تاثیر anchor text برسئو و بهینه سازی سایت
افت و خیز تاثیر Anchor Text در بهینه سازی و سئو سایت در الگوریتم های مختلف
کاربرد و معنی Anchor Text
Anchor Text از نظر معنای لغوی به معنای لنگر الصاق شده روی یک لینک میباشد .به عبارتی هنگامی که می خواهیم کلمه ای را به آدرس سایت یا صفحه ای در اینترنت لینک کنیم،متنی که به آن آدرس لینک الصاق یشود را Anchor Text مینامند که معمولا در پنجره ایجاد لینک علاوه بر آدرس صفحه قسمتی هم برای درج توضیح مختصر در باره لینک وجود دارد Anchor Text به همان متن یا توضیح الصاق شده به لینک را میگویند گفته می شود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد .در لنکر تکست باید به موارد زیر توجه کرد:همان طور که میدانید برای بهینه سازی و سئو سایت اهمیت خاصی دارد . به عبارت ساده تر وقتی سایت شما از 100 دومین بک لینک دارد وقتی بررسی کنید خواهید دید که سایت شما در سایتهای مختلفی که لینک شما را دارند هنگام لینک دهی با چندین اسم مختلف لینک داده شده است . این خیلی خوب نیست که همه سایت ها فقط در موقع لینک دهی به سایت شما از یک کلید واژه خاصی استفاده کنند ولی خیلی اهمیت دارد که بیش از 70 درصد بک لینک هایتان لنگر کلیدواژه اصلی و تایتل سایتتان را داشته باشد . به عبارتی اگر قرار است به سایت من لینکی ارجاع شود بهتر است که کلمات بهینه سازی و سئو سایت سئو میر را به ترکیب های مختلف در 80% بک لینک ها باشد . البته نه به یک صورت با ترکیب و جابجایی کلمات مثلا ( خدمات بهینه سازی سایت – سئو و بهینه سازی سایت , سئو وبسایت , بهینه سازی و سئو سئو میر و …. ).
ایرادات لنگر لینک ها و تاثیر منفی در بهینه سازی سایت و سئو
یکی از انتقادهایی که صاحبان وبسایت و کارشناسان بهینه سازی و سئو سایت به گوگل داشتند این بود که دریافت لینک به تنهایی کار آسانی نیست و از آن مشکلتر به شیوه متنی Anchor text است. اخیراً گوگل در الگوریتم جدید خود تغییر خوبی را قرار داده و در حال حاضر Anchor textمانند قبل اهمیت خیلی بالایی ندارد. دربهینه سازی و سئو سایت کارکرد جدیدی از بک لینک وجود دارد این ساختار جدید Co-Citation نام دارد .موتور های جستجو به خصوص، گوگل صفحات وب سایتها را تحت تاثیر مستقیم متن لینکها (Anchor Text) به آن صفحات در نتایج جستجو نمایش می دهد.بمب های گوگلی تقریباً آسانترین نمونه ها برای پیدا کردن و درک کردن این موضوع است که چگونه متن پیوندی بر SERP یا همان صفحات نتایج جستجو تاثیر میگذارد.شاید این یک حسن و یا ضعف برای موتور جستجوی گوگل باشد.اما در هر صورت هیچ کس نمی تواند میزان اهمیت گوگل به Anchor text را انکار کند.اگر در متن لینک سایت شما کلمه کلیدی مورد نظرتان باشد، مطمئن باشید با آن کلمه کلیدی رتبه بهتری در SERP گوگل خواهید داشت.متن پیوندی محتوایی لینک را به صفحه لینک گیرنده نسبت می دهد.به این معنی که اگر شما بتوانید صفحات مرتبط را به هم با متن پیوندی مناسب لینک کنید.آن صفحات درSERP مربوطه شان خیلی بهتر ظاهر خواهند شد.نکته مهم این است که همه سایتها به صورت anchor text به ما لینک نمیدهند در این شرایط چه کار باید کرد که رتبه کلمات کلیدی خودمان را در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل افزایش دهیم.در این جاست که مفهوم Co-citation به کمک ما میآید. این روش بسیار ساده است مطمئناً خود شما به صورت طبیعی این کار را انجام دادهاید ولی مطمئناً با یادگیری آن میتوانید با استفاده صحیح آن رتبه خودتان را افزایش دهید