عوامل تعیین کننده در سئو و بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی و سئو سایت

متخصص سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی و سئو سایت و افزایش رنک سایت در موتورهای جستجو یکی از پیچیده ترین مباحث دنیای اینترنت است . معمولا برای تعیین موفقیت یا عدم موفقیت و کسب نمره قبولی در هر فعالیت و سنجشی باید معیاری داشته باشیم . بحث بهینه سازی و سئو سایت وقتی از این منظر مورد توجه قرار گیرد پیچیدگی اش دوچندان مینماید . چرا که عملا خط کش و معیار ثابتی برای تعیین نمره یک متخصص سئو سایت وجود ندارد . دو سایت اگر از زمان شروع با هم شروع کرده باشند , و هر دو سایت را متخصصانی اداره کنند آنگاه میتوان بعد از چند ماه موفقیت و پیشرفت آنها را نسبت به هم سنجید . ولی در عمل تقریبا هیچگاه چنین شرایطی وجود ندارد . مدیر یک شرکت و سایت وقتی به یک متخصص و سئو کار مراجعه میکند . انتظار دارد بعد از یک بازه زمانی مشخص و معمولا کوتاه سایتش به جایگاه سایتی برسد که شاید چند سال است توسط یک متخصص سئوکار دیگر اداره و بهینه سازی میشود . در این حالت اصلا نباید از سایت رقیب به عنوان معیار پیشرفت استفاده کرد . چرا که اینکار غیاث مالفارغ است .

معیار سنجش موفقیت متخصص سئو وبسایت

بهترین روشی که پیشنهاد میشود این است که از یک متخصص سئوکار در روز اول برنامه واقعی و قابل اجرا بخواهید . برنامه ای که در قبال آن پاسخگو باشد . و اصلا با شرکت و سایت رقیب مقایسه نکنید . وقتی یک متخصص سئوکار در زمان عقد قرارداد برنامه ای ارائه میکند مبنی بر رساندن وبسایت در 10 کلیدواژه به صفحه اول گوگل بعد از دوماه بهترین روش این است که هر 10 کلید واژه را عینا مکتوب نمایید و البته مهمتر این است که نگذارید این 10 کلیدواژه را خود سئوکار پیشنهاد دهد . بلکه با مشورت با سئوکاران و متخصصین اهل فن خودتان سعی کنید کلیدواژه های پرترافیک سایت و بیزنستان را شناسایی کنید و از سئوکار بخوهید نظر و زمانبندی اش را در خصوص رسیدن به صفحه اول در آن کلیدواژه ها اعلام کند . بازهم تاکید میکنم که کلیدواژه مهمترین اصل در موفقیت میزان ترافیک سایت و رشد بیزنستان است . کلیدواژه هایتان را بشناسید . بعد از زمانبندی اعلام شده بصورت مرتب رتبه و پیشرفت سایتتان را در کلیدواژه های اعلام شده از جانب متخصص سئو که در قرارداد ذکر شده بررسی کنید و ننشینید بعد از چند ماه در صورت عدم موفقیت متخصص یا کارشناس سئو مورد قراردادتان زمان را از دست داده باشید . با نگاهی به پیشرفت سایتتان در کلیدواژه ها متوجه مسیر روبه رشد یا سکون سایت خواهید شد . زمان را از دست ندهید حتی اگر در صورت عدم موفقیت یک سئوکار قرار نیست هیچ هزینه ای بکنید همواره رصد کنید و زمان را از دست ندهید . امروز با دوماه دیگر شرایط بهینه سازی و سئو سایت کاملا متفاوت است و شاید از دست دادن دوماه برایتان خیلی گران تمام شود

نقش کلید واژه ها بهینه سازی و سئو سایت

چون بحث کلیدواژه ها مهمترین آیتم در بهینه سازی و سئو سایت میباشد و مهمترین نقش را در ارتقاء ترافیک سایت و رسیدن به بهره وری حداکثری دارد از اینرو سعی میکنم اهمیت این مساله را با چن مثال روشنتر کنم . یک متخصص بهینه سازی سایت علاوه بر بلوف زدن وقتی قرار باشد کلیدواژه ها و زمانبندی دقیقا اعلام شود و مکتوب شود با احتیاط عمل کرده و با وجود دانستن سعی در گنجاندن کلیدواژه های آسانتر و کم ترافیک تر در قرار داد میکند . اهمیت یک کلیدواژه کم ترافیک با یک کلیدواژه پرترافیک خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوانید تصورش را بکنید . ممکن است یک متخصص سئوکار وبسایت شما را در 20 کلیدواژه کم ترافیک به صفحه اول بیاورد ولی به اندازه 10% یک وبسایت که در همان بیزنس شما در کلیدواژه اصلی و پرترافیک در صفحه اول است بازدید کننده نداشته باشید . در این مواقع سئوکاران با ذکر اینکه فعلا در بیزنس شما مشتریان به اینترنت خیلی گرایش ندارند شما را منحرف میکنند .

یک مثال برای درک اهمیت کلیدواژه در سنجش موفقیت متخصص سئو سایت

من در صنعت مبلمان اداری  و پارتیشن چندین وبسایت را را بهینه سازی کرده ام و یکی از مثال هایم را از این بیزنس و کلیدواژه های آن اعلام میکنم . شاید باورش سخت باشد ولی اینگونه است که در این بیزنس  اگر یک وبسایت در 15 کلیدواژه ( پارتیشن – پارتیشن مدرن – پارتیشن کلاسیک – پارتیشن بندی اداری – پارتیشن بندی – پارتیشن شیشه ای – پارتیشن تک جداره – پارتیشن دوجداره – پارتیشن آلومینیومی – پارتیشن چوبی – پارتیشن ام دی اف – پارتیشن mdf – انواع پارتیشن – مبلمان اداری و پارتیشن – پارتیشن دفتری ) در خط یک صفحه اول گوگل باشد به اندازه نصف یک سایت که فقط و تنها فقط در یک کلیدواژه ( پارتیشن اداری) در صفحه اول و خط 5 قرار دارد بازدید کننده به سایت خود جلب میکند . یک متخصص سئو میتواند براحتی یک وبمستر و مدیر شرکت را که اطلاع زیادی ندارد با نشان دادن این آمار منحرف کند . البته رسیدن به صفحه اول در 15 کلیدواژه اول بسیار راحتر و سریع تر انجام میگیرد ولی در کلید واژه پارتیشن اداری چون یک کلیدواژه مرجع است داستان خیلی پیچیده تر است و گاو نر میخواهد و مرد کهن . از اینرو دوستان و وبمسترهای گرامی که قصد استخدام یک کارشناس و متخصص سئوکار را دارید ابتدا مشورت چندین سئوکار را در خصوص کلیدواژه ها بگیرید و کلیدواژه های اصلی بیزنستان را شناسایی کنید سپس نسبت به استخدام یک کارشناس و متخصص سئوکار و متخصص بهینه سازی سایت اقدام کنید و همانگونه که ذکر شد در قرارداد عینا کلیدواژه ها و زمانبندی را ذکر نمایید .

عنصر زمان را فراموش نکنید و حتی اگر هیچ هزینه ای نمیکنید از دست دادن زمان بزرگترین هزینه است که شاید با تغییر الگوریتم های گوگل نتوان هیچگاه آن را جبران کرد

موفق باشید و پیروز

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید