سوشال سیگنال و نحوه جمع آوری سیگنال برندینگ توسط گوگل

سوشال سیگنال

اصطلاح سوشال سیگنال به مجموعه ای از سیگنال هایی اطلاق میشوند که در فضای اینترنت به یک برند و سایت ارسال میشوند . سیگنال برندینگ نام اصلی و صحیح آن میباشد و بازخورد اکشن و رفتار کاربران در فضای اینترنت در مورد یک برند خاص و یک سایت خاص در نهایت از سوی گوگل جمع آوری شده و در قالب یک پارامتر ثابت در امتیاز سایتها محاسبه شده و در نهایت روی نتایج گوگل تاثیر میگذارند.

نحوه جمع آ<ری سوشال سیگنال توسط گوگل

گوگل بازخورد واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی و کلا در فضای اینترنت ( اععم از خود گوگل و موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی و فروم ها و..) را نسبت به یک برند و سایت خاص را جمع آوری میکند و در قالب پارامتری بنام سوشال سیگنال آن را در نتایج خود تاثیر میدهد .

به طور مثال وقتی کاربران در شبکه های اجتماعی زیر پست های یک سایت کامنت میزارن , آن را بازنشر میکنند , روی آن کلیک کرده و وارد سایت میشوند , در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر نام برند را جستجو میکنند , در فروم های مختلف و صفحات اجتماعی اختصاصی سایت عضو شده و نسبت به محتوای متعلق به سایت و برند خاص اظهار نظر میکنند . همه این پارامترها ( سوشال سیگنال ها ) در طول بازه های زمانی مختلف جمع آوری شده و امتیاز برندینگ به یک سایت داده میشود که در سئو هم تاثیر زیادی امروزه پیدا کرده.

خرید و فروش سوشال سیگنال

انسان همواره یک گام از ماشین جلوتر است . از همین رو عده ای میتوانند براحتی با ارسال سیگنال های صوری اقدام به معرفی یک سایت و برند سطح پایین به عنوان یک برند تاپ و مرجع میکنند . سئو میـــر به شما توصیه نمیکند اقدام به خرید سوشال سیگنال کنید و عملا افرادی که با عناوینی چون فروش سوشال سیگنال و … فعالیت میکنند را افرادی سودجو و بی دانش میداند . و کار هیچ کدام را مورد تایید نمیداند.

سئو میر خرید و فروش سوشال سیگنال را توصیه نمیکند و عملا هیچ کاری که از راه صحیح انجام نشده باشد در نهایت نمیتواند منجر به نتایج ویژه ای شود.

سیگنال برندینگ

کلمه سیگنال برندینگ به احتمال فراوان در الگوریتم گوگل در اواخر سال 2016 یا حداکثر تا سال 2017 تبدیل به یکی از مبانی پایه بهینه سازی و سئو خواهد شد . سیگنال برندینگ یعنی اینکه نام , برند و نشان تجاری شما چه درجه اعتباری پیش موتورهای جستجو دارد  . من نزدیک به 7 سال متوالی بر روی موتور جستجوی گوگل در حال بررسی هستم و بیشتر طرف صحبتم از موتورهای جستجو گوگل میباشد  . در نرم افزار پایه و الگوریتم های رتبه بندی گوگل اصلا و ابدا  هیچ نام و نشان تجاری از پیش ثبت نشده است . مثلا گوگل نمی فهمد کوکاکولا یا جنرال موتور و بوئینگ چی هستند و در دنیای واقعی بزرگترین برند هستند . چون یک ماشین است و طبقه الگوهای خاصی برندهای مختلف را طبقه بندی میکند . همانگونه که وبسایتهای مختلف را با ابزار پیج رنک طبقه بندی میکند برند ها را هم با ابزاری بنام برندینگ سیگنال بررسی میکند . حال بیایید کمی ریزتر شویم و بدانیم برندینگ سیگنال چیست ؟

چه آیتم هایی بر بهبود برندینگ سیگنال تاثیرگذارند؟

البته در آینده ای نزدیک مقاله مفسلتری در این خصوص خواهم نوشت ولی اگر در چند خط بخواهم برندینگ سیگنال را معرفی کنم و ابزارهای بالارفتن برندینگ سیگنال را بیان کنم اینگونه تعریف میکنم . گوگل سیگنال های رتبه دهی برند ها را عمدتا از شبکه های اجتماعی میگیرد . اگر شما برای برند خود یک صفحه اجتماعی در 10 شبکه اجتماعی پربازدید ایجاد کرده باشید و موفق شده باشید در هرکدام بیش از 200 فالوئر را جذب نمایید که از این تعداد 10 فالوئر روی مطالبی که شما در صفحه شبکه اجتماعی خود به اشتراک میگذارید اکشن ( لایک یا شیر و کامنت ) انجام دهند . با معیارهای فعلی گوگل در انتهای سال 2015 شما در عرض 3 ماه میتوانید برندینگ سیگنال خود را تا رتبه 5 افزایش دهید .انشاء الله در ابتدای سال 2016 این مقاله را کامل خواهم کرد . و بصورت ریز تر به بحث سیگنال های برندینگ خواهم پرداخت البته آیتم های زیادی روی سیگنال برندیندینگ تاثیر گذارند همانگونه که آیتم های زیادی روی پیج رنک تاثیر میگذارند. . فعلا بدرود

درخصوص سیگنال برندینگ branding signal میتوانید در وبسایت های زیر مطالب بیشتری پیدا کنید

لیست 40 شبکه اجتماعی محبوب موبایل و دسکتاپ

موارد مهم سئو 2017

www.iranweb.n.nu

قالیشویی

تور اروپا

 

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید