محتوای تکراری یا Duplicat در سایت

محتوای تکراری سایت

محتوای تکراری در سایت چیست ؟ و چه آثاری بر نتایج سایت در موتورهای جستجو دارد . ؟ برای پاسخ به این سئوال ها نیاز است اول بدانیم محتوای تکراری چگونه ایجاد میشود .

محتوای تکراری یا بصورت مستقیم توسط اپراتور سایت ایجاد میشود . بعنی اپراتور یک محتوا را در دو یا چند نوشته استفاده میکند .یا اینکه توسط ساختار قالب و کدینگ سایت ایجاد میشود . به عنوان مثال وقتی در ورد پرس شما محتوایی را در قالب یک post نگارش میکنید . این محتوا را حتما باید در یک دسته بندی قرار دهید یا میتوانید چند تا برچسب برای این محتوا تعرفی کنید . آنگاه اگر کدینگ سایت شما بگونه ای باشد که در دسته بندی مطالب یا بایگانی هم تمام مطلب نمایش داده شود شما بصورت اتوماتیک در حال انتشار چندین محتوای تکراری با یک مطلب هستید .

حال میرسیم به اینکه محتوای تکراری چه تاثیری بر سایت و نتایج آن در گوگل دارد . فاجعه رخ نمیدهد اگر شما محتوای تکراری در سایتتان داشته باشید ولی ترجیحا سعی کنید از اینکار پرهیز کنید . برای مواردی که امکان پذیر نیست و قالب در حال تکثیر کردن محتوا است میتوانید محتوای تکراری را به محتوای اصلی از طریق تگ conicial اتصال داده و لینک هدف را برای موتورهای جستجو تعیین کنید . اگر با ورد پرس کار میکنید اینکار را میتوانید با پلاگین سئو یواست انجام دهید .

در حالت کلی اگر سایت شما محتوای تکراری تولید میکند باید جوری به موتورهای جستجو اعلام کنید که محتوای دسته بندی ها و بایگانی ها را بررسی و دنبال نکند . اگر هم توان اینکار را ندارید نیازی نیست که خیلی نگران باشید.

موفق باشید

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید