پایه سئو موفق : نگارش محتوایی که گوگل دوست دارد؟

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

نگارش محتوای سایت

سئو

مطالب و محتوای سایت را چگونه بنویسیم که در گوگل بالا بیاد؟

گوگل چه نوع مطالبی را دوست دارد؟

موثرترین پارامتر تاثیر گذار در سئو موفق چیست؟

چرا هر چقدر مطلب منتشر میکنیم باز هم در نتایج جستجو نیستیم؟

سئوالات زیادی از این دست از طرف کاربران و وبمسترهای سایت های مختلف مطح میشوند که همگی دال بر عدم درک صحیح داکیومنت های گوگل است .

محتوای گوگل فرندلی

به گزارش کارشناس تحلیل گوگل در سئو میـــر: موتور جستجوی گوگل یک ربات میباشد که توسط چندین لایه الگوریتم محاسباتی کار میکند. در واقع اگر بخواهیم تحلیلی ساده ارائه دهیم  یک ربات برنامه نویسی شده است که بر پایه الگوریتم ها و دستوراتی که به آن داده شده است اقدام به امتیاز دهی به وب سایت های مختلف میکند. و نتایج بدست آمده را برای هر سایت در دیتا بیس جداگانه ای ذخیره میکند و وقتی کاربری کلیدواژه ای را در این ربات جستجو میکند که به زمینه فعالیت سایت شما مربوط میباشد آنگاه امتیاز های سایت شما را با سایر سایتهایی که در این زمینه فعالند مقایسه میکند و رتبه سایت ها را تعیین میکند.

همانگونه که متوجه شدید در عمل هر سایت و هر صفحه اینترنتی بر حسب کلمه یا کلیدواژه خاصی رتبه بندی میشود . یعنی برای اینکه بتوانید سایتتان را در نتایج بالای گوگل ببینید باید اصول محتوا گوگل فرندلی  را به شکل جدی و صحیح بیاموزید .

آیا در نگارش محتوا فقط گوگل را در نظر بگیریم؟

قطعا پاسخ این سئوال منفی است . و سایتهای موفق محتوایی دارند که در عین حالی که اصول تولید محتوای گوگل فرندلی را رعایت کرده اند کاملا کاربران انسانی در مرکز توجه شان قرار داشته و دارند .

هدف این نیست که با سئو در گوگل بالا بیاییم و تمام , هدف این است که به فروش محصول یا خدماتمان منجر شود و باید کاربران در کانون توجه مان باشند.

آموزش اصول سئو و نگارش محتوای سایت

داکیومنت های گوگل یک معنای لغوی دارند و یک تفسیر که متاسفانه برخی صرفا به معانی لغوی آن اکتفا میکنند و برخی دچار سوء برداشت و تفسیر های اشتباه میشوند. و حتی برای آموزش این اصول یا برون سپاری سایت گاها با صرف هزینه سئو  زیادی چیزی گیرشان نمی آید,  بهترین راه آموزش سئو رجوع به همان مقالاتی است که خود گوگل منتشر میکند و ترجیحا توصیه میشود برای کسب آموزش به سایر سایتها رجوع نشود .

محتوای اورجینال تضمینی برای موفقیت نیست:

بعضی ها کپی میکنند , بعضی ها کپی کرده و تغییر میدهند , بعضی ها مطلبی را میخوانند و مشابه آن را مینویسند , بعضی ها از ترکیب چند مطلب منتشر شده در سایتهای مختلف استفاده میکنند . بعضی ها مطلب اورجینال مینویسند ولی در اغلب موارد همه اینها در رسیدن به صفحه اول گوگل ناموفق هستند. چون صرف نگارش محتوای اورجینال تضمینی برای موفقیت نیست .

در تولید محتوای گوگل پسند 2 مساله اصلی وجود دارد.

نگارش مطلب اورجینال از زوایه ای جدید :

از زاویه ای متن بنویسین که هیچ یک از 20 سایت اول گوگل از اون زاویه به موضوع نگاه نکرده باشن و متن مشابهش نباشه – در واقع دنبال ارائه 10 آلترناتیو کاملا متفاوت به کاربرانه

تگ بندی صحیح محتوای نگارش شده:

اگر این دو مورد را بتوانید در نوشته های خودتان بخوبی پیاده کنید نیازی به هیچ سئو کاری نخواهید داشت و با هر سئوکاری میتوانید رقابت کنید .

البته پیش نیازی هم وجود دارد که ساختار مناسب سایت در جهت خزش ربات های گوگلی و امکان خواند صحیح محتوا از طرف ربات یا اسپایدرهای گوگل است.

اگر هنوز متوجه نشده اید: در تلگرام سئوالات خود را میتوانید مطرح کنید

مشاوره سئو و تولید محتوای سایت
[/av_textblock]

[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=” bottom_border_style=” id=” color=’header_color’ custom_bg=” src=” attachment=” attachment_size=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=”]
[av_postslider link=’post_tag,117,109,81,25,113,23,20,170,52,36,30,42,71,38,72′ columns=’1′ items=’18’ offset=’0′ contents=’excerpt’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]
[/av_section]

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید