تاثیر محتوا بر سئو – محتوای مناسب برای سایت

 کیفیت نگارش محتوای سئو محور

نگارش محتوای با کیفیت بیشترین نقش را در رتبه سایت شما دارد

متاسفانه محتوای مورد پسند ربات ها تفاوت بسیار زیادی با محتوای مورد پسند یوزرها دارد . محتوای موفق محتوایی هست که در عین ربات پسند بودن یوزر پسند هم باشد . ایجاد چنین محتوایی بسیار سخت هست و معمولا باید به کمتر از 70% ایده آل های یوزر پسندی بسنده نمود . راهکار حل این مشکل وبلاگ برای هر سایت میباشد .

رابطه محتوا با سئو در سال 2015

 

سال ۲۰۱5 هم آمده؛ در این سال هم دنیای سئو ممکن است دست خوش تغییراتی اساسی  شود و  اگر شما همکسب و کار آنلاین و وابسطه به سئو  دارید و کار خود را با بازاریابی در اینترنت به پیش می برید باید با تغییرات ۲۰۱۳ آشنا باشید ، در سال جدید ، گام هایی وجود دارد که در امر سئو و بازاریابی می تواند کمک بسیار خوبی به شما بکند، در این مقاله سعی کرده ایم ۴ گام اساسی ایم مقوله را برای شما تشریح کنیم.

با نگارش محتوای با کیفیت 50% یک سئو موفق را کسب کرده اید

محتوای دیجیتال خود را عالی بنویسید

روزهای دریافت لینک با یک مطلب یا محتوای ساده دیگر به سر رسیده است، دیگر به راحتی نمی توان لینک دریافت کرد،بازار داغ است و شدیدا رقابتی …. پس باید محتوای ارزشمند  ایجاد کنید ، تا کاربران از آن لذت ببرند و کاربران مانند ویروس آن را پخش کنند ، بین یکدیگر پچ پچ کنند ، و به شما لینک دهند.
گوگل از شما محتوا می خواهد ولی نه هر محتوایی، یک محتوا باید عالی باشد ، دارای ساختار و اصول نگارشی خوب و کاربر پسند باشد  یکتا یا Unique باشد. محتوایی که اطلاعاتی ارزشمند و مفید به کاربر منتقل کند، محتوایی که چیزی در چنته داشته باشد، بار علمی و عملی داشته باشد ، در این صورت می توانید کاری کنید تا موتورهای جستجو شما را در آغوش بگیرند .

محتوای عالی تولید کنید ، بقیه این امر با مردم ، آنها محتوای شما را پخش می کنند و یه شما لینک می دهند.

 

  • آیا محتوایی که می خواهید تولید کنید ، کاربران آن را دوست خواهند داشت؟
  • آیا تا به حال این مقاله در گوگل جستجو شده است؟
  • بازدید کنندگان شما چه کسانی می توانند باشند؟ حقوقی هستند یا حقیقی؟ دارای کمپانی هستند یا کاربر معمولی ؟

بر اساس نوع بازدید کنندگان خود تصمیم بگیرید که نگارش محتوا را کوچه بازاری بنویسید یا رسمی؟

در صورت این که به سوالات چک لیست خود پاسخ دادید ، حالا وقت یک نفس عمیق است ، حالا زمانی است که می توانید محتوای عالی و کاربر پسند هم برای ارتقا رتبه وب سایت خود در گوگل و هم برای امر بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود تولید کنید.
فقط این را یادتان باشد که در هر مسئله ای ، نظرات مختلف و مخالفان و موافقات خود را دارد ، پس بنابراین نمی توانید محتوایی تولید کنید که به درد همه ی وب گردان اینترنتی بخورد ، پس حتما – حتما – حتما کاربران و علاقه های آنان را در نظر بگیرید.

انواع روشهای نگارش محتوا

اما حالا زمان ایجاد محتوا است ، همانطور که می دانید محتوا فقط نمی تواند یک متن باشد ، بلکه محتوا هم انواع دارد که در قسمت زیر به بعضی از ایده های نوین محتوا اشاره می کنیم:
مقاله طولانی و یا کوتاه ولی صد درصد کاربردی و در صورت نیاز عملیاتی
منتشر کردن ویدئو ( هم می توانید فیلم را زیرنویس کنید ، هم می توانید خود فیلم تولید کنید)
تولید کتاب الکترونیک
اینفوگرافیک
و…

روشهای انتشار محتوا در سایت

منتشر کردن محتوا هم برای خود هم انواع گوناگونی دارد ، سعی کنید فقط خود را به منتشر کردن محتوا در سایت خود محدود نکنید و این راهکار های را نیز پیگیری نمایید :

  • پست مهمان
  • شبکه های اجتماعی
  • درج در مجله ها (البته باید خیلی محتوای قدرتمندی داشته باشید)
  • به در و دیوار بچسبانید ( ما برای وب برندینگ استفاده کرده ایم. شاید شما هم دیده باشید. )
  • در صورت امکان ،  عضو انجمن علمی دانشگاه خود شوید و مقالات خود را در اعلانیه دانشگاه منتشر کنید  (جالبه نه!!!)
  • و…

فقط یادتان باشد در صورتی که هدفی برای خود دارید ، محتوا تولید کنید ، و این را هم یادتان باشد که امسال سال محتوا است.
ولی به یک نکته دقت کنید که شما ترجمه و هجم مطالب ترجمه شده نیاز ندارید. چند روز پیشتر در نیازمندی های روزنامه همشهری یک آگهی جالب دیدم.

” به چند نفر مترجم برای ترجمه مقالات بازاریابی – برند و بازاریابی اینترنتی نیازمندیم. “

این آگهی یک شرکت بسیار معروف در ایران است که ما نام نمی بریم ولی شما حتما می شناسید. آقای محترم. خانم عزیز ، دوست عزیز : محتوا را فقط با ترجمه کردن بدست نمی آورید. شما باید خود دانش خود را افزایش دهید و علوم مورد نیاز مردم را در اختیار عموم قرار دهید. دانش ایرانی دانش دیگری است. سواد ایرانی سواد دیگری است. سعی کنید با مقالات و دانش فنی خود در هر علمی بازدید جذب کنید.
پیشنهاد می کنیم مطالب ما در مورد بازاریابی با محتوا را بخوانید و نیز این مقاله کوتاه را در مورد بهینه سازی یک محتوا بخوانید.

محتوای شبکه های اجتماعی

اصول نگارش محتوا در شبکه های اجتماعی به استراتژی سازمان شما – بیزنس و مشتریانتان دارد . فعالیت گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته باشید. این جمله به این معنا نیست که تمام وقت و زندگی خود را صرف شبکه های اجتماعی و خواندن مقالات مسخره در آنها سپری کنید، منظور این است که وقتی هم به شبکه های اجتماعی اختصاص بدهید و از آن کاملا به سود خود در امر سئو و بازاریابی اینترنتی استفاده کنید .
در سال ۲۰۱5 ، سئو و بازاریابی آنلاین ، شبکه های اجتماعی را بیشتر در آغوش خواهند گرفت، دیگر شبکه های اجتماعی با این دو عجین شده اند و دقیقا مثل سه تفنگدار هستند، هر سه مورد یعنی بازاریابی آنلاین ، شبکه های اجتماعی ، سئو با هم شما را به سمت هدف رهنمون می نمایند.
سیگنال های شبکه های اجتماعی مهم بوده اند ، هستند و خواهند بود.

شبکه های اجتماعی و سئو در سال ۲۰۱۳

برایان تریسی جمله ای دارد که می گوید در صورتی که از خود نظر یا ایده ای ندارید ، به رقبای خود نگاه کنید و ببیند که آن ها چه کاری انجام داده اند که موفق شده اند ، شما هم همان کار را انجام دهید ، همانطور که می بینید بسیاری از کمپانی ها چه خارجی و یا شاید هم ایرانی ، با شبکه های اجتماعی تعامل داشته اند و به موفقیت رسیده اند ، شما هم همین کار را انجام دهید . لازم نیست چرخ را اختراع کنید کپی برداری هم به هیچ وجه بد نیست.
مردم فقط شما را از طریق گوگل مشاهده نمی کنند، شما باید در همه جا حضور فعال داشته باشید، مردم بسیاری به جای اینکه بعد از باز کردن مرور گر خود ، وارد گوگل شوند ، وارد شبکه های اجتماعی می شوند ، شما هم در آنها حضور داشته باشید و با کاربران تعامل ایجاد کنید.
شبکه های اجتماعی و حضور در جامعه مجازی یکی از مهمترین راهکار ها در حفاظات از نام تجاری یا برند شماست .


اصول کسب بک لینگ  مناسب برای سایت

بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۳

دوران هدف قرار دادن کلمات خاص برای بک لینک ها و لینک بیلدینگ دیگر تمام شده است ، در صورتی که شما همچنان از این روش دریافت لینک می کنید ، یعنی مثلا ۱۰۰۰ لینک با عنوان سئو دریافت کرده اید ، مطمئن باشید که در اشتباه هستید، باید تاکنیک لینک بلیدینگ خود را تغییر دهید.
شما برای ساخت برند خود ، باید از لینک بیلدینگ استفاده کنید ، اما دریافت لینک ها هم قوانینی دارد ، هیچ آمار منطقی وجود ندارد ولی متخصصات سئو می گویند که بهتر است  ۶۵ درصد از لینک ها دریافتی ،  مرتبط با حوزه کاری شما باشد ، ۲۵ درصد مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به دیگر موارد دریافت لینک باشد.
از سیگنال های شبکه های اجتماعی استفاده کنید و بک لینک دریافت کنید ، سیگنال های شبکه های اجتماعی بسیار مهم است ، کم کم با آن ها در وب برندینگ آشنا خواهیم شد.
لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۳ فقط نباید ثبت نام سایت در دایرکتوری هایی همانند dmoz باشد ، یا اینکه کارهای اسپمی همانند کامنت گذاری در سایت ها باشد، بلکه لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۳ باید کمی متفاوت تر صورت گیرد ، لینک های دقیقا مرتبط با حوزه کاری شما باشند ، لینک هایی که از رقبا و همکاران شما دریافت شده باشد ، چه عیبی دارد که از رقبا لینک دریافت کنید یا به آنها لینک بدهید ، همکاری باعث ارتقا هر دو طرف می شود.
پیشنهاد می کنم مطالب ما در مورد لینک بیلدینگ را نیز ببینید.

سال ۲۰۱۳ سالی است که باید برند بسازید

برای ایجاد نام تجاری و یا برد خود ، شما نیاز به تجربه ، مطالعه ، دانش ، و استراتژی یا هدف دارید ، شما گوگل را می بیند که تمام تلاش آن بر این است که صاحبان سایت ها را مجبور کند تا منحصر به فرد باشند ، برای کاربران جدید باشند ، گوگل به دنبال ایجاد برند است و به برند ها بسیار اهمیت می دهد .
امروزه یکی از روش های برندینگ ، محتوای با کیفیت است ، به لینک های که دریافت می کنید ، به محتوایی که تولید می کنید ، به تعاملی که با کاربران خود تا به حال داشته اید کمی فکر کنید ، لینک بیلدینگ ، زوری نیست و لینک اصولا خریدنی نیست. بگذارید مردم از محتوای شما به شما لینک بدهند ،  برند اینطوری ساخته می شود . کوکا کوکلا را مردم کوکا کولا کردند.
تا به امروز یعنی بیست و هشتم ، دی ماه سال نود و یک وب ، برندینگ تنها یک بنر تبلیغاتی خریداری نموده است، آن هم از یک وب سایت بسیار ساده و عادی و دیگر هیچ لینکی نخریده ایم. بزودی در مقاله و نسخه لینک بیلدینگ که منتشر خواهد شد تعداد عجیب و غریب بک لینک های وب برندینگ را به استناد وبمستر خود گوگل به شما نشان خواهیم داد. تعجب می کنید تعداد بک لینک ها را ببینید و محل های آنها را . همه چیز ما تحت تاثیر محتوا و برندینگ بوده و صد البته محبت مخاطبین ماو صداقت کاری ما.

سئو و بهینه سازی در سال ۲۰۱۳

امیدواریم با مطالعه این مقاله ،اندیشه شما و استراتژی های کاری شما با ۱۲ ماه پیش تفاوتی کرده باشد ، تاکتیک های جدید و نوین شما را وارد عرصه ی رقابت می کند ، پس سال ۲۰۱۳ خوش آمد بگوید و استراتژی های نوین خود را در آن پیاده سازی نمائید.

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید