X

پایه سئو موفق : نگارش محتوایی که گوگل دوست دارد؟

نگارش محتوای سایت

مطالب و محتوای سایت را چگونه بنویسیم که در گوگل بالا بیاد؟

گوگل چه نوع مطالبی را دوست دارد؟

موثرترین پارامتر تاثیر گذار در سئو موفق چیست؟

چرا هر چقدر مطلب منتشر میکنیم باز هم در نتایج جستجو نیستیم؟

سئوالات زیادی از این دست از طرف کاربران و وبمسترهای سایت های مختلف مطح میشوند که همگی دال بر عدم درک صحیح داکیومنت های گوگل است .

محتوای گوگل فرندلی

به گزارش کارشناس تحلیل گوگل در سئو میـــر: موتور جستجوی گوگل یک ربات میباشد که توسط چندین لایه الگوریتم محاسباتی کار میکند. در واقع اگر بخواهیم تحلیلی ساده ارائه دهیم  یک ربات برنامه نویسی شده است که بر پایه الگوریتم ها و دستوراتی که به آن داده شده است اقدام به امتیاز دهی به وب سایت های مختلف میکند. و نتایج بدست آمده را برای هر سایت در دیتا بیس جداگانه ای ذخیره میکند و وقتی کاربری کلیدواژه ای را در این ربات جستجو میکند که به زمینه فعالیت سایت شما مربوط میباشد آنگاه امتیاز های سایت شما را با سایر سایتهایی که در این زمینه فعالند مقایسه میکند و رتبه سایت ها را تعیین میکند.

همانگونه که متوجه شدید در عمل هر سایت و هر صفحه اینترنتی بر حسب کلمه یا کلیدواژه خاصی رتبه بندی میشود . یعنی برای اینکه بتوانید سایتتان را در نتایج بالای گوگل ببینید باید اصول محتوا گوگل فرندلی  را به شکل جدی و صحیح بیاموزید .

آیا در نگارش محتوا فقط گوگل را در نظر بگیریم؟

قطعا پاسخ این سئوال منفی است . و سایتهای موفق محتوایی دارند که در عین حالی که اصول تولید محتوای گوگل فرندلی را رعایت کرده اند کاملا کاربران انسانی در مرکز توجه شان قرار داشته و دارند .

هدف این نیست که با سئو در گوگل بالا بیاییم و تمام , هدف این است که به فروش محصول یا خدماتمان منجر شود و باید کاربران در کانون توجه مان باشند.

آموزش اصول سئو و نگارش محتوای سایت

داکیومنت های گوگل یک معنای لغوی دارند و یک تفسیر که متاسفانه برخی صرفا به معانی لغوی آن اکتفا میکنند و برخی دچار سوء برداشت و تفسیر های اشتباه میشوند. و حتی برای آموزش این اصول یا برون سپاری سایت گاها با صرف هزینه سئو  زیادی چیزی گیرشان نمی آید,  بهترین راه آموزش سئو رجوع به همان مقالاتی است که خود گوگل منتشر میکند و ترجیحا توصیه میشود برای کسب آموزش به سایر سایتها رجوع نشود .

محتوای اورجینال تضمینی برای موفقیت نیست:

بعضی ها کپی میکنند , بعضی ها کپی کرده و تغییر میدهند , بعضی ها مطلبی را میخوانند و مشابه آن را مینویسند , بعضی ها از ترکیب چند مطلب منتشر شده در سایتهای مختلف استفاده میکنند . بعضی ها مطلب اورجینال مینویسند ولی در اغلب موارد همه اینها در رسیدن به صفحه اول گوگل ناموفق هستند. چون صرف نگارش محتوای اورجینال تضمینی برای موفقیت نیست .

در تولید محتوای گوگل پسند 2 مساله اصلی وجود دارد.

نگارش مطلب اورجینال از زوایه ای جدید :

از زاویه ای متن بنویسین که هیچ یک از 20 سایت اول گوگل از اون زاویه به موضوع نگاه نکرده باشن و متن مشابهش نباشه – در واقع دنبال ارائه 10 آلترناتیو کاملا متفاوت به کاربرانه

تگ بندی صحیح محتوای نگارش شده:

اگر این دو مورد را بتوانید در نوشته های خودتان بخوبی پیاده کنید نیازی به هیچ سئو کاری نخواهید داشت و با هر سئوکاری میتوانید رقابت کنید .

البته پیش نیازی هم وجود دارد که ساختار مناسب سایت در جهت خزش ربات های گوگلی و امکان خواند صحیح محتوا از طرف ربات یا اسپایدرهای گوگل است.

اگر هنوز متوجه نشده اید: در تلگرام سئوالات خود را میتوانید مطرح کنید

,

گوگل = معرف و مشاور کاربران اینترنت و سئو وب سایت= بهینه سازی برای جلب اعتماد گوگل

معادل لغوی سئوی سایت در گوگل در دنیای واقعی چگونه است ؟؟؟؟ ما سئو وب سایت در گوگل را مانند یک فروشگاه در دنیای واقعی میدانیم و گوگل را یک آدم معتمد که افراد را به فروشگاه های مرتبط با خدمات و محصولی که لازم دارند راهنمایی میکند . برای سئو س…
, ,

استفاده از چشم های انسانی برای پوشش نقاط ضعف الگوریتم های گوگل

برای اولین بار این مساله که برای پوشش نقاط ضعف الگوریتم های گوگل این شرکت از نیروهای انسانی هم کمک بگیرد در سال 2014 مطرح شد و گوگل صرفا اعلام کرد که این مساله را بررسی میکند ولی این احتمال را بسیار کم دانستند . حال بعد از گذشت 2 سال بنظر …
, , , , , ,

تخریپ چی سئو : کپی کردن مطالب از سایت خود یا دیگران

خیلی ها حتی خیلی از سئوکاران و افرادی که به اصطلاح خود را متخصص سئو و بهینه سازی سایت میدانند در موارد متعددی از برخی از مطالب و صفحات سایت خودشان مطالبی را کپی کرده و در سایر صفحات استفاده میکنند . و با اینکار فکر نمیکنند مشکلی پیش بیاد و …
, , ,

گوگل را چه شده است؟ دلایل تغییر الگوریتم دوباره در 3 ماه

الگوریتم جدید گوگل و دلایل این تغییر دوباره در 3 ماهه گذشته چیست ؟ گوگل به کدام سو در حرکت است . ؟ هرکسی که در ارتباط نزدیک با گوگل است این روز ها میتواند از عملکردهای متناقض و عجیب گوگل تا حدودی سر در بیارد . تغییر الگوریتم گوگل برای دومین بار…
,

دلایل موفقیت و شکست در سئو

من در اکثر نوشته هایم بارها اعلام کرده ام که در این سایت فقط و تنها فقط نظرات شخصی ام را مینویسم و قطعا وحی منزل نیستند و ممکن است درست نباشند . در پی چندین سال کار و سروکله زدن با انواع پروژه ها و آدم نتایجی که بدست آورده ام باعث شده است ک…
, ,

حضور سایت سئو میر در صفحه اول گوگل ( بهینه سازی وب سایت)

حضور در صفحه اول گوگل برای کلمات ( بهینه سازی وب سایت  و بهینه سازی سایت ) همواره سعی مان بر ارائه بهترین عملکرد بر روی وبسایت مشتریانمان است . از اینرو خیلی زمان برای کار روی سایت خود نداریم . با اینحال همواره در میان 10 سایت برتر از نظر گوگل و…
,

انجام و سئو کردن سایت خود را شروع کنید

سئو کردن سایت مقدمات سئو کردن سایت میتوانید گام به گام ودر صورت داشتن انگیزه , پشتکار و هدف سایت خود را سئو کنید . سئو کردن سایت فقط تکنیک نیست . بلکه بخش مهم آن را انگیزه و کار کردن مستمر تشکیل میدهد . اینکه همه آیتم های سئو کردن سایت را یاد بگ…
, ,

آموزش ایجاد محتوای جدید یا ویرایش محتوای سایت مطابق با اصول سئو seo

آموزش ایجاد محتوا در سایت سلام. از اینکه نمیرسم به طور مرتب مطالب آموزشی را براتون بنویسم عذرم را بپذیرید . بعضا حجم کارام بگونه ای بالا میره که نمیتونم در خدمتتون باشم . من میخوام یه چند تا نکته درباب اصول تولید محتوا براتون شرح بدم . البته در حد…
, ,

نگارش مقاله بهینه سازی شده و پشتیبانی تا رسیدن به صفحه اول گوگل

خدمات نگارش مقاله برای سایت سئو میر آمادگی دارد در زمینه های مورد نظر شما و برای رسیدن به صفحه اول در کلیدواژه های خاصی مقالات بهینه سازی شده برای شما نگارش کند یا مقالات شما را بهینه سازی کند . برای اینکار کافی است ابتدا کلیدواژه های موردنظرتان …
, ,

محتوای تکراری یا Duplicat در سایت

محتوای تکراری سایت محتوای تکراری در سایت چیست ؟ و چه آثاری بر نتایج سایت در موتورهای جستجو دارد . ؟ برای پاسخ به این سئوال ها نیاز است اول بدانیم محتوای تکراری چگونه ایجاد میشود . محتوای تکراری یا بصورت مستقیم توسط اپراتور سایت ایجاد میشود …
, ,

راهنمای نگارش متا توضیحات - meta descreption guide

متا تگ توضیحات کارکرد متا تگ توضیحات تگ توضیحات به عبارتی چکیده کلی آن چیزی است که در سایت شما وجود دارد . وقتی گوگل یک صفحه اینترنتی یا سایت را ایندکس میکند ابتدا چکیده کلی آن را چک میکند و سپس در مراحل بعدی متن موجود در نوشته با با تگ توضیحا…
,

سیر تحول 15 ساله گوگل

تاریخچه تاسیس گوگل گوگل از حدود 15 سال قبل راه اندازی شد . در طی این 15 سال شاید نتوان حتی یک لحظه را پیدا کرد که این شرکت گامی به جلو بر نداشته باشد . گوگل الگوی زنده ای از یک شرکت موفق و مدیران لایق و مدبر میباشد .این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین…
, , ,

بهینه سازی تضمینی سایت های خبری و تجاری

بهینه سازی تضمینی سایت بهینه سازی هر وبسایت متناسب با زمینه فعالیت و محتوا تفاوت ها و ویژگی های خاص خود را دارد . ما بصورت تضمینی تمام قراردادهای بهینه سازی سایت را انجام میدهیم . و قبل از ثمر دهی هیچ مبلغ پایه و پیش پرداختی را از مشتری طلب…
, ,

پازل های رسیدن به صفحه اول گوگل

پازل های صفحه اول گوگل در سئو وب سایت شاید طبقه بندی کردن عوامل تاثیر گذار با توجه به سیال بودن این علم و الگوریتم های موتورهای جستجو کار صحیحی نباشد . ولی بصورت تیتروار غومل موثر برای رسیدن یک سایت یا صفحه اینترنتی به صفحه اول گوگل را بر ح…
,

خط بطلانی بر متا تگ ها

پایان دوران متا تگ ها و اهمیت آنها در بهینه سازی سایت این یک واقعیت است که خیلی ها دوست ندارند باور کنند . تاثیر متاتگ ها در بهینه سازی سایت اگر نگیم کاملا از بین رفته است باید قبول کنیم که تاثیر بسیار کمی دارند . منظورم از بسیار کم یعنی کم…
دسته بندی ها: آموزش سئوسئو سایت
محتوای سایتمشاوره تولید محتوابرچسب مطالب:
mir amir :کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer