نقدی بر پیج رنک گوگل

پیج رنک گوگل , google page rank

پیج رنک گوگل چیست ؟

در باره پیج رنک گوگل میتوانید دنیایی از مطالب متنوع را پیدا کنید . سئو میر از دیدگاه خود نکاتی کوتاه و شاید مفید را در باره پیج رنک گوگل بیان میکند . اگر وبسایت ها و صفحات اینترنتی را به کتاب تشبیه کنیم و گوگل را به کتابدار کتابخانه ای با میلیونها جلد کتاب … آنگاه این کتابدار به مرور زمان بر حسب موارد و معیارهای خاصی که برای خود تعریف کرده اقدام به درجه بندی کتابها در موضوعات مختلف میکند . وقتی 1000 کتاب در مورد یک موضوع وجود دارد . هنگامی که یک کاربر اینترنت یا به اصطلاح کتابخوان به کتابخانه مراجعه میکند و کتابی در مورد موضوع خاصی میکند . کتابدار بر حسب تجربه و جمع آوری بازخورد استقبال یا عدم استقبال کاربران قبلی کتابهای مفیدتر را معرفی میکند . پیج رنک گوگل ابزاری است برای رتبه بندی اعتبار سایت ها و به عبارتی میتوان آن را با گوگل تراست در یک رده قرار داد.

راه های افزایش پیج رنک گوگل

برخلاف رنک الکسا که فقط از طریق افزایش ترافیک کم و زیاد میشود . پیج رنک گوگل برای افزایش یا کاهش معیار های پیچیده تر و زمانبرتری را مد نظر قرار میدهد . پیج رنک گوگل در بازه 0 تا 10 تعریف میشود . هر وبسایت در زمان شناسایی رنک 0 را میگیرد . و به طور میانگین حدود 2 سال یا بیشتر زمان میبرد تا بتواند پیج رنک یک را بگیرد . البته اگر در مطابق با اصول خاصی حرکت کند میتوان این زمان را تا 25% کمتر کرد . حتی ممکن است یک وبسایت بعد از 10 سال در همان پیج رنک صفر بماند . مهمترین موارد تاثیر گذار در پیج رنک گوگل ثبات و پایداری سبک محتوایی سایت , استقبال کاربران از سایت مانند دیدن صفحات بیشتر و صرف زمان طولانی تر در سایت توسط کاربران , ورودی از صفحات اجتماعی و……… میباشند .

تاثیر پیج رنک گوگل روی رتبه سایت و ارتقاء سایت در گوگل

برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیازی ندارید پیج رنک بالا داشته باشید . یک وبسایت تازه تاسیس اگر به درستی برنامه ریزی و فعالیت کند میتواند در یکماه به صفحه اول گوگل برسد . البته بستگی به کلیدواژه ها دارد  و این زمان میتواند از چند ساعت تا چندین ماه و سال متفاوت باشد . …… خوب اگر پیج رنک برای رسیدن یک سایت به صفحه اول گوگل و ارتقاء سایت در گوگل عنصر الزامی نمیباشد پس به چه کاری میآید ؟ … وقتی یک سایت با پیج رنک 2 در کلیدواژه خاصی در صفحه اول گوگل باشد و یک سایت هم با پیج رنک صفر ….. در مواردی مانند تغییرات در الگوریتم ها یا معیارهای رتبه بندی و… سایتی که پیج رنک صفر دارد براحتی میتواند حذف شود ولی گوگل برای کاهش رتبه وبسایت های رنک بالا احتیاط بسیار بیشتری بکار میگیرد .

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید