوعی تحول بزرگ رتبه بندی و الگوریتم های گوگل و به نوعی نقطه عطف در صنعت سئو و بهینه سازی وبسایت میباشد . از این الگوریتم بود که متا تگ کیورد یا کلمات کلیدی ارزش خودشان را از دست دادند – در این الگوریتم تایتل سایت و تگ h1  و سپس متا تگ descreption  به ترتیب بیشترین اولویت را در رتبه بندی و ارزش محتوایی یک نوشته داشتند .

الگوریتم پاندا مسئول تشخیص محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر است و همچنین سایت هایی را که با روش های تقلب در داخل سایت،

مثل  Cloaking ( نمایش محتوایی متفاوت از آنچه در موتور جستجو نمایش داده شده ) اقدام به جذب بازدیدکننده می کنند، را تشخیص داده و آنها را از لیست جست و جو ها حذف و سایت های با کیفیت بالا را جایگزین می کند.

پاندای گوگل که در فوریه 2011 معرفی شد مدام  به دنبال مطالب تازه ای است که توسط خود صاحب وب سایت تولید شده، و رتبه آنها را افزایش می دهد.

الگوریتم پاندای گوگل تمرکز زیادی بر درستی و مورد اعتماد بودن مطالب یک وب سایت دارد و آن را از راه های زیادی مثل تعداد لینک هایی که به وب سایت شما لینک داده اند، تعداد بازدیدکننده های یک مطلب، مدت زمانی که بازدید کنندگان در سایت شما می مانند، تشخیص می دهد.

این الگوریم،  تنها تغییری جدید بر روی الگوریتم نمایش نتایج جست و جوی گوگل است نه یک ویرایش جدید!

عملکرد الگوریتم پاندای گوگل با الگوریتم کلی گوگل متفاوت است، به این شکل که به محض اضافه شدن یک لینک به یک وب سایت، روبات های خزنده گوگل به سراغ آن وب سایت رفته و آن را ایندکس می کنند اما در مورد پاندای گوگل به این شکل است که به محض آپدیت شدنش به سراغ همه سایت ها می رود و براساس معیارهای خود به آنها رتبه می دهد، که ممکن است برخی افزایش رتبه پیدا کنند و برخی کاهش رتبه.

الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم از اردیبهشت ماه 1394 و در راستای تکمیل عملکردی الگوریتم پاندا ارائه شد – در این الگوریتم متا تگ descreption  بیشترین اهمیت را پیدا کرده است . بر خلاف چیزی که مسئولان گوگل در باره این الگوریتم بیان کردند تفاوت بنیادین و ویژه ای با الگوریتم پاندا ندارد

الگوریتم پاندا مسئول تشخیص محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر است و همچنین سایت هایی را که با روش های تقلب در داخل سایت،

مثل  Cloaking ( نمایش محتوایی متفاوت از آنچه در موتور جستجو نمایش داده شده ) اقدام به جذب بازدیدکننده می کنند، را تشخیص داده و آنها را از لیست جست و جو ها حذف و سایت های با کیفیت بالا را جایگزین می کند.

پاندای گوگل که در فوریه 2011 معرفی شد مدام  به دنبال مطالب تازه ای است که توسط خود صاحب وب سایت تولید شده، و رتبه آنها را افزایش می دهد.

الگوریتم پاندای گوگل تمرکز زیادی بر درستی و مورد اعتماد بودن مطالب یک وب سایت دارد و آن را از راه های زیادی مثل تعداد لینک هایی که به وب سایت شما لینک داده اند، تعداد بازدیدکننده های یک مطلب، مدت زمانی که بازدید کنندگان در سایت شما می مانند، تشخیص می دهد.

این الگوریم،  تنها تغییری جدید بر روی الگوریتم نمایش نتایج جست و جوی گوگل است نه یک ویرایش جدید!

عملکرد الگوریتم پاندای گوگل با الگوریتم کلی گوگل متفاوت است، به این شکل که به محض اضافه شدن یک لینک به یک وب سایت، روبات های خزنده گوگل به سراغ آن وب سایت رفته و آن را ایندکس می کنند اما در مورد پاندای گوگل به این شکل است که به محض آپدیت شدنش به سراغ همه سایت ها می رود و براساس معیارهای خود به آنها رتبه می دهد، که ممکن است برخی افزایش رتبه پیدا کنند و برخی کاهش رتبه.

نتیجه گیری کلی از الگوریتم های گوگل

من به شخصه با 7 سالی که بصورت تمام وقت درگیر رفتارشناسی گوگل هستم از این گفته ام مطمئن هستم که گوگل و مسئولان آن در گفته هایشان صادق نیستند و در باره هر الگوریتم کمتر از 30% اطلاعات را صحیح اعلام میکنند و متاسفانه  علاوه بر عدم صحت توضیحات اعلامی حدود 30% از توضیحات مسئولان گوگل کاملا در جهت گمراه کردن سئو کاران است . از این بابت مطمئن هستم  . اگر شما میخواهید و به جدت قصد یادگیری اصول موفقیت در سئو را دارید بزرگترین اشتباهتان اجراکردن مو به موی فرمایشان مدیران الگوریتم گوگل خواهد بود

همانطور که می دانید هر چه تعداد لینک های ورودی به یک سایت بیشتر باشد آن سایت از امتیاز بیشتری برخوردار است، عده ای از این موضوع استفاده می کنند و با دریافت پول، لینک سایت های دیگر را در سایت خود وارد می کنند، الگوریتم پنگوئن این لینک ها را بررسی می کند و اگر تعداد آن بیش از اندازه زیاد وغیر مرتبط با محتوای وب سایت باشد، هم وب سایت  مرجع و هم وب سایتی که به آن لینک داده می شود را اسپم شناسایی می کند و از لیست نتایج جست و جو حذف می کند.

الگوریتم پنگوئن و اصول عملکرد آن

به طور کلی  کار الگوریتم پنگوئن گوگل رسیدگی به اوضاع سئو خارجی یک وب سایت است که مهمترین آن می توان  به بک لینک ها اشاره کرد، اما علاوه بر آن گزینه های دیگری هستند که پنگوئن گوگل را ناراحت می کند:

لینک بیلدینگ بیش از حد و بدون اعتبار

این کار جز قوانین سیاه حساب می شود و پنگوئن به راحتی لینک های غیر مرتبط را تشخیص می دهد. مثلا وقتی سایت شما در زمینه تجهیزات ساختمانی است چرا باید از یک سایت آموزش شیرینی پزی لینک دریافت کنید؟!

استفاده بیش از حد از Anchor Text های یکسان

تراکم Anchor Text نباید بالا باشد، یعنی برای معرفی و لینک کردن سایتتان همه جا از یک کلمه خاص استفاده نکنید. کلماتی که به وسیله آنها به سایت شما لینک می شود باید متفاوت باشد یا به عبارت دیگر با کلمات کلیدی مختلف به سایت شما لینک داده شود، وگرنه به نظر می آید شما بک لینک ( Back Link ) خریداری کرده اید.

 افزایش رتبه گوگل

سئو و وب برندینگ دو ستون در کنار یکدیگردند . به کمک علم سئو صاحبان سایت ها و شرکت ها می توانند خود را در لیست اولین های دنیای اینترنت قرار دهند. معمولا امروزه با گسترش اینترنت و وب ۶۰ درصد قشر جوان و میانسال بسیاری از کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. و از این ۶۰ درصد معمولا ۵۰ درصد سر و کارشان با موتور جستجوی گوگل است.

از این رو حضور در صفحات نخست گوگل یکی از بزرگترین ابزار برای افزایش فروش و برندینگ شما در دنیای اینترنت خواهد بود. سئو و بهینه سازی وبسایت باعث می شود ساختار کلی سایت شما برای بررسی موتور های جستجوی گوگل راحت تر باشد ، و در نهایت ربات های گوگل در این بررسی ها با توجه به بهینه سازی سایت شما به این نکته پی می برند که سایت شما مستحق قرار گرفتن در لیست ۱۰ سایت برتر دنیا در صفحه نخست گوگل است.

سئو و بهینه سازی علمی

سئو و بهینه سازی سایت ها باید براساس استاندارد های وب باشد. البته موضوع اصلی طراحی سایت براساس اصول سئو و الگوریتم های گوگل است ، تیم طراحی سایت وب نوین در این راستا سعی می نمایند با اصول سئو و بهینه سازی سایت بهترین کیفیت را ارائه نمایند.

اصول بکار رفته برای بهینه سازی سایت همه الگو برداری از الگوریتم های گوگل می باشد و کارشناسان ما سعی می نمایند ، سئو و بهینه سازی در شرکت وب نوینبراساس علم روز انجام می پذیرد.

استفاده  بیش از حد از یک کلمه کلیدی

مثلا وقتی شما یک مقاله درباره بازاریابی اینترنتی می نویسید نباید بیش ازحد از کلمه ” بازاریابی اینترنتی ” استفاده کنید، در صورت نیاز به تکرار باید از کلمات مشابه استفاده کنید. مثل ” بازاریابی آنلاین ” ، ” بازاریابی الکترونیکی ” و …

 

استفاده از دایرکتوری های رایگان ثبت لینک

متاسفانه بیشتر لینک های وب سایت های دایرکتوری رایگان ارزشی ندارند و اسپم می شوند.

وقتی وب سایتی قوانین گوگل را رعایت نمی کند دچار الگوریتم پنالتی گوگل می شود.( برای شناخت الگوریتم پنالتی گوگل و رهایی از آن کلیک کنید )

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *