3 اصل بنیادی لینک بیلدینگ : بک لینک سازی سایت

لینک بیلدینگ

همه مطالبی که راجع به  لینک بیلدینگ (ساخت لینک – Link building) وجود دارد، در بیان یک چیز مشترک هستند : “لینک بیلدینگ  ( بک لینک سازی )کار ساده‌ای نیست” .
درسته بک لینک سازی به وبسایت از نظر زمانی یک کار فشرده‌ است که درست انجام شدنش نیازمند تفکر و برنامه ‌ریزیست و سپس اجرای صحیح آن نیز وقت و صبوری می‌طلبد.
وقتی الگوریتم پنگوئن در تاریخ 24 آپریل 2012  کار خو را شروع کرد به نظر می‌رسید کار سئو تمام است و در حقیقت هم این نسخه به همین هدف یعنی از بین بردن اکثر تکنیک‌هایی که سئو سایت چندین سال از آنها استفاده میکرد، برنامه‌ریزی شده بود.برای کسانی که کار خود را بلد بودند پنگوئن یک عقب نشینی محسوب نمی‌شد بلکه رقابتی بود برای انجام کار بهتر در این زمینه.
اما واقعا پنگوئن لینک بیلدینگ  را از بین برد؟ ظاهرا بله.
هدفی که برای این الگوریتم تعیین شده بود پاداش دادن به لینکهای حقیقی و بی‌ارزش ساختن لینک تقلبی بود. ساخت لینک - لینک بیلدینگ

چگونه لینک سازی کنیم؟

  • جایگاه خود را در دنیای آنلاین بسنجید.
    قبل از اینکه به دنبال جذب کاربران جدید باشید، بد نیست نظر کاربران فعلی را در مورد خودتان بدانید.یک جستجوی سریع در دنیای آنلاین جایگاه شما را خارج از زاویه دید خودتان نشان خواهد داد. این یک تاکتیک عالی برای پیدا کردن فهرست‌گیری‌های آنلاین همینطور مقالات،بلاگهای قدیمی و خیلی چیزهای دیگر می‌باشد.اگر کسانی هستند که نظرات خوبی راجع به شما دارند از آنها درخواست کنید لینکی به سایت شما اضافه کنند.90% مواقع خودشان خواهان کمک کردن هستند.
  • در مورد کاربران و موتورهای جستجوگر فکر کنید
    یکی از بهترین نتایج آپدیتهای اخیر گوگل وادار کردن دست اندرکاران سئو به تفکر بیشتردر مورد انسانهای واقعی، به جای آن همه پرداختن به خود گوگل است. وقتی شما شروع به لینک بیلدینگ کردید کافیست از خود بپرسید آیا یک انسان ارزش این را دارد که به سایت شما هدایت شود. اگر جواب مثبت باشد، صرف نظر از اینکه آن لینک مجوز می‌گیرد یا خیر، و بدون در نظر گرفتن اینکه طرفدار خواهد داشت یا نه، آن را به سایت خود اضافه کنید. یک مثال خیلی خوب از این استراتژی، سایت های فهرست ساز مثل Yellow Page””ها و “Yelp” هستند. معمولا لینکهایی که آنها در لیستهای خود ارائه میدهند بدون طرفدار است و بنابراین بیشتر موتورهای جستجوگر آنها را در نظر نمیگیرند. با این حال انسان های حقیقی از آن سایتها برای پیدا کردن کسب و کار و تجارت استفاده میکنند و هیچ چیز سریعتر از فهرست سازی ناقص یا لینکهای خراب آنها را عقب نمیراند.
  •  دانش خود را برای ساختن لینک های با کیفیت به کار ببرید
    تعداد زیادی صاحبان تجارت و مشاغل وجود دارند که سالهاست خدمات مربوط به سئو را از خارج از شرکت کمپانی یا سازمان خود تامین کرده و بیشتر آنها نمیتوانند درک کنند که چرا هم اکنون مجبورند خود درگیر این موضوع شوند.
    برای آسان تر کردن کار،شما تجارت خود را بیشتر از هرکس دیگری میشناسید. اگر در زمینه کاری خود خبره هستید خیلی بیشتر از یک تازه کار حرف برای گفتن خواهید داشت. هر ماه کمی وقت برای روبرو شدن با مسائلی که بقیه در صنعت شما به آن اهمیت میدهند بگذارید.
    یک بلاگ صنعتی که با آن موافق (یا حتی مخالف) هستید را پیدا کرده و نظرات خود را بیان کنید. بیشتر بلاگ‌ها اجازه میدهند شما یک لینک به همراه نام خود در آنها قرار دهید و هنگامی که انسانهای واقعی نظرات هوشمندانه شما را بخوانند راغب خواهند شد روی آن لینک کلیک کرده و بیشتر در مورد شما بدانند.

در آخر باید گفت به طور کلی هدف پنگوئن این بود که به همه ما بفهماند به جای آن همه فکر کردن به خواسته‌های گوگل بهتر است توجه خود را روی کاربران متمرکز کنیم.
اگر شما همینطور که نشسته‌اید و استراتژی لینک بیلدینگ خود را تنظیم میکنید به این فکر میکنید که “آیا این کارهایی که میخواهید انجام بدید به کاربران کمک خواهد کرد؟”میتوانید ممطمئن باشید آپدیت‌های بعدی نتیجه های بهتری خواهید گرفتید.

برای سنجش کیفیت و تعداد لینک های ورودی به یک دامنه میتوانید آن را در سایت سئو موز چک کنید که با معیاری بنام اتوریتی دامین اعلام میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید