ارتقاء و آپگرید ورژن جوملا – طراحی سایت با جوملا

آموزش تصویری ارتقاء و آپگرید ورژن جوملا

ارتقا  و آپگرید جوملا به کمک افزونه redMIGRATOR

متاسفانه آپگرید و ارتقا از جوملا 1.5 به جوملا 2.5 و جوملا 3 همواره دشواریهای مختص بخود را دارد . و غالب افراد با تجربه هم با مشکلات زیادی روبرو هستند

ما در این مقاله سعی داریم دو روش کاربردی ارتقاء و آپگرید ورژن جوملا 1.5 به 2.5 و جوملا 3 و بالاتر را آموزش دهیم . اولین گام استفاده از یک افزونه کاربردی میباشد . این افزونه یا کامپوننت با نام رد ایمگراتور روز به روز محبوب تر میشود این کامپوننت یک مهاجرت کننده وب سرویس وهمچنین ارتقاء دهنده  پایگاه داده می‌باشد که اطلاعات ثبت شده در وبسایت جوملا 1.5 را به وبسایت جوملا 2.5 یا 3 منتقل می‌کند. ارتقاء جوملا 1.5 به 3 با این کامپوننت به راحتی امکان پذیر است و همچنین این کامپوننت با برخی کامپوننت‌های دیگر نیز سازگار شده است تا اطلاعات این کامپوننت‌ها را نیز از جوملا 1.5 به 2.5 و یا 3 منتقل کند.

دانلود اسکریپت ارتقاء و آپگرید جوملا redMIGRATOR از جوملا 1.5 به جوملا 2.5 و جوملا 3

آشنایی بیشتر با کامپوننت رد ایمگراتور ( کامپوننت ارتقاء ورژن جوملا)

 ارتقا از جوملا 1.5 به جوملا 2.5 و جوملا 3 همیشه دارای مشکلاتی بوده است اما از امروز با ارائه اسکریپت ارتقا redMIGRATOR این مشکلات پایان یافته و شما می توانید به سادگی جوملا خود را ارتقا دهیدنسخه جديد جوملا و آپديت آن به نسخه 2.5.27 از کاربران گرامي درخواست ميشود براي جلوگيري از مشکلات امنيتي ، جوملاي خود را به نسخه 2.5.27 بروزرساني نمايند.اگر از نسخه‌هاي قديمي جوملا سري 2.5 استفاده مي‌کنيد، توصيه مي‌کنيم هر چه سريعر جوملاي خود را به آخرين نسخه جوملا سري 2.5  ارتقا دهيد.نسخه‌هاي قديمي جوملا ممکن است حفره‌هاي امنيتي يا مشکلاتي داشته باشند که در نسخه جديد برطرف شده‌اند.براي ارتقاي هر نسخه از جوملا سري 2.5 به جديدترين نسخه جوملا سري 2.5 فارسي به صورت زير عمل نماييد:بسته آپديت جوملا به نسخه 2.5.27 را دانلود نموده و در هاست در مسیری که جوملا خود را نصب نموده اید آپلود نمایید.می توانید در پنل کاربری خود در منوی پشتیبانی بخش دانلود ها بسته بروز رسانی جوملا فارسی 2.5.0 به 2.5.27 را دانلود نمایید این کامپوننت یک مهاجرت کننده وب سرویس و پایگاه داده می‌باشد که اطلاعات ثبت شده در جوملا 1.5 را به جوملا 2.5 یا 3 منتقل می‌کند. همچنین این کامپوننت با برخی کامپوننت‌ها نیز سازگار شده است تا اطلاعات این کامپوننت‌ها را نیز از جوملا 1.5 به 2.5 منتقل کند.تا این لحظه کامپوننت‌های Adminpraise, Kunena, K2, JoomComment, Virtuemart, redSHOP, CommunityBuilder, JCE, Contact Enhanced, JomSocial, redFORM, JEvents, Akeeba Backup, Jumi, redMEMBER  با استفاده از این کامپوننت بروزرسانی ساده به جوملا 2.5 یا  3می‌شوند.این اسکریپت از 2 قسمت کامپوننت و پلاگین تشکیل شده است که پلاگین آن بر روی جوملا 1.5 نصب شده و کامپوننت آن بر روی جوملا 2.5 یا 3 می شود. سپس انتقال اطلاعات از طریق جوملا 2.5 یا 3 انجام می پذیرد.

آموزش آپگرید و بروزرسانی ورژن جوملا 1.5 -آموزش گام به گام مهاجرت از جوملا 1.5 به جوملا 2.5

مشخصات هاست و سرور مورد نیاز برای نصب و بروز رسانی جوملا

Apache: v2.x or Microsoft IIS: v7  –  PHP: v5.2.4 +   –   MySQL: v5.0.4+

گام دوم در بروز رسانی و ارتقاء ورژن جوملا : انجام تجزیه تحلیل برای مهاجرت

گام دوم در بروز رسانی و ارتقاء ورژن جوملا 1.5 به 2.5 تجزیه و تحلیل قبل از اجرا میباشد . این مرحله اهمیت زیادی دارد .جوملا برای مهاجرت شما یک ابزار تهیه کرده است که jUpgrade نامیده می شود، اما قبل از شروع ارتقاء ورژن سایت، نکاتی هست که باید یاد آوری کنیم. بروز رسانی و ارتقاء ورژن سایت جوملاشما با پاسخ به سئوالات زیر عملیاتی میشود. آیا جوملای شما به روز است؟ ارتقاء ورژن سایت به به روز ترین ورژن جوملا 1.5 در حال حاظر 1.5.25 است. اگر ورژن شما به روز نباشد، ارتقاء ورژن سایت قبل از مهاجرت به ورژن 1.5.25 به روز رسانی کنید. به خصوص اگر شما از جوملا 1.5.11 یا پائین تر استفاده می کنید.ارتقاء ورژن سایت : …. آیا تمام افزونه هایی که شما در سایتتان استفاده کرده اید ورژن 2.5 خود را دارند؟ در هنگام نگارش این مقاله ارتقاء ورژن سایت تعداد کمی از  افزونه در بخش افزونه های جوملا با جوملا 2.5 سازگاری دارند. لطفا توجه داشته باشید که jUpgrade امکان به روز رسانی و سازگار کردن افزونه های جوملا را ندارد. و این امر باید در پروسه های دیگر انجام و پیگیری شود.

ارتقاء ورژن جوملا با این کامپوننت در افزونه های زیر تست شده است

Adminpraise  –   Kunena    – K2   –    JoomComment    —    Virtuemart    —   redSHOP     —-    CommunityBuilder   —   JCE    —-    Contact Enhanced        —-           JomSocial             ———               redFORM        ———JEvents
Akeeba Backup    —–     Jumi    —    redMEMBER   —    redEVENT   —   redBOOKING    —  redLIST   —   redCOMPETITION    –    + more

ارتقاء ورژن سایت با این سئوال ادامه میدهیم ؟ آیا قالب شما با جوملا 2.5 سازگاری دارد – ورژن 2.5 قالب جوملای شما توسط ایجاد کننده قالب شما ایجاد شده است- ؟ آیا شما احساس می کنید خودتان می توانید تغییرات را ایجاد کنید؟ در ارتقاء ورژن سایت لطفا به این نکته توجه داشته باشید که jUpgrade قالبها را نمی تواند به روز رسانی کند.آیا بسته زبان فارسی برای جوملا 2.5 و ارتقاء ورژن سایت  موجود می باشد؟ ارتقاء ورژن سایت تیم های مختلفی بسته های جوملا را به صورت فارسی ارائه می دهند که تیم جومینا زودتر از تیم های دیگر بسته 2.5 و بسته 1.7 را ارائه داده است.ارتقاء ورژن سایت آیا شما به مهاجرت به جوملا 2.5 نیاز دارید؟ جوملا 1.5 بسیار قدرتمند است. برای بسیاری از مردم نیازی نیست که اقدام به ارتقاء ورژن سایت و مهاجرت کنند تا زمانی که جوملا از جوملا 1.5 پشتیبانی فنی می کند، پس از آن نیز اگر حفره امنیتی خاصی در جوملا 1.5 پیدا نشد لزومی ندارد مهاجرت کنند.

گام سوم در ارتقاء ورژن جوملا

در این مرحله فایل بروز رسانی و آپگرید ورژن جوملا مورد نظرتان را از این  وب سایت دریافت کنید

http://extensions.joomla.org/extensions/migration-a-conversion/joomla-migration/11658برای ادامه ارتقاء ورژن سایت به بخش افزونه ها» مدیریت پلاگین بروید و اگر MooTools Upgrade فعال نیست آن را فعال کنید.برای ارتقاء ورژن سایت  به افزونه ها» jUpgrade بروید و بر روی دکمه “Parameters” کلیک کنید.

 گام چهارم ارتقاء ورژن سایت و مهاجرت سایت جوملا به ورژن بالاتر

ارتقاء ورژن سایت و همچنین ورژن 1.1.1 jUpgrade توانایی انجام عمل مهاجرت به جوملا 1.6 و همچنین جوملا 2.5  را دارا می باشد. برای انجام موفقیت آمیز مهاجرت شما باید پیشوند جداول دیتابیس را به درستی تنظیم نمائید. در ادامه تنظیمات پیکربندی jUpgrade ارتقاء ورژن سایت  آورده شده است: ارتقاء ورژن سایت Distribution: انتخاب کنید که می خواهید به کدام مهاجرت کنید! جوملا 1.6 یا جوملا 2.5  ارتقاء ورژن سایت Prefix for old database: پیشوند حال حاضر پایگاه داده شما Prefix for old database: پیشوند ارتقاء ورژن سایت پایگاه داده جدید شما. به هیچ وجه از پیشوند “” استفاده نکنید، این برای امنیت شما مفید است.Skip checks: پریدن از چک کردن قبل از مهاجرتارتقاء ورژن سایت Skip download: پریدن از دانلود پکیج (نکته: باید یک پیکیج در پوشه temp شما دانلود شود یا این تظیم شود خیر و اگر بلی تنظیم شد باید Skip Decompress نیز بلی تنظیم شود)Skip decompress: پریدن از خروج از حالت فشرده سازی پکیج دانلود شده ارتقاء ورژن سایت و تاثیر آن بر روی تم و قالب سایت جوملا Keep original positions: نگه داشتن جایگاه ماژول ها در قالب جوملا 1.5 شما در هنگام انتقالEnable Debug: در صورت فعال سازی در هنگام مهاجرت به شما موارد خطا را نمایش می دهد.

 حال برای شروع مهاجرت و ارتقاء ورژن سایت  دکمه Start Upgrade” را کلیک کنید

ارتقاء ورژن سایت  از این مرحله به آدرس www.yoursite.com/jupgrade بروید. شما در اینجا نسخه جوملا 2.5 سایت خود را می بینید. که ارتقاء و آپگرید شده است – تبریک شما موفق شدید تا ورژن سایت جوملا خود را ارتقاء بدهید و آپگرید کنید ….. البته باید بگویم فقط پایگاه داده هسته و افزونه هایی که jupgrade  پشتیبانی می کند را شما می توانید ببینید.

 

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید