کلمات فارسی و لاتین که بیشترین میزان جستجو در گوگل را داشته اند

کلمات پر سرچ فارسی و لاتین

اطلاعات گستردۀ دنیای اینترنت به‌مثابه یک جعبۀ جادویی، دنیایی را به روی انسانها باز می‌کند که نه‌تنها از جذابیتش کم نمی‌شود بلکه هر روز بیش از پیش خودنمایی می‌کند. در دنیای پرمشغلۀ امروز که به‌اصطلاح آدمها وقت سر خاراندن هم ندارند، وجود اینترنت موهبتی است که هر چه پیش می‌رود قدر آن را بیشتر می‌دانیم. تصور کنید با یک کلیک ساده در یک لحظه به دنیایی از اطلاعات دست می‌یابید که زمانی نه چندان دور باید روزها و ساعات زیادی را صرف آن می‌کردید. گذشته از اینها، دنیای مجازی انسان‌ها را به هم نزدیکتر کرده و آنها را در یک دهکدۀ جهانی دور هم گرد آورده است. تبادل و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، یکی از پایه‌های این دهکدۀ جهانی است. کسی در یک نقطه از جهان در اینترنت اطلاعات خاصی را جست‌وجو می‌کند یا به اشتراک می‌گذارد و شما با فاصله‌ای اندک در جریان آن قرار می‌گیرید. در این میان نام گوگل برای همۀ ما آشناست. بزرگترین موتور جست‌وجوگری که منبع بیشترِ این جست‌وجوهاست. هر روز و هر ساعت شاید میلیونها انسان در جهان با آن سروکار دارند و بنا به نیازشان از آن کمک می‌‌گیرند. آنچه در اینجا بیشتر مد نظر ماست این است که بدانیم مردم در نقاط مختلف دنیا به چه چیزهایی فکر می‌کنند، به دنبال چه اطلاعاتی هستند و دربارۀ کشورهای دیگر چگونه فکر میکنند.

کلمات لاتین که بیشترین میزان جستجو در گوگل را داشته اند

شاید دانستن اینکه مردم جهان در اینترنت بیشتر دنبال چه چیزهایی می‌گردند و چه کلماتی را جست‌وجو می‌کنند جالب باشد. بررسی مختصری که در این باره انجام شد آمار جالبی را نشان می‌داد. پایگاه Siegmadia در ژانویۀ 2016 گزارشی منتشر کرد که 100 کلمۀ پرجست‌وجوی گوگل را به‌ترتیب ذکر کرده بود. جالب اینجاست که کلمات Gmail, Yahoo, Amazon, Craigslist و Porn جزو 5 کلمۀ پرجست‌وجوی گوگل بوده است. همانطور که می‌بینید این کلمات به سال میلادی مشخصی اختصاص ندارد و یک آمار کلی است.

کلمات پر سرچ در سال 2015

اما گوگل با اشاره به کلمات پرجست‌وجوی خود می‌گوید در سال 2015 کلمات حملات تروریستی پاریس، ملکۀ الیزابت، جنگ ستارگان، گروههای موسیقی و… بیشترین جست‌وجوها را داشتند. کلمۀ حملات تروریستی پاریس بیش ۸۹۷ میلیون بار و جنگ ستارگان بیش از ۱۵۵ میلیون بار و الیزابت بیش از 100 میلیون بار در سطح جهان جست‌وجو شده است.

بیشترین جست‌وجوهای گوگل در ایران و جهان

 پرجست‌وجوترین کلمات فارسی در زمینه تکنولوژی

1. آیفون 6
2. سامسونک گلکسی اس6
3. ساعت اپل
4. آیپد پرو
5. ال جی جی 4
6. سامسونک گلکسی نوت5
7. سامسونک گلکسی جی5
8. اچ تی سی وان ام9
9. نکسوس 6پی
10.Surface Pro 4

پر سرچ ترین کلمات فارسی که از داخل ایران جستجو شده اند

در مورد ایران عدم ارائۀ آمار دقیق بیشتر صدق می‌کند. و اگر آماری در این باره ارائه می‌شود حدس و گمان سایت‌ها و پایگاه‌های داخلی است. به‌طوری‌که اکثر این پایگاهها این 10 کلمه را در صدر فهرست کلمات پرجست‌وجو قرار داده‌اند.

لیست برترین عبارات جستجو شده در ایران

1- دانلود

2- عکس
3- بازی
4- دانلود آهنگ
5- فیلم
6- چت
7- یاهو
8- گوگل
9-دانلود فیلم
10- اس ام اس

 را بهبه نظر می‌رسد در ارائۀ آمار دقیق ملاحظاتی در نظر گرفته می‌شود و شاید واقعیت چیز دیگری باشد. شاید اگر به‌عنوان گزارشگر میکروفون دست بگیریم و به میان مردم به‌خصوص جوانان برویم و در این باره از آنها بپرسیم پاسخ‌های متفاوتی از آنها بشنویم. پاسخ‌هایی که همان ملاحظات مانع نشر آنها می‌شود.

بیشترین جست‌وجوی خارجی‌ها دربارۀ ایرانیان در گوگل

بررسی سوال‌ها و واکنش‌های کاربران اینترنتی، این فرصت را ایجاد می‌کند تا با طرز تفکر، فرهنگ و دغدغده‌های مردم کشورهای مختلف بیشتر آشنا شویم. از قضا کشور ما ایران، یکی از مواردی است که به کرات در سال‌های اخیر حس کنجکاوی مردم نقاط مختلف دنیا را به خود جلب کرده‌ است. فهرستی که در ادامه می‌بینید، مجموعه‌ای است از سوالات پرتعدادی که کاربران اینترنتی برای یافتن جواب آنها را در گوگل جستجو کرده‌اند. بد نیست تا با مرور این سوالات، نگاهی از بیرون به فرهنگ و جامعه‌ی ایرانی داشته باشیم.

چرا ایران به دنبال بمب اتمی است؟

چرا ایران از آمریکا متنفر است؟

چرا جنگ ایران و عراق شروع شد؟

چرا ایران از سوریه حمایت می‌کند؟

چرا زنان ایرانی خیلی زیبا هستند؟

چرا ایرانی‌ها از آرگو بدشان می‌آید؟

چرا ایرانی‌ها باهوش‌اند؟

چرا ایرانی‌ها کراوات نمی‌زنند؟

چرا زنان ایرانی موی خود را می‌پوشانند؟

چرا ایرانی‌ها به خودشان می‌گویند پارسی؟

چرا ایرانی‌‌ها عرب نیستند؟

چرا ایرانی‌ها در سال ۵۷ انقلاب کرده‌اند؟

چرا ایران یک تهدید است؟

چرا ایران یک تهدید نیست؟

چرا ایرانی‌ها سفید پوستند؟

چرا ایرانی‌ها در کشتی خیلی خوب ‌اند؟

چرا ایرانی‌ها زیاد دماغ عمل می‌کنند؟

چرا ایرانی‌ها در وزنه‌برداری خوب اند؟

چرا ایرانی‌ها مهاجرت می‌کنند؟

mir amir

کارشناس الگوریتم گوگل - کارشناس سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - mir amir - website optimizer engineer

دیدگاهتان را بنویسید