مشکلات بهینه سازی و سئو : ایندکس نشدن صفحات داخلی سایت

بررسی و بهینه سازی ارتباط وبسایت با موتورهای جستجو

ایندکس نشدن صفحات سایت

ممکن است شما در سایتتان کلیه مبانی اصلی و فرعی سئو را رعایت کنید ولی ساختار سایت اجازه برقراری ارتباط سالم , سریع و صحیح را به موتورهای جستجو ندهد و مانع از خزش ربات ها در صفحات سایت شود . و ایندکس شدن صفحات داخلی سایت را توسط موتورهای جستجو به تاخیر اندازد یا اصلا مانع از ایندکس شدن آنها شود .به این مبحث زیاد پرداخته نشده است و در موارد بسیار آنالیز و بررسی صحیح این آیتم از توان سئوکاران مبتدی و متوسط و حتی برخی ازسئوکاران قوی خارج است و کاملا تکنیکی بوده و جزئیات زیادی دارد . و صرفا در مبحث سئو و بهینه سازی طبقه بندی نمیشود و ممکن است برای رفع مشکل ایندکس نشدن صفحات داخلی سایت در مو.تورهای جستجو نیاز به یک برنامه نویس هم داشته باشید .

 با وجود رعایت کلیه اصول بهینه سازی ولی صفحات جدید سایت در گوگل ایندکس نمیشود؟

اگر صفحات جدید  وبسایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نمیشوند یا در کمتر از یک هفته ایندکس نمیشوند . میتوانید مطمئن باشید که سایت شما در برقرار کردن ارتباط صحیح و سریع با موتورهای جستجو مشکل دارد.  برای بررسی این موضوع موارد زیادی وجود دارد و باید برای رفع مشکل چک لیستی را تهیه کنید و موارد متعددی را بررسی نمایید.

بهینه سازی متا ربوت در گوگل وبمستر تولز

یک وبسایت برای برقرار کردن ارتباط موثر با موتورهای جستجو باید متا ربوت بهینه سازی شده ای داشته باشد . اصول بهینه سازی متاربوط سایت و نگارش متاربوت صحیح برای سایت از مهمترین عوامل موفقیت در بهینه سازی سلیت و سئو میباشد.

ابتدا از پنل وبمستر سایتتان به قسمت rebot  مراجعه نمایید . اگر مشکلی نباشد در پایین صفحه عبارت 0 error   را خواهید دید . در غیر اینصورت یعنی اگر تعداد ارور یا خطا عد 1 یا بیشتر باشد میتوانید تقریبا مطمئن باشید که مشکل را یافته اید و طبق دستور العمل گوگل به هاست سایتتان مراجعه کنید و متا ربوت آن را اصلاح نمایید . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با لینک زیر مراجعه کنید

آموزش meta rebot

بررسی کدینگ سایت به لحاظ وجود اسکیریپ های مخرب در سئو و بهینه سازی سایت

در مرحله دوم باید قسمت head  سایتتون را به لحاظ وجود داشتن متا تگ های مخرب یا اسکریپ های مخرب و مخل بررسی نمایید . توجه داشته باشید در اغلب موارد وجود یک اسکریپ خاص در head یا بدنه سایت میتواند علاوه بر سایر مشکلاتی که ایجاد میکند باعث جلوگیری از خانده شدن صفحات داخلی یا به عبارتی خزش ربات ها در صفحات داخلی سایت شود . بررسی این موارد نیاز با داشتن دانش کافی در خصوص اسکریپ ها و html دارد . اگر در سایتتان هیچ اسکریپ یا متا تگ مضر نداشته باشید . میتوانید از این مبحث گذشته و به بررسی عوامل دیگر بپردازید ولی اگر اسکریپ دارید آنها را کپی کنید در جای دیگری و سپس بصورت موقت از سایت پاک کنید .

قبل از انجام اینکار و بعد از پاک کردن اسکریپ ها سایتتان را در در یک سایت آنالیز کننده بهینه سازی سایت چک کنید و تفاوت آنها را بررسی نمایید.

اگر نتایج حاصل از آنالیز بهینه سازی سایت هیچ تفاوتی نداشته باشند میتوانید مطمئن شوید اسکریپ مخرب در سایتتان ندارید ولی اگر متفاوت باشند باید تفاوت را بررسی کنید . من به عنوان سایت آنالیز سئو پیشنهاد میکنم از سایت زیر استفاده کنید.

سایت آنالیز بهینه سازی و سئو سایت . این وبسایت فقط یک پیشنهاد است میتوانید از موارد دیگری استفاده کنید.

بهینه سازی ساختار  و کدینگ سایت به لحاظ داشتن ارتباط موثر با موتورهای جستجو

برای بررسی کارکرد مناسب ساختار سایت از دیدگاه بهینه سازی و سئو و توانایی ارتباط با موتورهای جستجو اگر وبسایت شما وردپرس یا جوملا است یا هر سیستم مدیریت محتوایی که به شما امکان تغییر پوسته کلی سایت را میدهد به طور موقت پوسته سایتتان را عوض کنید . و همانند مرحله قبل یک یا چند صفحه سایت را با هر دو پوسته یا قالب آنالیز کرده و تفاوت آنها را بررسی کنید . اگر تفاوتی نداشته باشد میتوانید تا حدود 80% اطمینان داشته باشید ساختار سایتتان مشکلی ندارد ولی نمیتوانید کاملا مطمئن باشید چون ممکن است قالب دوم هم ایراد داشته باشد . میتوانید چند قالب دیگر را هم بررسی نمایید .

سایر مواردی که ممکن است ایندکس شدن صفحات سایت در موتورهای جستجو را به تاخیر اندازند یا متوقف کنند . و فرایند بهینه سازی و سئو را کم اثر کنند

پلاگین ها یا همان افزونه های وردپرس یا ماژول های جوملا هم میتوانند تاثیر مخرب در ایندکس شدن صفحات سایت شما داشته باشند. البته چون من خودم خیلی با asp.net و سایر سیستم های مدیریت محتوا ندارم نمی توانم اظهار نظری زیادی کنم . علاوه بر مواردی که ذکر شد عوامل دیگری هم میتوانند مانع از ارتباط سریع و موثر سایت با موتورهای جستجو شوند و هرچقدر شما آیتم های سئو و بهینه سازی سایت را رعایت کنید مانع از موفقیت و ارتقاء رتبه سایتتتان شوند . من شخصا به افراد مبتدی و متوسط توصیه میکنم اگر صفحات جدید ایجاد شده یا تغییرات در صفحات موجود سایتتان بیش از یک دو هفته طول میکشد حتما به یک متخصص مراجعه نمایید.

با امید به مفید بودن این مقاله برای شما – موفق باشید . میر امیـــر

برخی از مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت


تاثیر تگ های html  در سئو

شناسایی کلیدواژه اولین گام سئو و بهینه سازی سایت

کانال تلگرام آموزش سئو سایت

عموامل موثر در سئو سایت

بهینه سازی تصاویر و گرافیک سایت

رنک نویسنده و تاثیر آن در سئو و بهینه سازی

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید