سئو 2017; سئو سایت – website seo – سئو سایت 2017

سئو 2017

تعریف آکادمیک سئو

کلیه فرایند هایی که برای بهتر و زودتر دیده شدن یک وبسایت اینتر نتی انجام میشود را سئو مینامند . از دیدگاه آکادمیک سئو یک علم نوپاست ولی تفاوتی بنیادین با سایر علوم دارد . این علم بصورت روزمره در حال تغییر و تحول است و به نوعی به یک نبرد بین موتورهای جستجو و سئو کاران و وبمستر ها تبدیل شده است . این درست که موتورهای جستجو اعلام میکنند که کلیه اصول و قواعد سئو را بیان میکنند و هیچ چیزی را در اینخصوص مخفی نمیکنند ( که البته خود این موضوع هم محل بحث است ) ولی وقتی به این نکته توجه کنید که وقتی کاربری یک کلید واژه و مطلبی را سرچ میکند موتورهای جستجو بصورت تقریبی حدود 500000 برگه و صفحه اینترنتی را برای کاربر پیدا میکنند و کاربر بصورت میانگین فقط از صفحه اول صفحه مورد نظر را باز کرده و میبیند و سایت هایی که در صفحه دوم و پایین تر هستن شانس بسیار اندکی برای دیده شدن دارند اهمیت سئو نمایان میشود . سئو شاید در دید برخی ها به مجموعه رفتارهای متقلبانه گفته میشود ولی سئو اصولی اصلا اینگونه نیست و کاملا بصورت علمی و مطابق با اصول خاصی انجام میگیرد .

آیا هر طراح وب سایتی یک سئو کار هست؟

هرگز این حرف صدق نمیکند . طراح وبسایت و برنامه نویسان بسیار بادانشی داریم که در عرصه سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کوچکترین تبحر و موفقیتی ندارند . زیادند این قبیل افراد پس در جمع طراحان وب بدنبال سئو کار مورد نظرتان نباشید

انواع سئو

حرف زدن از انواع سئو به شکل اینکه سئو چند رقم است کمی عجیب بنظر میرسد . البته سئوکاران و روش های سئو افراد مختلف متفاوت است و بحثی در این نیست و اینکه بعضی ها از سئو کلاسیاه و کلا سفید بحث به میان میآورند از دیدگاه سئو میر جایی از اعراب ندارند و اینها فقط تفاوت در روش ها میباشند . آری سئو خود مبحث پیچیده ای است و با توجه به عدم صداقت موتورهای جستجو و سعی در گمراه کردن سئو کاران و متاسفانه سئو کارانی که کاربران را در دام وبسایتهایی می اندازند که نمیخواهند و فقط کلیک خور سایتشان را بالا میبرند روش های سئو کاران برای موفقیت متفاوت مینماید . حال این سئول پیش می آید که یک وبمستر نیازمند به خدمات سئو از کدام شرکت یا سئو کار برای موفقیت خود استفاده کند ؟ و اینکه اصلا تضمینی برای موفقیت وجود دارد ؟

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”” parallax=”” parallax_image=”” row_fullwidth=”” row_vertical_center=”” row_fullheight=”” row_zero_column_space=”” bg_parallax=”off” bg_scroll=”” bg_slider=”off” bg_video=”off” bottom_button=”off” bottom_button_color=”#222222″][vc_column width=”1/1″][vc_accordion collapsible=”” disable_keyboard=””][vc_accordion_tab title=”سال 2016 و سئوکاران”][vc_column_text][vc_column_text]

سئو کاران و انواع شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو سایت

شرکت های سئو واسطه

متاسفانه همانند سایر کسب و کارهای ایران سئو و خدمات سئو نیز از دلال بازی و واسطه گری در امان نیست . شرکت های بزرگ طراحی سایت که خودشان دانش محدودی از سئو دارند و فقط بصورت تئوری اصول و قوائد سئو را می دانند این شرکت‌های سئو سایت در بستن قرارداد بسیار قوی عمل می‌کنند، اما از آنجا که صد در صد سئو کار آنها به صورت برونسپاری است، سئو هیچ جایی برای انعطاف پذیری خدمات وجود ندارد. سئوآنها تمرکز زیادی بر PPC (تبلیغات Pay Per Click گوگل ) و ادعاهای بزرگی در سئو می‌کنند. تمرکز اصلی عملکرد این شرکت‌ها بر افزایش ترافیک است تا اینکه سئو انجام دهند.

شرکت ها و سئو کاران قدیمی که با الگوریتم ها قدیمی گوگل موفق بوده اند ولی  سئو کاران بی دانش هستند

سئو کاران و شرکت های خدمات سئو سایت تقلید گرا

سئو کاران آشنا

خدمات سئو که توسط معرف ها و آشنایان ارائه میشود .این نوع خدمات سئو سایت در واقع توسط یک دوست انجام می‌شود که معمولا طراح وب‌سایت بوده و این فعالیت به عنوان منبع درآمد دوم وی محسوب می‌شود. سئو این افراد قدرت سخنوری بالایی دارند و بعضی از راهبردهای پایه سئو را مطالعه کرده سئو اما دانش و منابع لازم برای دسترسی به نتایج پایا را ندارند. یکی دیگر از نقاط ضعف……… این نوع از سئو کاران عدم توانایی استفاده از تکنولوژی‌های سئو است …..که شرکت‌های متوسط و بزرگ استفاده می‌کنند. این شرکت‌های سئو در واقع شرکت‌های سئوی بوتیک مانند هستند که معمولا در اطراف شرکت خودتان آنها را مشاهده می‌کنید. این افراد معمولا با تعداد محدودی در تماس هستند که به آنها اجازه می‌دهند میزان محدودی فعالیت داشته و ورشکست نشوند. این شرکت‌ها مدل کمی رسمی‌تر همسایه پسرخاله من هستند و تنها به طراحی و بازاریابی برای بقای خود بسنده می‌کنند. این افراد تجربه کمی در مورد سئو دارند.این هم یک قشر از بازار هستند. سئو و این سئو کاران همه این دوستان دارای کتب زیادی در مورد سئو هستند و انتخاب ایشان بسیار به نظر عقلایی می‌رسد. تمام این دوستان بد نیستند ولیکن ۹۰ درصد ایشان نیز از ترجمه کتاب‌های خارجی استفاده می‌کنند. ایشان همان همسایه‌ها هستند که پیشرفت کرده‌اند و همان کتابی را که مطالعه کرده‌اند ترجمه و تایپ کرده‌اند و دعا کنید مثل روش‌های کتاب‌هایشان جلو بروند! ( البته همه کتابدارها را نمی‌شود زیر یک سقف برد ولیکن بسیار باید به این قشر دقت کرد.)

شرایط سئو کاران و شرکت های سئو متقلب در سال 2016

در سال 2016 شرایط سئو و الگوریتم های موتورهای جستجو همانند سال 2015 عرصه تنگتر خواهد بود برای سئوکارانی که از راه گپ های الگوریتمی اقدام به افزایش رنک سایت میکنند . شرکت های سئو به دو دسته متقلب و متقلب کم تقسیم میشوند این نوع شرکت‌ها می‌توانند انواع متفاوت داشته باشند اما حتما باید از بکار گرفتن آنها خودداری کنید. این شرکت‌ها به شما قول رتبه‌های بالا در تعداد زیادی موتورهای جست‌وجو و وعده‌های متفاوت از نظر فعالیت‌هایی می‌دهد که تمامی آنها برای شما مفید نخواهند بود. ادعای ساختن صفحه‌ای را می‌کنند که رتبه ۱۰ آن حتمی است. آنها ادعا می‌کنند دستورالعملی را برای این کار می‌دانند که تنها خودشان از آن خبر دارند. کاش دستورالعمل را به ما هم می‌دادند!معمولا این شرکت‌های ظاهر فریب، از روش‌های سئو منفی و غیرقانونی استفاده می‌کنند. استراتژی بک لینک (back link) آنها می‌تواند سئوی وب‌سایت را در طولانی مدت تخریب کند. در بدترین موارد نتیجه همکاری با این شرکت‌ها از دست دادن همیشگی اعتبار و شهرت شماست. ( این یعنی ۷۰درصد بازار ایران !)این مسئله بوسیله اطلاعاتی معتبر و غیر پیچیده‌ای تقویت می‌شود که شما می‌توانید به راحتی آن را درک کنید. یکی از مهارت‌های این شرکت‌ها توضیح ساده و قابل درک استراتژیی است که برای شما بکار خواهند برد. آنها رسانه‌های اجتماعی و ترکیب چندگانه سئو را به شکل یک استراتژی سئو ترکیب خواهند کرد. شما می‌توانید سابقه آنها و موارد خاص را مطالعه کرده و ارزش آنها را تشخیص دهید. همین طور این افراد از اطلاعات تحلیلی مانند اطلاعات گوگل آنالیتیک (و نه نرم افزار با ظاهر زیبا اما پیچیده) استفاده می‌کنند تا نتیجه فعالیت‌های خود را نشان دهند. بدین وسیله مشتری به آنها اعتماد کرده و مطمئن می‌شود که فریب نخورده است. این شرکت‌ها از استانداردهای سئو و انتشار محتوا استفاده کرده و از تغییرات الگوریتم‌ها خبر دارند. به علاوه تمام هزینه‌های پرداخت شده به شکلی مشخص و قابل درک ارائه خواهد شد. وب‌سایت آنها شبیه مغازه بقالی نیست که بخواهد تنها پول در بیاورد.

[/vc_column_text][/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”تعرفه های سئو در سال 2016″][vc_column_text][vc_column_text]

هزینه و تعرفه سئو سایت

تعرفه خدمات سئو و بودجه شرکت ها برای بهینه سازی و سئو

بودجه سئو و تعرفه خدمات سئو را از چندین شرکت سئو و سئو کار بخواهید و تعیین کنید و مشخص کنید قصد دارید چه میزان برای خدمات سئو سایت هزینه کنید این نقطه شروعی حیاتی است که شما در زمان جست و جو می‌توانید بکار گیرید. اگر انتظار دارید زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه خرج کنید، تعداد کمی از شرکت ها مایل خواهند بود با خدمات سئو سایت شما کار کنند و بهتر است با همان سئو کار های همسایه خود کار کنید. خدمات سئو سایت بین یک تا ۵ میلیون تومان باعث می شود بودجه سئو سایت شما  شما انتخاب های بهتری داشته باشید.خدمات سئو سایت بسته به هزینه ای که شما ارائه خواهید کرد، شرکت های بزرگتری نیز تمایل همکاری به شما خواهند داشت. البته تعیین بودجه لازم برای هماهنگ کردن فعالیت های شما بسیار مهم است. و در ضمن همکاری با شرکت بزرگتر همیشه به معنای عملکرد بهتر نیست. ولی بودجه سئو باید معقول باشد.خدمات سئو سایت مطمئنا پاور پوینت یکی از بهترین و ساده ترین ابزارهای موجود است. هر شرکتی می تواند یک پاورپوینت بسازد که باعث می شود شما فکر کنید از خدمات سئو سایت به روز ترین فن آوری ها استفاده کرده و می تواند با استفاده از برنامه های متفاوت فعالیت های شما را بهینه سازی کنند. ( مثل ما  ، البته شخصی که همان ابتدای کار نام بردیم اتفاقا یک کپی از پاور پوینت ما نیز دارد).بنابراین بهتر است شما گول ظاهر این برنامه را نخورید. شما باید از مشتریان قبلی این شرکت سوال هایی پرسیده و نحوه عملکرد خود این شرکت را در موتورهای جست و جو بررسی کنید.

قیمت هزینه های سئو در سال 2016

بخاطر افزایش رقابت و پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل در سال 2016 و حذف شدن برخی سئوکاران متقلب تعرفه ها افزایش نسبتا زیادی خواهد داشت . تنها نباید به ادعاهای شرکت بسنده کنید. قیمت سئو و خدمات سئو سایت شما باید جنبه های متفاوتی را بررسی کنید. با آنها تماس بگیرید و تلاش کنید میزان رضایت آنها را بسنجید. بهترین ابزار سنجش، ضایت مشتری است.

  • قیمت سئو بصورت ماهینه
  • قیمت سئو و خدمات سئو بر حسب نتیجه و رنک سایت

قیمت سئو و قیمت خدمات سئو سایت تمام شرکت های بهینه سازی وب سایت  و مشاورین، فعالیت و فرمول یکسان ندارند. بعضی تنها می خواهند خدمات سئو سایت کلمات کلیدی و تعیین قیمت انجام دهند. سایرین تبلیغات و متن آنها و حتی صفحه لندینگ نیز برای شما فراهم می کنند و بعضی شرکت ها نیز در تمام عناصر کمپین های شما (مانند کلمات کلیدی، قیمت ها، صفحات لندینگ، تبلیغات متنی، ردیابی، تحلیل و گزارش و غیره) را کنترل خواهند کرد. خدمات سئو سایت شما باید بررسی کنید که الزامات شما چیست و کدام خدمات برای شما الزامی خواهند بود. اگر منابع خاصی نظیر آنها را ندارید بهترین گزینه کسی است که خدمات مجتمعی دارد.

هزینه ها سئو باید خیلی کمتر از دستاوردهای سئو باشد

ادعاهایی مانند “اولین صفحه جست و جوی گوگل تضمین می‌شود، فقط ۵۰۰,۰۰۰ تومان” مطمئنا ادعایی دروغین خواهد بود و یک جای کار خواهد لنگید. بسیاری از شرکت‌هایی که چنین ادعاهایی دارند، از شما می‌خواهند تا بعد از پرداخت هزینه‌های کم، از روش‌های سئو منفی و یا خرید تبلیغ در صفحه جست‌وجو به این رتبه‌ها دست پیدا کنید. پس شما نباید ادعاهای افراد را جدی بگیرید. تنها از طریق بررسی مشتریان، عملکرد و جلسات رو در رو  می‌توانید مطمئن شوید که ادعاهای شرکت واقعی بوده و آیا توانایی برآورده کردن انتظارات شما را دارد یا خیر. در صورت توسعه فعالیت‌ها، شما هزینه‌ها و زمان ارزشمندی را صرف همکاری با چنین شرکت‌هایی خواهید کرد، بنابراین بهتر است قبل از ایجاد رابطه طولانی مدت بیشتری بررسی های ممکن را انجام دهید.دستاوردهای سئو بصورت مشخص باید خیلی بیشتر از هزینه های خدمات سئو باشند . بعضی از آژانس‌ها تنها یک دفتر دارند و تمام خدمات خود را به دیگران می‌سپارند (اوت سورسینگ). آنها ادعای استفاده از فن آوری‌ها و تکنیک‌های به روز را دارند اما تنها کار شما را مدیریت کرده و تمام فعالیت‌های آنها وابسته به افراد و شرکت‌های دیگر است. به یاد داشته باشید که شما باید حتما با کسانی ملاقات کنید که مسئول مستقیم مدیریت کردن فعالیت‌های شما هستند. بنابراین شرکت‌های اوت سورس شما را در خطر ارائه خدمات بی کیفیت یا ضعیف قرار دهند. در قرار داد ذکر کنید که این قرار داد قابل برون سپاری نیست!بعضی از افراد و شرکت‌ها برای همکاری بسیار مناسب به نظر می‌رسند. اما زمانی که شما قرارداد خود را تمام می‌کنید، از همکاری با آنها پشیمان خواهید شد. اگر با چنین شرکت‌هایی رابطه برقرار کنید، بعد از اتمام قرارداد، می‌بینید وب‌سایت شما از گوگل حذف شده و یا افت بسیار بالایی داشته است. البته بازهم مسئله خواندن قرار داد پیش از امضا را به یاد بیاورید. شما می‌توانید با عدم امضا کردن چنین قراردادهایی از ضرر خوردن پیشگیری کنید. بهترین راه برای خودداری کردن از این مشکلات، بیان هرگونه هزینه اضافی قبل و بعد از اتمام قرارداد است. شما می‌توانید حذف یا نگهداری هرگونه داده (شامل لینک، گزارشات و غیره) را در قرارداد مشخص کنید. می‌توانید برای مشخص کردن دقیق این فرآیند از یک شرکت مشاوره بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید.در آخر، توجه داشته باشید که شما نباید تمام کارها را به شرکت سئو واگذار کرده و کنار بشینید. تمام فعالیت‌های برون سپاری شده شما باید به صورت شراکتی انجام گیرد. اگر شما نیز در فعالیت‌ها شرکت داشته باشید، شرکت سئو شما توانایی رسیدن به موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت. شما باید در مورد تمام ایده‌ها و فرصت‌های موجود با شرکت مشورت کنید. البته بهتر است در کار شرکت سئو دخالت نکنید. بهتر است شما ایده‌ها و نظرات را با آنها به اشتراک گذاشته و رابطه شراکتی قوی بسازید که باعث موفقیت و ارتقای هر دو شما گردد. مطمئنا موارد زیادی برای رسیدن به موفقیت وب‌سایت وجود دارد. بنابراین همیشه همکاری با کسی که تجربه کافی در زمینه‌های تخصصی دارد به شما کمک می‌کند، زیرا شما از تجربه عملی وی استفاده کرده و می‌توانید با ایده‌های مناسب همراه با عملکرد عالی به موفقیت برسید. این افراد می‌دانند چه چیزی برای وب‌سایت شما اثربخشی داشته و چه چیزی ضرر به بار خواهد آورد. بنابراین شما باید شرکتی را به کار گیرید که تجربه کافی را داشته و با فعالیت‌های شما نیز تطابق دارد و از استانداردهای مورد قبول استفاده می‌کند. “با دقت انتخاب کنید دوستان!” و همیشه می‌توانید بر روی کمک من نیز حساب کنید.

اندازه گیری ضریب موفقیت و دستاوردهای سئو و سئو کار

برای اندازه گیری ضریب نفوذ و میزان موفقیت سئو کار  ساده‌ترین راه بررسی این مسئله است که آیا در ازای صرف هزینه خود،سئو درآمد و نتیجه کسب کرده‌اید یا خیر. اگر شما از وضعیت پیش از سئو و بعد از آن گزارش واضح داشته باشید، محاسبه چنین مسئله‌ای اصلا سخت نیست. برای اینکه ببیند ROI (اثربخشی سرمایه گذاری) سئوخوبی داشته‌اید یا نه می‌توانید به آمارهای بالا مانند میزان ترافیک خود نگاه کرده و ببینید آیا تغییرات در روند مثبت بوده است یا خیر. اگر بهبود این تغییرات باعث درآمد و سودهی بیشتر شده و شما در رتبه‌های بالاتر قرار گرفته‌اید، سئوپس می‌توانید ادعای موفقیت کرده و بهتر است همکاری سئو با شرکت سئوی خود را ادامه دهید.خدمات سئو سایت روش‌های سئو تغییرات زیادی را از اوایل دهه ۱۹۹۰ تجربه کرده است. سئو سئوی موفق امروزه، بر سئو اساس آگاهی داشتن از به روز رسانی‌های الگوریتم‌ها، نظارت و واکنش به روندهای رتبه بندی موتورهای جست و جو و برداشتن گام‌های مناسب برای مبارزه با اسپم در وب‌سایت شما (از دیدگاه موتورهای جست و جو مانند گوگل) بدست می‌آید. شما باید انتظار داشته باشید که شرکت سئو چنین کاری برای شما انجام دهد و شما نیز باید درک فعالیت‌های آنها و دلیل انجام این فعالیت‌ها را سئو داشته باشید.خدمات سئو سایت بسیاری از  تجارت‌ها در حال حاضر از کمپین‌های بازاریابی با موتور های جستجو استفاده کرده و برای توسعه عملکرد خود بسیار به شرکت‌های خارج از سازمان خود وابسته هستند.بگذریم…..خدمات سئو سایت اکثر کسب و کار‌ها از تجارت الکترونیک بهره نمی‌برند و واقعا بر کمپین‌های اینترنتی تمرکز ندارند. بعد از برگزاری جلسه با مدیران اجرایی، شما باید بررسی کنید که آیا کادر موجود در شرکت توانایی تطابق و انجام دادن فعالیت‌های سئوی شما را دارد یا خیر؟

البته بازاریابی با خدمات سئو سایت موتور‌های جست‌وجو یکی از ۱۲ چیزی است شما در کار با این سازمان‌ها باید در نظر بگیرید. شرکت مناسب باید توانایی اداره کردن فعالیت‌های مختلفی را داشته باشد.در نتیجه بسیاری از شرکت‌های امروزه ناچار هستند به شرکت‌های مشاوره بازاریابی مراجعه کرده تا بتوانند سئو کمپین‌های بازاریابی اینترنتی خود را مدیریت کنند. این تصمیم گیری می‌تواند سود زیادی به همراه داشته باشد – البته اگر شرکت مناسب را برای همکاری انتخاب کنید. انتخاب شرکت‌های بد به معنای هدر رفتن زمان و فجایع مالی خواهد بود.اصول کاری را در بالا برای شما توضیح دادم و کمی با بازار سئوی ایران آشنا شدید. قصد دارم در ادامه نکته وار شرکت‌های مورد بحث را شناسایی نمایید و شرکت و پیمانکار مناسب خود را پیدا کنید.  شما می‌توانید با استفاده از ۱۲ نکته زیر، شرکت مناسب را انتخاب کرده و از موفقیت خود اطمینان حاصل کنید:

سئو و بازاریابی اینترنتی

آیا بازاریابی با موتور های جستجو همیشه کمتر از ۵ درصد بودجه بازاریابی شما را به خود اختصاص می دهد، آیا سهم آن از بودجه افزایش پیدا خواهد کرد؟  جواب این سوالها باید مشخص کند که آیا شما می خواهید همکاری خود را در شرکت های بهینه سازی گسترش دهید یا خیر. من پیشنهاد می کنم که اگر شما می خواهید فعالیت های بازاریابی با موتورهای جستجو خود را گسترش دهید، منابع داخلی لازم برای این کار را در داخل شرکت استخدام کرده و سعی کنید چنین فعالیت‌هایی را یاد بگیرید. شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای سئو استفاده کنید و کادر خود را آموزش دهید.البته باز هم این مسئله به میزان بودجه شما بستگی دارد. اگر شما فعالیت‌های مهم‌تری برای انجام دادن داشته و اگر بودجه لازم برای انجام چنین کاری را دارید، می‌توانید با شرکت‌های خارجی همکاری کنید. در هر صورت شما  باید از اساس این کار آگاهی داشته باشید تا بتوانید از صحت کار اطمینان حاصل پیدا کرده و مطمئن شوید که هزینه‌ها را در راستای مناسبی پرداخت می‌کنید. مشاور شما نقش عمده در این مورد خواهد داشت. هزینه‌های آموزش سئو برای مجموعه شما بسته به فرد آموزش دهنده بسیار متفاوت است و به میزان زمان زیادی نیاز دارد.گر شما یک وکیل و متخصص ثبت شرکت هستید، باید کسی را استخدام کنید که با صنعت و حرفه شما آشناتر باشد. البته این مسئله از الزامات محسوب نمی‌شود زیرا تمام شرکت‌های بازاریابی با موتورهای جستجو تنها با یک صنف کار نمی‌کنند، اما بهتر است آنها تجربه هر چه بیشتر در صنعت خاص شما داشته باشند. شرکت مورد نظر شما باید کمپینی بسازد که تجارت شما توانایی استفاده از آن را داشته باشد و خیلی بهتر می‌شود که با رقابت کلمه کلیدی مد نظر شما نیز آشنا باشد.یکی از روش‌های ارائه طعمه برای کسب مشتری فرستادن یک متخصص مجرب برای کسب مشتری و بعد استفاده کردن از کارمندان بدون تجربه برای انجام دادن کارهای آن شرکت است. اگر شما می‌خواهید بر اساس کیفیت کارمندان شرکت مشاوره تصمیم گیری کنید، مطمئن شوید که شما با کادری ملاقات می‌کنید که واقعا مسئول مدیریت کردن فعالیت‌های هر روزه شماست. البته بعضی اوقات (نه اکثر اوقات) کار کردن با کارمندان کم تجربه می‌تواند فوایدی نیز برای شما به همراه داشته باشد. البته شما باید قدرت نوآوری  و مدیریت آنها را به خوبی بررسی کنید و ایشان عموما به تکنیک‌های جدید آشنا هستند.اگر شما در تهران باشید، نمی‌توانید از شرکت سئویی استفاده کنید که در شیکاگو قرار دارد، یا حتی کرج. مشاوره تلفنی شاید موثر باشد، اما جلسات رو در رو و نظارت مستقیم بر فعالیت‌های شرکت مشاوره هیچ جایگزین نخواهد داشت. یک مثال قدیمی اینترنت در این مورد هست که می‌گوید:” یکی از مشتریان یاهو در سال ۲۰۱۱ دچار مشکل در ایمیل شده بود و نمی‌توانست هیچ ایمیلی دریافت کند. بعد از چندین ایمیل به یاهو نتوانست مشکل خود را حل کند. او ایمیلی به یاهو زد که من در “رد وود سیتی” هستم و اگر تا ۲۴ ساعت آینده ایمیل من درست نشود، به دفتر شرکت یاهو مراجعه کرده تا شخصا شکایت کرده و جواب بگیرم.”ایمیل او در کمتر از ۲ ساعت درست شد. حال شما می‌توانید ارزش نظارت مستقیم بر فعالیت را درک کنید.حتما قبل از امضا کردن، قرارداد را کامل بخوانید! آیا قرار داد یک ساله شما تمام وظایف را پوشش داده و هزینه‌ها در آن ثابت هستند؟ آیا شرکت مشاور در مقابل گرفتن سهمی از سود، هزینه‌های کمتری دریافت می‌کند؟ شما باید از تمامی نکات قرارداد درک کامل داشته باشید، سپس قرارداد را امضا کنید.

سئو سایت

اصول پایه طراحی و سئو سایت

سئو سایت پس از اینکه سئوی داخلی سایت خود را انجام دادید، سئوحال وقت آن است که به مسائل فنی سایت خود رسیدگی کنید، سئو سایت مسائلی که مطرح می شود کارهای دشواری نیست بلکه کمی نیاز به زمان و خلاقیت دارد، این کارها باعث افزایش رتبه سایت شما  و بهبود سئو سایت می شود.معماری اطلاعات یک موضوع بسیار وسیع و گسترده است، در واقع این مفهوم به معنای نحوه ارائه و نقشه اطلاعات در وب سایت می‌باشد. من می توانم سه نقطه عطف برای معماری اطلاعات وب سایت های نام ببرم:Navigation سایت ، کمک بسزایی در امر سئو سایت است، اگر منوهای سئو سایت شما در بالای سایت به صورت منطقی و صحیح ایجاد شده باشد یعنی تمام گروه ها و زیر گروه های سایت شما را نمایش دهند، خزنده های موتورهای جستجو (ربوت ها) قادر هستند به راحتی به سئو سایت و صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند!در انتخاب عنوان های محتوای خود و همچنین عنوان های گروه های سایت خود که در منوها استفاده می شود، باید دقت لازم را داشته باشید، در این شرایط موتورهای جستجو مطالب سایت شما را به صورت کامل یعنی همراه با شناسنامه محتوا ایندکس می کنند، برای مثال سئو سایت شما می توانید یک نمونه منو سایت را مشاهده نمائید، که به صورت منطقی و درست طراحی شده است. همانطور که شکل را ملاحظه نمودید، علاوه بر این که منوها درست طراحی شده است، از برچسب گذاری مناسب نیز برخوردار شده است، بنابراین خزنده ها با استفاده از این برچسب گذاری می دانند سئو سایت که چه صفحاتی با چه محتوایی را ایندکس می کنند. سعی کنید نام منو راه با کلمه کلیدی اصلی که محتوای ما به آن می رسد یکی انتخاب کنید. مثلا: سئو، بازاریابی اینترنتی، برند و یا مدیریت ارتباط با مشتری.ساختار پوشه و فایل های سایت نیز از اهمیت بسیار بالائی در معماری سایت برخوردار است، سعی کنید همواره ساختار پوشه های خود را به صورت سلسله مراتبی ایجاد نمائید و سئو سایت همچنین ساختار های URL ها را نیز بسیار مرتب قرار دهید، یعنی برای دسترسی یک صفحه در ابتدا باید به زیر گروه آن مراجعه نموده و سپس وارد صفحه مورد نظر شد همانند یکی از مهم ترین مسائل در سئو یا بهینه سازی وب سایت این است که در پاسخ به موتورهای جستجو چه کد HTTP ای باید برای آنها ارسال شود، شاید برای کاربران عادی سایت ها و وبلاگ ها، چندان این مسئله فرقی نکند و مهم صفحه و محتوایی باشد که دریافت می شود، اما از نظر موتورهای جستجو اینکه یک سرور در پاسخ به درخواست آنها چه کدی ارسال می کند، سئو سایت می تواند نقش تعیین کننده ای در نحوه عملکرد آن داشته باشد، بعضا مشاهده می شود که به دلیل اشتباه یا ناآگاهی از نحوه عملکرد کدهای HTTP، حتی کلیه محتوای یک سایت که به ظاهر مشکلی هم نداشته، از لیست نتایج جستجو حذف شده است شماره های این کد ها بسیار متنوع می باشند از جمله ۳۰۱ ، ۳۰۲ و …HTTP مخصوصا در سئو است، دریافت این کد از طرف سرور، به معنی انتقال همیشگی یک آدرس وب، به آدرسی دیگر است، از این کد مخصوصا هنگامی که در آدرس لینک های سایت، به هر دلیل تغییراتی ایجاد می شود، می توان جهت هدایت ربات های خزنده یا کاربران به لینک اصلی، استفاده کرد. سئو سایت این د ی راه نجات بسیار بزرگ در زمان تغییرات وب سایت ها و طراحی مجدد آنها و انتقال از پلتفرمی به پلفرم دیگر است.کد ۳۰۲ به این معنی است که منبع درخواستی یافت شده، اما مرورگر باید موقتا به آدرس دیگری منتقل شود (Moved Temporarily)، این حالت با کد ۳۰۱ متفاوت است، سئو سایت  در اینجا انتقال به صورت موقت انجام شده و آدرس اصلی همچنان معتبر و در دسترس خواهد بود، اما در ریدایرکت ۳۰۱، منظور از انتقال، انتقال همیشگی، حذف آدرس فعلی و جایگزینی آن با آدرس جدید است.کد ۴۰۴ در مواقعی رخ می دهد که کاربر تقاضای یک  سئو سایت و صفحه یا فایل را از سرور دارد که در حال حاضر موجود نبوده یا حذف شده است و یا ممکن است نام آن تغییر کرده باشد.برای مشاهده تعداد این خطاها و همچین آنالیز آنها ابزارهای بسیار مفیدی در این زمینه ارائه شده است از بهترین ایشان وبمستر خود سئو سایت برای  گوگل است، گوگل وب مستر ابزاری را در اختیار کاربران و بهبود سئو سایت قرار داده است که اطلاعاتی در مورد لینک های خراب سایت، لینک هایی که دیگر وجود ندارد و … را آنالیز نمایند. اگر شما سایت خود را در قسمت ابزار وبمستر گوگل ثبت نموده باشید می توانید از این ابزار بهره مند شوید :

سئو سایت و ایندکس شدن سایت

اگرسئو  صفحات شما توسط خرنده های سئو موتورهای جستجو، دیده نمی شوند و به طبع ایندکس نیز نمی شوند،سئو باید کمی شک کرده و بعضی موارد را چک کنید، حتما مشکلی به وجود آمده است، این مشکل می توانید نشات گرفته شده از مسائل زیادی همچون کد خطای ۴۰۴، استفاده از فلش در سئو سایت ، استفاده بی رویه از فناوری آژاکس، یا iframe ها و … باشد، شما باید تمام این مسائل را در نظر گرفته باشید و تحقیق کنید که سئو کدامین مورد ممکن است باعث شده باشد که خزنده ها به سایت شما مراجعه نکنند، همچنین در این بررسی،سئو  دایرکتوری های خود را نیز بررسی کنید، شاید سئو اسکریپتی وجود داشته باشد که مانع ورود خزنده های به سایت شما می شود و یا اینه فایل روبوت شما اجازه ورود موتورهای جستجو به وب سایت را گرفته و…، در حل این مسئله بهتر است هر چه سریعتر اقدام نمائید .

سئو داینامیک سایت چیست

امروزه سئو دداینامیک سایت تبدیل به یکی از مولفه های موفقیت سئو شده است . استفاده از URL های داینامیک، QUERY های در سئو سایت هستند که هستند همراه با علامت سوال (؟) و یا علائم دیگر و اعداد، که اصلا باب میل خزنده های سئو سایت موتورهای جستجو نیست، زیرا این آدرس های داینامیک، سئو سایت هیچ معنا و مفهومی برای خرنده ها ندارد، بر این اساس ممکن است که سئو سایت موتورهای جستجو، چنین URL هایی را اصلا فهرست نکنند،سئو سایت  پس تا جایی که برای شما مقدور است از چنین آدرس هایی استفاده نکنید!سعی کنید این آدرس ها را به صورت بهینه تر بازنویسی کنید تا موتورهای جستجو به URL های شما علاقه مند شوند.
مطالب تکراری یکی از مسائل مهم مربوط به سئو می باشد و امروز بسیار بزرگتر به عنوانها و توضیحاتی که برای یک صفحه می دهید نیز گسترش می یابد. زمانی که یک سئو سایت برای موتور جستجو، به دو محتوای یکسان اما با آدرس های مختلف برخورد کند، مشکلات فراوانی به وجود می آید، البته این مشکلات برای موتورهای جستجو به وجود می آید نه شما، چون آنها باید بهترین انتخاب را داشته باشند.مطالب تکراری را از چندین بعد می تواند مورد بررسی قرار داد، سئو سایت و مطالب تکراری می تواند در یک سایت دیده شود:سئو سایت  دومحتوای یکسان اما با آدرس های مختلف، یا اینکه می تواند در سئو سایت و سایت های مختلف باشد، یعنی یک سایت نویسنده و بقیه سایت ها کپی برداری ازسئو سایت  باشند.
سئو سایت برای حل مشکل مطالب تکراری تنها چاره تهیه محتوای منحصر به فرد برای سئو سایت می باشد، این کار سبب جلب اعتماد بیشتر موتور های جستجو به سایت یا وبلاگ شما و بالا رفتن رنک مطالب شما در لیست نتایج آنها می شود، پس تا جایی که برای شما مقدور می باشد از مطالب تکراری در سایت خود استفاده نکنید و محتوای منحصر به فرد جایگزین آنها نمائید. شما می توانید مطالبی را از سایت های دیگر کپی کنید ولی سعی کنید، کامل کپی نشود ، یعنی شما خود نیز آن مطلب را ویرایش یا توسعه دهید. با سی درصد اضافه شدن محتوا و تغییر پنجاه درصدی می توان تقریبا با خیال راحت از محتوا استفاده نمود.

نقشه و سئو سایت

درج یک نقشه سایت، برای سئو سایت موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت می باشد، این نقشه و سئو سایت یاعث می شود که خزنده های سئو سایت موتورهای جستجو بتوانند راحت تر و سریعتر مطالب شما را ایندکس کنند!
سئو سایت و ابزارها و پلاگین های رایگان بسیاری برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد که شما به راحتی می توانید از آنها بهره‌مند شوید اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است  خیلی از این سایتها برای خدمات رایگان خودشان محدودیت لینک گذاشته اند .سئو سایت  یعنی بطور مثال بیشتر از ۱۲۰۰ لینک از سایت شما را درسئو سایت مپ وارد نمی کنند.حتما دقت نمائید که سیستم محدوددیت تعداد مشخص نکرده باشد و بصورت نامحدود لینک قبول بکند. در ضمن فراموشتان نشود که سئو سایت و نقشه سایت خود را در فایل ROBOTS خود درج نمائید :اگر سرعت بارگذاری سایت شما بسیار پائین باشد ، علاوه بر این که در سئو سایت موتورهای جستجو رتبه جالبی کسب نخواهید کرد،سئو سایت کاربران بسیار زیادی را هم از دست خواهید داد، برای حل این مشکل می توانید از تصاویر کم حجم ، فایل و اسکریپت کمتر یا بهینه تر  و … استفاده نمائید، همواره سعی کنید کمترین حجم را با حداکثر گیرایی ایجاد نمایید. هرچه سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد، در بهینه سازی سایت شما تاثیر مناسب تری خواهد داشت.

سئو قالب چیست؟

معمولا وبلاگ نویسان آشنایی چندانی با سئو ندارند و برای دیده شدن احتیاج به سئو سایت و سئو قالب دارند …. سئو قالب همان چیزی است که ۹۰ درصد وب سایت های به اصطلاح متخصص بهینه سازی سایت برای شما به نام سئو انجام می دهند. سئو قالب، یک اصطلاح بسیار رایج است اما با کمترین مقدار درک مفهومی. حتما ( یا هم شاید ) شما در مورد سئو قالب بسیار بسیار شنیده اید وسئو قالب تنها توضیحی هم که در رابطه با آن مطالعه نمده اید valid code است.سئو قالب اما من به عنوان یک متخصص سئو و طراح وب سایت در این مقاله سئو قالب را به شما توضیح خواهم داد. با ما همراه باشید! مطلبی که ممکن است یک میلیون تومان ارزش مالی داشته باشد.در ابتدای باید بگویم که این مبحث را شایدسئو قالب  تا جایی تخصصی ( کدنویسی ) بیان کنم، پس پیشنهاد میکنم حتما حوصله کد و اصطلاحات را داشته باشید. پیشنهاد می کنم همین الان یک قهوه بیاورید و با ما همراه باشید.اگر قهوه دارید شروع کنیم. سئو قالب فقط مربوط به کدنویسی نیست، یعنی معمولا ۹۹ درصد سایت ها از لحاظ کدنویسی html قالب مشکل خاصی ندارند و بر همین مبنا سئو قالب می توان گفت اصلا کدنویسی صحیح نیست. باسئو قالب برای  قالب هایی که هر روز بر اثر رقابت بین کدنویس ها و طراحان قالب زیر رو می شوند دنیای قالب های وب سایت ها و سئو قالب سایت و طراحان وب سایت عوض شده است.ببنید وقتی میگویم مبحث کد نویسی HTML، در کد نویسی HTML اشتباه بزرگی نمی تواند رخ بدهد، و همانند PHP نیست که مثلا خطای FATAL و غیره ای اجرا شود. بزگترین اشتباه در کدنویسی HTML می تواند نبود SPACE بین کد ها باشد :مثلاگوگل با آن همه الگوریتم های موجود و روبوت های پیشرفته که ساختار وب سایت ها را چک می آیا نمی تواند تگ DIV و یک کلاس را تشخیص دهد حتی اگر فاصله ای بین آنها نباشد؟؟؟مطمئن باشید که مدتهاست گوگل دارای چنین قدرتی است که  این کد را پردازش کند. یک طراح سایت ممکن است در حین طراحی یک و یا دوبار و دیگر حداکثر سه بار این خطا را تکرار کند که اصلا هیچ گونه ایرادی ندارد و به سئو سایت شما آسیب نخواهد رساند  و نیز اگر که سئو به این چیز ها بود، رتبه بندی ۱۰ سایت با بهترین سایت های html چگونه رخ می داد؟ ده نفر که کدهای سالم دارند چه فرقی با هم می کنند؟پس با این شرایط نتیجه می گیریم که کدنویسی html حتی با بودن چند کد خطا، آبروی سایت شما را پیش crawler گوگل نخواهد برد.یک سئو کار در ابتدا باید، وسعت سایت ( تعداد مقالات ، تعداد منوها و…) را بداند و بر اساس آن یک وب سایت کاربرپسند با راهنمایی خود برای ادامه مسیر به کاربران ایجاد نماید و باید راه حل هایی را برای سئو قالب سایت مسائل زیر پیدا کند :کاربر باید بتواند در هر صفحه ای به صفحات دیگر جهش سئو سایتو البته سئو کار باید به الگوریتم page layout گوگل نیز توجه لازم را داشته باشد. قبلا این الگوریتم را شرح داده بودم اما اگر به صورت مختصر بخواهم بگویم این است که اگر صفحه سایت را از بالاترین نقطه پیمایش کنیم، هر چه سریعتر باید به اصل مطلب برسیم ( یعنی به محتوایی که کاربر به دنبال آن است ) نه همانند سایت های دانلود که ۵ بلاک اول وسط سایت تبلیغات است.

نکته های ریز سئو قالب سایت

در آخرین سئو قالب مصاحبه هایی که مت کاتز و دیگر متخصصان سئو قالب سایت گوگل مواردی را ارائه نموده اند، بیان شده است که سئو قالب گوگل می تواند سایت های Responsive را تشخیص دهد و با الگوریتم ها و می نی بروزر گوگل می تواند آنها را رندر نماید و همچنین بیان شده است که گوگل به این سایت ها مذائقه نکرده و یک امتیازی برای آنها کنار می گذارد. تمام سایت ها می توانند Responsive باشند چون پروسه سختی نیست،سئو قالب  اگر css یک قالب سه روز زمان ببرد، responsive کردن آن تنها یک روز زمان خواهد برد. این گزینه برای سئو کاران اختیاری است ولی اگر با مدیر سایت هماهنگ کنند وقالب را Responsive نمایند سئو قالب می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. گوگل دیگر جاوا اسکریپت ها را می شناسد و سئو کار یا طراح قالب شما باید از پیچیده کردن انها بپرهزیند و تقلبی در کدهای جاوا اسکریپت ننمایند.سعی شود حتی الامکان، تصاویری که در css قالب با دستور background : url() داده می شود، به صورت sprite باشد، یعنی تمام آیکون ها و … در یک تصویر باشند و برای فراخوانی آنها Position آنها را تغییر داد.در آخر هم می توانم بگویم که در کدهای css هم بهینه سازی وجود دارد. به عنوان مثال سئو قالب کدنویس می خواهد به چهارطرف یک div ،۴ سایز margin متفاوت بدهد، برای این کار ممکن است کد زیر را وارد نمائید :در ضمن سعی شود که صفحه اصلی سایت به صورت داینامیک باشد بدین معنا که اگر مقاله در سایت درج شد به عنوان آخرین مقالات در صفحه اصلی نمایش داده شود.و…سئو قالب سایت خیلی کارهای دیگر که باید انجام شود. سئو قالب سایتبه عبارتی دیگر وجود چند خطا invalid در کدهای html سایت، نه کسی را در این بین کشته است نه رتبه های گوگل با این آیتم ها جا به جا می شوند.این کاری بود که قبل از این با ۴۰۰ هزار تومان برای شما انجام می دادند، اگر لازم است تماس بگیرید تا شماره حساب وب برندینگ را دریافت کنید و ۴۰۰ هزار تومان ما را بدهید !!!؟؟؟

شفافیت در سئو 2016

در سئو و بهینه سازی سایت و قرارداد همکاری بین یک وبمستر و یک سئو کار شفافیت نقشی کلیدی دارد . بسیار مهم است که شریک شما شفافیت را در تمام مراحل کاری حفظ کند. در این رابطه باید شما ببینید که شرکت مورد نظر زیر را صادقانه به شما بیان می‌کند یا خیر:

شفافیت در اعلام موارد زیر در سئو 2016 ضروری است

  • شفافیت در سئو2016  اعلام تعداد کلمات کلیدی و زمان سئو
  • دسترسی به اطلاعات ورودی اکانت‌هایی که برای لینک بیلدینگ و سایر فعالیت‌های سئو 2016 تنظیم شده‌اند.
  • مطمئن شوید که شفافیت سئو و جزئیات سئو در تمام گزارشات عملکردی سئو  شرکت وجود داشته باشد.

یکی از چیزهایی که باید حتما قبل از انتخاب شرکت سئو 2016 چک کنید، پیگیری گزارشات و اسناد موجود در رابطه با شرکت است. بعد از انتخاب چندین شرکت مناسب، شما باید سئو  سابقه شرکت‌ها را بررسی کرده و ببینید کدام شرکت سئو برای شما مناسب‌تر است. بسیار مهم است که بعد از انتخاب شرکت سئو، نسبت به آن تعهد داشته باشید.  مطمئنا شما نیز انتظار دارید که این شرکت متعهدانه با شما همکاری کنند. مرحله بعدی سئو 2016 مذاکره با آن شرکت حتما هزینه‌ها و بودجه خواهد بود. سئو هیچ وقت بودجه بسیار کم را پیشنهاد نکنید. اگر شرکت مورد نظر شما خوب است، بهتر است تعهد طولانی مدت نسبت به آنها داشته و با آنها همکاری کنید.سئو، صنعتی بسیار متغیر است و تغییرات اساسی را در تاریخ خود به جای گذاشته است. این مسئله باعث می‌شود افراد در انتخاب شرکت‌های سئو موقعیت سختی پیدا کنند. صنعت سئو، ترکیبی متفاوت از تاکتیک‌های سئو را ارائه می کند. بسیاری از این روش‌ها هنوز نیز به عنوان روش‌های قابل انجام فروخته می‌شوند، اما تغییرات سریع و قابل توجه الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو مانند گوگل در سال ۲۰۱۳ باعث شده است که خدمات رسانی سئو در بسیاری از شرکت‌ها زیر سوال برود.گفتن این جمله که ما وب‌سایت شما را به رتبه بالایی درسئو موتور جستجو می‌رسانیم بسیار ساده تر از انجام چنین کاری است.طراحی و عملکرد موثر سئو صفحه اول (البته در صفحه لندینگ) از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود. این کار به معنی انجام ترکیبی از فعالیت‌ها شامل بهینه سازی محتوا، رسانه، ساختار وب‌سایت، لینک بیلدینگ و غیره که لیستی بسیار طویل از فعالیت‌های سئو گوناگون است.بهینه سازی استاندارد با استفاده از روش‌های معمول و شناخته شده شامل اضافه کردن کلمات کلیدی و تگ و همین طور استفاده از سئو رسانه‌های اجتماعی برای افزایش شهرت وب‌سایت می‌شود. در روش‌های قدیمی که “سئو کارها” از آن استفاده می‌کردند، نتایج سریعا مشخص شده و این نتایج بسیار قابل توجه بودند. یکی از ادعاهای گذشته این افراد رسیدن به رتبه اول طی یک ماه بود. با اینکه الگوریتم‌ها بسیار تغییر پیدا کرده‌اند، اما باز هم در بعضی از گروه‌ها هنوز چنین ادعایی وجود دارد.سئواما این نوع بهینه سازی مدت زمان زیادی اثر بخش نبوده و نیستسئو. این نوع بهینه سازی‌ها و سئو به نام سئوی منفی شناخته می‌شود و علاوه بر نتایج قابل توجه کوتاه مدت، شما هزینه انجام چنین کاری را در طولانی مدت پرداخت خواهید کرد. این هزینه به معنای از دست دادن  اعتماد مشتریان و سئو همین طور تعداد زیادی مشتری معمولی شماست. اگر شما از چنین روش‌هایی استفاده کنید، موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل، بعد از آپدیت الگوریتمیک، شما را به عنوان تجارت سئو غیر قانونی اعلام کرده و شما باید تاوان این موضوع را بوسیله اصلاح کار خود (علاوه بر افت قابل توجه رتبه در جست‌وجوها)، یا حتی ممنوعیت فعالیت پرداخت کنید.

[/vc_column_text][/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید