X

تخریپ چی سئو : کپی کردن مطالب از سایت خود یا دیگران

خیلی ها حتی خیلی از سئوکاران و افرادی که به اصطلاح خود را متخصص سئو و بهینه سازی سایت میدانند در موارد متعددی از برخی از مطالب و صفحات سایت خودشان مطالبی را کپی کرده و در سایر صفحات استفاده میکنند . و با اینکار فکر نمیکنند مشکلی پیش بیاد و در نظر خودشان زحمت تاپ کردن مطلب جدید هم کم میشود و هم در زمان و انرژی و سرعت کار صرفه جویی میکنند .

با اینکار علاوه بر اینکه صفحه جدید عملا بی اعتبار و کم اعتبار میشود بلکه ناخواسته به صفحه ای که محتوای اصلی داشت هم صدمه میزنند .

البته این مورد فقط در زمانی که از سایت خودمان کپی کنیم اتفاق میافتد .

اما زمانی که از سایت دیگری کپی میکنیم داستان فرق میکند . با اینکار سایت رقیب قوی تر شده و با افزایش تعداد کپی کننده ها کم کم به عنوان یک سایت مرجعه در آن زمینه از طرف گوگل شناخته میشود .

سخت گیری های ویژه گوگل در مورد کپی رایت

در الگوریتم جدید گوگل سخت گیری های ویژه ای در مورد کپی رایت اعمال شده است . در الگوریتم های قبلی سیستم پیگیری و تشخیص محتوای کپی بصورت ردگیری 50 کاراکتر متوالی بود . ولی در الگوریتم جدید بنظر میرسه علاوه بر اینکه این عدد به حدود 20 کاراکتر کاهش داده شده است . بلکه از یک سیستم هوش مصنوعی برای دیدن هم استفاده میشود .

چون شخصا چندین صفحه تست با محتوای کپی شده و اعمال تغییرات در بازه های زیر 20 کاراکتر و حتی 15 کاراکتر ایجاد کرده ام ولی کاملا بی اثر و بدون رشد در نتایج گوگل هستند.

نتیجه گیری

من به تمام کپی کاران یک چیز میگویم . یکبار امتحان کنید . همان زمانی که شما برای جستوی مطلب و کپی کردن و اصلاح محتوا میذارید را میتوانید صرف نگارش محتوای خودتان کنید . مطمئن باشین شاید کمتر بنویسید ولی بهتر دیده خواهید شد.

موفق باشید

سید سجاد عظیمی      : mir amir

28 آذر ماه سال 95

mir amir: کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer