تاثیر طراحی سایت و نام دومین نرخ جذب سایت
اگر دومینی متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید و طراحی و گرافیک سایت خوبی داشته باشید میتوانید وبسایتی با نرخ جذب بالا داشته باشید . نرخ جذب وبسایت یعنی توانایی تبدیل بازدید کننده به تماس یا خرید توسط سایت . بع عبارتی اگر سایتی روزانه 100 بازدید کننده دارد و هر روز 5 مشتری یا تماس از طریق سایت به شما ارجاع میشود نرخ جذب سایت شما پایین بوده و 5% است .
انتخاب دومین مطابق با کلید واژه قبل از طراحی سایت
من شخصا به هیچ یک از مشتریان و کسانی که به آنها مشاوره داده ام هرگز نگفته ام دومین را مطابق کلید واژه کسب و کارشان انتخاب کنند. اصولا ضرر این کار بیشتر از سودش است . برای سایت های دوم و سوم یک شرکت میتوان دومین را بر حسب کلیدواژه ها انتخاب کرد ولی برای سایت اصلی حتما توصیه میشود نام دومین را مطابق با نام برند یا شرکت انتخاب کنید . ضمن اینکه تاثیر انتخاب دومین مطابق با کلیدواژه خیلی زیاد نیست . تاثیر دارد ولی ارزش زیر پا گذاشتن نام شرکت و برند را ندارد
چگونه یک دومین مناسب برای طراحی سایت خود انتخاب کنیم ؟
مهمترین نکاتی که در انتخاب دومین قبل از طراحی سایت باید به آنها توجه کنید عبارتند از
انتخاب دومین مطابق با برند و طراحی سایت با گرافیک متناسب با کسب و کارتان
انتخاب دومین کوتاه
کوتاه بودن آدرس دومین میتواند نقش زیادی در افزایش بازدید مستقیم یک سایت داشته باشد . قبل از انتخاب دومین خوب بگردید و مشورت بگیرید . و دومینی مناسب برندتان را پیدا کنید که طولانی نباشد
رتبه بندی اعتبار دومین ها در گوگل
بطور معمول گوگل دومین های .com – org – net را بیشتر معتبر میداند ولی بازم تکرار میکنم که تاثیر آن آنقدری نیست که شما به .ir – , .co , …. توجه نکنید . اگر دومین مورد نظرتان را در دومین های محبوب گوگل پیدا نمیکنید و قبلا رزرو شده است پیشنهاد سئومیر انتخاب دومین .ir است . کمی در وبسایتهایی که سئوکاران و طراحان وب سایت دارند تامل کنید متوجه میشوید بخش عمده آنها با دومین .ir فعالند . دلیلش امکان استفاده از سئو محلی ایران و قدرت بیشتر این دومین در رسیدن به صفحه اول گوگل در ایران است