تکنیک های افزایش Readability محتوای اینترنتی

Readability محتوا

یک صفحه اینترنتی و محتوای آن از 3 بعد مورد قضاوت و سنجش قرار میگیرند . Readability  , سئو و گرافیک 3 دسته از پارامتر ها هستند که نبودن هر یک میتواند به کیفیت دیده شدن و موفقیت محتوای شما تاثیر گذار باشد . اگر گرافیک خوبی نداشته باشید کاربران استقبال نمیکنند , اگر در سئو ضعیف عمل کنید شانس دیده شدن بسیار کمتری دارید و اگر Readability محتوای شما پایین باشد هم کاربران و هم موتورهای جستجو هیچیک با محتوای شما راحت نخواهند بود.

Readability چیست؟

Readability مجموعه ای از چند پارامتر است که نحوه پاراگراف بندی یک محتوا را مورد ارزیابی قرار میدهد . قابلیت Readability صرفا منحصر به محتوای اینترنتی نیست و هر متن و مقاله ای را شامل میشود . Readability معادل است با قابلیت خوب خوانده شدن یک محتوا و متن که بر طبق نحوه پاراگراف بندی آن تعیین میشود.

افزایش Readability

برای افزایش Readability یک محتوا لازم است پارگراف بندی محتوای خود را به گونه ای اصلاح کنید که موارد زیر در آن رعایت شده باشد .

پاراگراف با بیش از 150 کاراکتر نداشته باشید

هیچ یک از تیتر و ساب تیترها نباید بیش از 300 کاراکتر زیر مجموعه داشته باشند.

تعداد پاراگراف های کمتر از 20 کاراکتر شما باید کمتر از 25% کل پاراگراف های موجود در متن باشد .

3 اصل ذکر شده مبانی Readability هستند و با رعایت آنها میتوانید Readability یا قابلیت خوانده شدن محتوای خود را افزایش دهید .

تست کردن Readability

میتوانید برای تست کردن Readability محتوا و مقالات خود از وبسایت زیر و ابزارهای تست آن استفاده کنید.

Readability testing

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید