8 باید و نباید حیاتی در طراحی سایت

طراحی وب سایت سازگار با تلفن همراه

در آخرین الگوریتم گوگل موسوم به مرغ مگس خوار و همچنین اعلامیه رسمی گوگل که از 11 تیر ماه 94 عملیاتی شده است وبسایتهایی که قابلیت نمایش با تلفن های همراه را ندارند از لیست نتایج گوگل در مواردی که کاربر با تلفن همراه سرچ میکند حذف میشوند . این یک هشدار بسیار جدی است . که براحتی میتواند منجر به از دست رفتن تمام رویاهای یک وبمستر شود. همه وب سایت ها باید از طراحی پاسخگو (تعاملی یا responsive) استفاده کنند. گوگل تاکید فراوانی بر سازگاری الگوریتم جستجو با تلفن همراه دارد ، و این موضوع به طور قطع رشد خواهد داشت. داشتن یک وب سایت جداگانه برای تلفن همراه نیز گزینه ای دیگر است، اما از نقطه نظرSEO چندان مناسب نیست و همچنین شرکت مجبور خواهند شد که همزمان دو وب سایت را مدیریت کند.

طراحی ساده سایت و استفاده از ماژول های گرافیکی ساده در طراحی سایت

در طراحی سایت سعی کنید نهایت سادگی را با گرافیک جذاب بدست آورید . باور کنید این کار دست یافتنی است . سادگی و زیبایی دو عنصر اصلی در طراحی سایت مدرن میباشند . وبا ابزار های سرعت صفحه گوگل ( Google Page Speed Insights ) سرعت وب را افزایش دهید .برچسب (تگ) عنوان، مهم ترین بخش کد HTML در یک صفحه وب برای اهداف SEO است، چرا که تگ عنوان به خزنده (کراولر) گوگل می گوید چگونه محتوای صفحات وب سایت را تفسیر کند. هر صفحه ای باید دارای تگ عنوان منحصر به فرد و خاص باشد تا محتوای صفحه را مشخص کند و عبارت های کلیدی اولیه را در هم ادغام نماید.توضیحات متا قطعات کوچک HTML هستند که در زیر لینک Google’s SERPs ( صفحات نتایج موتور جستجو) ظاهر می شود. اگر این توضیحات به طور آموزنده و متقاعد کننده نوشته شده باشد، بیشتر مردم روی لینک کلیک خواهند کرد. توضیحات متا بسیار خوب به طور قابل ملاحظه ای ترافیک مربوطه را تقویت می کند و تبدیل ها را افزایش می دهد. در اینجا به چند نکته مهم برای نوشتن آنها اشاره می کنیم.

در وبسایتتان از محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید

موتور جستجوی گوگل و الگوریتم های پاندا و مرغ مگس خوار گوگل به دنبال محتویات با کیفیت برای وب سایت است، و در همچنان در شناسایی آن رو به بهبود است. کیفیت بالا چیست؟ برای گوگل و انسان، پاسخ محتوای معتبر، اصلی، مربوط، آموزنده، مفید، قابل اسکن و قابل اشتراک گذاری است. این یک استاندارد سطح بالا است، اما پیروی از ان به سادگی سبب تفاوت در ظاهر شدن در صفحه یک گوگل و صفحه پنج ان می شود.از محتوای تکراری اجتناب کنید. مطالب تکراری در سایت مسئله بزرگو قابل توجهی برای بسیاری از وب سایت ها نیست،. در صورت استفاده از محتوای تکراری در سایت خود با کد های متا لینک اصلی را به موتور جستجوگر اطلاع دهید. اما گاهی اوقات، برای مثال، سایت های تجارت الکترونیک دارای همان محتوای محصولی است که در صفحات متعدد شاهد ان هستیم. برنامه نویسان آشنا با SEO می توانید این موضوعات را حل و فصل کنند، و گوگل را قادر سازد که دریابد کدام نسخه ای از صفحه را نمایه سازی و رتبه بندی کند.راهنمای سواری مجانی (Hitchhikers) برای استراتژی لینک کردن داخلی عناصر جهت یابی و لینک کردن داخلی به گوگل می گوید چگونه محتوا در وب سایت سازماندهی و اولویت بندی شده است. صفحات با اولویت بالا (به عنوان مثال، صفحات مهم محصول) باید دارای بیشترین تعداد اشاره به لینک داخلی باشند. عناصر جهت یابی (به عنوان مثال، محصولات، دسته محصول، خدمات، دسته بندی خدمات) باید منطقی، حسی و بصری و در سلسله مراتب مناسب قرار گیرند. جهت یابی و لینک کردن داخلی قوی علاوه بر دادن بینش و درک به گوگل در مورد این که چه صفحات حاوی مهم ترین مطالب هستند، به بازدید کنندگان سایت کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت بیابند و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

در طراحی سایت از url های ساده و متناسب با محتوای هر صفحه استفاده کنید

من شخصا بسیار مصرم که از url های انگلیسی و هم معنی با محتوای صفحه استفاده کنید . ولی میتوانی از نام فارسی هم استفاده کنید .کلمات در URL ها باید توسط خط تیره از هم جدا شوند نه با زیرخط ( زیرا زیرخط کلمات را برای خزنده گوگل جدا و تفکیک نمی کند. همچنین خواندن آنها برای برخی از افراد دشوار است). همچنین URL ها باید شامل کلمات کلیدی مهم باشند و مطالب صفحه را با دقت توصیف کنند.طراحان باید برای ساخت یک وب سایت سازگار با SEO و نیز بهبود تجربه کاربر این شیوه های برتر را مد نظر قرار دهند. این امر زمانی معنا می یابد که گوگل قصد دارد به کاربران موتور جستجو طبیعی خود نتایج مربوط، مفید و آسان ارایه دهد. گاهی اوقات طراحان ( همچنین کپی رایتر ها و سازندگان) SEO را “دشمن” تلقی می کنند، اما در دنیای بیرون،. واقعیت چیز دیگری است.در نهایت، ساخت یک وب سایت سازگار با SEO سبب هدایت محتوای وب سایت به سمت پدیداری و قابلیت رویت جستجوی طبیعی فوق العاده نمی شود. بلکه طراحی مستحکم ما را به این سمت سوق می دهد ، با این حال، عرصه را برای اقدامات بیشتر مربوط به SEO مهیا کنید. این امر با فراهم کردن یک تجربه کاربری به یاد ماندنی برای بازدید کنندگان وب سایت سریعا به شرکت کمک خواهد کرد.

صفحه هدف یا لندینگ پیج مناسبی برای سایت خود طراحی کنید- صفحه فرود برای وبسایت خود طراحی کنید

صفحه هدف یا یک صفحه در وب سایت شما و یا به طور کلی یک سایت صفحه دار بر روی یک دامین  جداگانه است. بر خلاف طراحی معمول  وب ، هر جنبه از یک صفحه هدف بر تبدیل ها  یعنی هدایت مشتری به انجام آن چه شما تمایل دارید . متمرکز است.
همانطور که از نام آن  پیداست، صفحه هدف جایی است که مشتری پس از جستجو برای یک کلمه کلیدی ابتدا در آن  فرود می اید و بازدید می کند. در نتیجه باید به اندازه کافی چشم نواز و جذاب باشد تا  توجه آنها را از همان لحظه که  صفحه بار گذاری می شود جلب کند. مردم اغلب  در عادات مرور در وب بسیار بی تاب  و ناشکیب هستند و حتی یک ثانیه تاخیر چند ثانیه ای برای خسته کردنشان و در نتیجه  ترک وب سایت کافی است. به همین دلیل است که  دعوت  برای بازدید اولین چیزی است  که آنها  می بینند.فراخوانی  و ترغیب یا همان call to action   درخواست از کاربران برای انجام کاری است و معمولا  به صورت یک دکمه نوشته یا نشانک  است که کاربر  را برای  گذاشتن یک پیام، تماس و یا  ارسال ایمیل،  بازدید از وب سایت دیگر و یا حتی خرید یک محصول تشویق می کند. مشخص کنید می خواهید مشتریان خود را هنگام بازدید از صفحه هدف به چه  چیزی هدایت  کنید.  سپس در مورد ترغیب و فراخوانی تصمیم درست را  اتخاذ کنید .بعد از آن می خواهید  پیام ترغیب و فراخوانی  را در بالای وب سات یا سر تیتر قرار دهید. اگر هم اکنون به صفحه وب سایتی که ان هستید نگاهی بیاندازید،  انچه پیش از حرکت به پایین  می بینید سر تیتر  یا  above the fold  است  و اینجا همان جایی است که  فراخوانی  و ترغیب باید جای گذاری  شود………………..اگر چه مهم ترین رکن یک صفحه فرود فراخوانی  و ترغیب است  اما علاوه بر ان نیاز به مطلب و محتوا دارید.  آن را با آنچه شما می خواهید پر کنید در حالت مطلوب ترکیب درست  و حساب شده تصاویر و متن کوتاه با هدف تشویق کاربران برای کلیک کردن بر  ان می تواند موثر باشد. مراقب باشید  که مشتریان را با  محتوای اضافی و پاراگراف های طولانی بمباران نکنید  زیرا سبب  پرت کردن حواس و یا بدتر خسته کردن انان می شود……………بهترین کار این است که استفاده از لیست های گلوله ای است زیرا مانند سرفصل و تصاویر جذاب و روشن مزایای محصول یا خدمات شما را نشان می دهد (فقط اجازه ندهید از  قسمت فراخوانی دور شوند !).   از  تبلیغات و دعوت مستقیم نهراسید.  گاهی اوقات حتی یک فلش بزرگ که به  قسمت فراخوانی مشتری اشاره  می کند می تواند موثر  و کار ساز باشد باشد .حال که یک صفحه فرود دارید تنها چیزی که نیاز دارید بازدید کنندگانی هستند به شما تبدیل ها را می دهند  . ما نیازمند ترافیک  هستیم و یک موتور جستجو بهترین راه برای دریافت ان است. بهینه سازی  طبیعی موتور جستجو برای وب سایتی با انبوهی از محتو  بسیار مفید است اما متاسفانه  در امکانات  صفحه فرود وجود ندارد. در عوض تلاش خود را  بر تبلیغات پولی و پرداخت به ازای هر کلیک  (PPC)  متمرکز می کنیم.بیایید صادقانه سخن بگوییم.  خدمات PPC  یا همان پرداخت به ازای هر کلیک  مانند خدمات     Adwords   گوگل  گران هستند  و اگر آنها به درستی مدیریت نشوند  کلی از پول خود را به هدر داده اید. هدایت ترافیک به یک صفحه اصلی معمولا ایده  نادرستی است زیرا هیچ چیز برای  انجام دادن مشتری وجود. اغلب مشتریان بدون تعامل با وب سایت رها می شوند اگر چه برای بازدید  از سایت و حضور  مبلغی را در یافت می کنند. انچه شما نیاز دارید وب سایتی با اهداف  مشخص و تعیین شده برای مشتری است . به عبارت دیگر انچه نیاز دارید، یک صفحه فرود است .بنابراین کلمات کلیدی خود را محدود  کنید ، کمپین ادوردز خود را راه اندازی نموده و از نرخ بالای تبدیل ها که یک وب سایت معمولی  قادر به ارائه ان نیست لذت ببرید. زیبایی واقعی اینگونه  راه اندازی این است  که به آسانی  قابل مدیریت است.  اگر به نتایج مطلوب  خود دست نمی یابید  می توانید  به اسانی کلمات کلیدی در حساب  AdWords را تغییر دهید  و یا طرح صفحه فرود را ویرایش کنید واز طر نیاز به طراحی مجدد یک وب سایت به طور کامل و تکرار  SEO   های در محل   نیست.
اگر به طراحی وب سایت ، صفحات فرود ، در تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک  و یا سئو  یا همان بهینه سازی موتور جستجو علاقه مند هستید لطفا با ما  تماس بگیرید. ما کارشناسان خبره ای  در بازاریابی دیجیتال هستیم  و راه حل هایی متناسب با نیاز و اهداف شما ارایه می دهیم

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید