در الگوریتم هایی که گوگل در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 منتشر کرد هم خودش به صراحت اعلام کرد و هم کاملا ملموس بود که عصر پادشاهی محتواست . ولی در سئو 2017 چطور ؟ آیا عصر پادشاهی محتوا در سئو 2017 به پایان رسیده است ؟
اگر در یک کلام بخواهیم به این مطلب پاسخ دهیم باید گفت که خیر هنوز عصر پادشاهی محتوا به پایان نرسیده ولی تغییرات کلی در الگوریتم سئو 2017 را شاهدیم . که براحتی دیگه نمیشه با تکیه بر محتوای خوب و تگ بندی مناسب بالا اومد.
الگوریتم گوگل 2017
در الگوریتم 2017 محتوا , تگ بندی و تایتل بندی مهم است ولی بشرطی که برخی دیگه از پارامترهای سئو درونی و بیرونی هم رعایت شده باشند که در کل به شرح زیر هستند
ساختار کدینگ cms نقش پررنگتری پیدا کرده
دسترسی پذیری به صفحات و لایه بندی ها اهمیت بیشتری پیدا کرده
گوگل در الگوریتم سئو 2017 رصد بیشتر و دقیق تری روی رفتار کاربران ورودی از گوگل به عمل می آورد و بر حسب رفتار آنها کیفیت محتوا را مورد بازنگری کیفی و امتیازی قرار میدهد.
و اینکه نقش اکشن های شبکه های اجتماعی و سرچ تارگت برند در گوگل افزایش چشم گیری یافته و بطور مستقیم روی نتایج تاثیر میگذارند.
عموال فوق در الگوریتم 2017 پررنگتر شده اند و دیگه نمیشه با تکیه بر محتوا و صرف نظر از پارامترهای فوق در کلیدای سنگین بالا اومد.
ولی با همه این عوامل و بعد از بررسی های کامل هنوز به جرات میتوان پادشاه را محتوا دانست و بقیه پارامترهای زیر مجموعه و کم تاثیر تری هستند.