استخدام کارشناس سئو و سئو کار

استخدام سئو کار و کارشناس سئو

با گسترش گرایش روز افزون مشتریان سنتی شرکت ها به استفاده از اینترنت و رجوع به موتورهای جستجو برای رفع نیاز هایشان مدیران و تصمیم گیران شرکت ها که حاشیه سود و کمیت مشتریان خود را در خطر میبینند گرایش بیشتری به حضور در رتبه های بالای موتورهای جستجو پیدا میکنند . حال این سئوال اینجا مطرح میشود که آیا باید یک سئو کار استخدام کنند یا وبسایتشان را به یک سئوکار یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی سایت بدهند تا به جایگاه های بالا در موتورهای جستجو برسند ؟ یا اینکه یک سئو کار از داخل مجموعه خودشان تربیت کنند ؟

استخدام سئو کار اشتباه است

من به این سئوالات اینگونه پاسخ میدهم . در وحله اول دقت داشته باشید که استخدام سئو کار تمام وقت در محل شرکت تقریبا و به احتمال بالای 90% امری اشتباه است و پروژه آنها به احتمال فراوان به شکست خواهد انجامید .چرا ؟

استخدام کارشناس سئو و بهینه سازی سایت

علم بهینه سازی سایت کارشناسان زیادی دارد ولی خبرگان بسیار کم و انگشت شماری دارد . زیرا این علم هم خیلی جدید است , هم به ظاهر خیلی ساده است که باعث میشود خیلی ها بصورت تئوری کارشناسان به ظاهر خبره ای به نظر آیند و هم خیلی پیچیده است که عملا تئوریسین ها در آن راه به جایی نمیبرند و از دیگر سو علم بهینه سازی و سئو کاملا و بصورت روزمره در حال تغییرات بنیادین و توسعه روزمره است. از اینرو استخدام یک کارشناس سئو نمیتواند راهکار مناسبی باشد چون زیاد نیستند آدمهایی که در عمل بتوانند وبسایتی را بالا بیاورند و نگه دارند . و صد البته به علت بازار نوپای این علم صنعت یک کارشناس خبره بهینه سازی با قیمت های روتین اداری در سیستم شما مشغول به کار نخواهد شد .

استخدام کارشناس سئو سایت یا استخدام تئوریسین سئو

پیدا کردن کارشناس واقعی و توانمند سئو مثل گشتن دنبال سوزن در انبار کاه است و اگر پیدا شود شاید پرداخت حقوق درخواستی اش مقرون به صرفه نباشد

واگذاری سایت به سئو کار بجای استخدام سئو کار

حال میریم سراغ گزینه دوم یعنی واگذار کردن سایت جهت بهینه سازی به یک شخص یا شرکت بهینه سازی سایت : خیلی از شرکت ها این راه را انتخاب میکنند و به نوعی این راه معقول ترین و سریعترین راه برای ارتقاء رنکینگ سایت در کلید واژه های مورد نظر است .

آموزش سئو و تربیت سئو کار

تعداد کمی از شرکت ها و مدیران هم سعی در آموزش بهینه سازی سایت دارند یا سعی میکنند یک سئو کار در داخل مجموعه خودشان پرورش دهند . این مدیران احتمالا در مسیرشان سختی های زیادی خواهند داشت ولی اگر موفق شوند برنده واقعی هستند .

پیشنهاد سئو میـــر

ما پیشنهاد میکنیم قطعا دنبال تربیت یک نیروی سئو کار در مجموعه و نزدیکان خودتان باشید ولی زمان حال را هم از دست ندهید . چون هر روزی که حضور در صفحه اول گوگل را از دست میدهید ضرر مالی زیادی برایتان دارد . و حضور در صفحه اول گوگل از هم اکنون میتواند آینده و برندینگ شما را تثبیت و تحکیم کند . از اینرو سایتتان را برای بهینه سازی به یک شخص یا شرکت واگذار نمایید تا به صفحه اول آورند ولی در قراردادتان حتما بندی برای آموزش سئو داشته باشید تا بتوانید برای ماههای آتی این علم را خودتان یا کسی از نزدیکانتان فراگیرید.

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید