استفاده از واقعیت مجازی در سایت نزدیکتر از همیشه به واقعیت

تقریبا روزی نیست که در اخبار مرتبط با تکنولوژی از تکنیکی بنام واقعیت مجازی چیزی نشنویم . واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو مفهوم نسبتا مجزا از هم هستند که با روندی که در حال توسعه است قطعا در چند سال آینده جای پای خود را در زندگی بشر باز خواهد کرد و به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد.

واقعیت مجازی

 فروشگاه‌های اینترنتی در آینده قطعا به سمت استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند رفت. پیش‌نیازها و دلایل حرکت به سمت تولید محصولاتی قابل لمس برای کاربران را بشناسیم.

به گزارش رویاگر پارس؛ واقعیت مجازی به ما امکان می‌دهد بودن در فضاهایی را تجربه کنیم که در دسترس ما نیستند، از ما دور هستند و یا خطرات زیادی در واقعیت دارند.  قصد داریم تا آینده‌ی تجارت الکترونیک و سایت‌های اینترنتی و امکان استفاده از واقعیت مجازی را در سایت‌های مختلف در سطحی گسترده واکاوی کنیم.

اگر شما دو فروشگاه اینترنتی را مقایسه کنید که یکی فروش موبایل دارد و دیگری فروش کاغذ دیواری و اگر این دو سایت از نظر سئو و جایگاه گوگل و اعتبار بین مردم کاملا در شرایط مشابه باشند، به طور حتم میزان فروش کاملا متفاوتی دارند و در حال حاضر سایت‌هایی که اقدام به فروش محصولاتی نظیر پوشاک و کاغذ دیواری می‌کنند با مشکلات بسیاری مواجه هستند و به هر اندازه از تصاویر استفاده کنند نمی‌توانند حس لمس جنس را به مشتری بدهند.

واقعیت مجازی به راحتی میتواند حلال این مشکل باشدو کاربر از هر کجای دنیا می‌تواند جنس محصول را بخوبی درک کند.

پیشنیازهای استفاده از واقعیت مجازی در سایت

پیشنیاز طراحی سایت با واقعیت مجازی در مرحله اول عمومیت یافتن عینک‌های واقعیت مجازی یا محصولاتی مشابه آن است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آنها بتوانند از امکانات سایتی که محصولاتش را در بستر واقعیت مجازی ارائه کرده است استفاده کنند .

در حال حاضر این تجهیزات هم خیلی گران هستند و هم خیلی حجیم؛ ولی با روند توسعه‌ای که دارند به راحتی می‌توان حدس زد که در سال‌های نه چندان دور واقعیت مجازی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر بازی کند و به شکل انبوه به منازل مردم راه یابد.

از همین رو سایت‌هایی که می‌خواهند در بازار فردا جایگاهی داشته باشند؛ باید کم کم در مورد طراحی سایت با واقعیت مجازی و ایجاد محصولاتی که کاربران بتوانند آنها را از طریق واقعیت مجازی بخوبی ببینند و لمس کنند به شکل جدی فکر کنند.

فروشگاه های اینترنتی آینده قطعا به سمت و سوی استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند رفت . پیش نیازها و دلایل حرکت به سمت تولید محصولاتی قابل لمس برای کاربران را بشناسیم.

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید